skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dneska se mi dostala do ruky VHS kazeta kde byla LR natocena po bouracce :-)
Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
130 LR/H - komentáře:
10:21:48
13.09.2014
13.09.2014
racz
-> TTomas: moment, bol som skor...
10:15:41
13.09.2014
13.09.2014
TTomas
Jak pise Burak. Chysta se museum a vubec neverim tomu, ze Jourin nekdy nejake auto proda a pokud ano, tak jsem prvni zajemce
09:48:39
13.09.2014
13.09.2014
MajoLR
09:11:49
13.09.2014
13.09.2014
racz
-> m8rinek: ale to az juznejsie :D
tam je origo LR kridlo z dreva :D
tam je origo LR kridlo z dreva :D
09:11:03
13.09.2014
13.09.2014
Burák
-> racz: No ja bych to tipl, že to je tak, že Jourin auta koupil, pak si je nechá ve své firmě zrenovoat a následně je uloží do svého muzea....
09:05:51
13.09.2014
13.09.2014
m8rinek
-> racz: Slovensko je uplně na špatnou stranu... tam na origo LR stačí trocha barvy...
08:42:18
13.09.2014
13.09.2014
MajoLR
08:25:53
13.09.2014
13.09.2014
racz
-> m8rinek: Slovensko je uz za hranicami, ci?
Poprosim do pezinka, ja uz si to tie 2km preveziem
Poprosim do pezinka, ja uz si to tie 2km preveziem
08:22:01
13.09.2014
13.09.2014
m8rinek
-> racz: Počítám, že po dokončení renovace půjde někam do soukromé sbírky za hranice.
07:48:55
13.09.2014
13.09.2014
racz
btw, ma toto auto uz aj majitela? Lebo ak som to dobre pochopil tak vasa firma to odkupila, dostala alebo neviem akym sposobom ziskala od Obermana, ktory to predpokladam povazoval za srot a vy ste to zacali renovovat. Ako to je? Najprv sa najde investor a za jeho peniaze sa to renovuje, alebo sa to zrenovuje bez kompromisov a potom(pripadne priebezne) sa tomu najde majitel? Lebo ked sme sa tu minule bavili o cenach takejto rekonstrukcie tak nemyslim ze bezny nadsenec skodoviek pojde a vyvali 2mega za skodovku, aj ked je dajme tomu jedina na svete ako napr RapidR/H.
Nechcem samozrejme vediet meno ani adresu ci rodne cislo Len ma zaujima ci to ma majitela ktory sa chodi raz za cas k vam pozriet a so slzickami stastie pozera ako sa mu rodi babatko?
Nechcem samozrejme vediet meno ani adresu ci rodne cislo Len ma zaujima ci to ma majitela ktory sa chodi raz za cas k vam pozriet a so slzickami stastie pozera ako sa mu rodi babatko?
11:09:50
12.09.2014
12.09.2014
Jozka
-> Qwak: Taky se mi stalo.. to pak člověk musí dávat bacha, aby se nepřeřekl a statečně mlžit...
11:00:25
12.09.2014
12.09.2014
racz
-> Qwak 12.09.14 10:54:09: A to ja sa bojim a hladam 742.136 sedan, aby som tam mohol, futra z fabie narvat a si vravim ze na to nepridu na ziadnej STK ani nicom
10:54:09
12.09.2014
12.09.2014
Qwak
záleží na koho kdo narazí mě včera stavěli policajti jen protože se jim to auto libilo .. a zpovídali mě co tam mám za motor... já se trošku bál odpovědět.. a oni hned.. je tam aspon 1.8 turbo? já říkám že neé že jen felda a on že škoda že to tam taky už viděl ...
10:32:57
12.09.2014
12.09.2014
racz
dlhe roky som nebol na ziadnom Skodovackom zraze, ale na ten kde bude toto auto prvy krat pridem urcite.
budem ten co pri nom stravi najviac casu so zasnenym vyrazom tvare
A samozrejme ho budem mat na tricku...
budem ten co pri nom stravi najviac casu so zasnenym vyrazom tvare
A samozrejme ho budem mat na tricku...
10:17:12
12.09.2014
12.09.2014
Burák
-> jourin: taky těch aut a typů bylo několikanásobně míň
10:14:12
12.09.2014
12.09.2014
racz
-> jourin:
jj, ja som to pochopil. Ale neviem ci ich treba az tak podcenovat. Ono je samozrejme rozdiel ci STK robia v nejakej obci alebo v prostredi kde skodovky este jazdia, alebo ju robia v meste kde skodovku vidis 2x do mesiaca ako napr v BA. Tam by som sa necudoval keby technik hladal VIN cislo vedla spolujazdcovej sedacky...
jj, ja som to pochopil. Ale neviem ci ich treba az tak podcenovat. Ono je samozrejme rozdiel ci STK robia v nejakej obci alebo v prostredi kde skodovky este jazdia, alebo ju robia v meste kde skodovku vidis 2x do mesiaca ako napr v BA. Tam by som sa necudoval keby technik hladal VIN cislo vedla spolujazdcovej sedacky...
09:28:04
12.09.2014
12.09.2014
jourin
Jo jo myslel jsem to presne tak jak to pise -> Luky: . Proste driv se policajt ohnul pod auto a videl podle vany ze tam mas jiny motor..
09:23:31
12.09.2014
12.09.2014
Luky
-> racz: spíš to asi bylo myšleno tak, že dnešní technici už ty auta tak detailně neznají a přehlédli by to z nevědomosti
09:16:52
12.09.2014
12.09.2014
racz
-> jourin 12.09.14 08:26:00: samozrejme kazdy vieme zabezpecit aby nepoznali, ale ide o princip.
Ale LRove zadne ramena by asi spoznali a tiez by im asi hutalo hlavou kde je ten most co bezne drzi prevodovku
Ale LRove zadne ramena by asi spoznali a tiez by im asi hutalo hlavou kde je ten most co bezne drzi prevodovku
09:08:41
12.09.2014
12.09.2014
Klubko_
-> jourin: nepoznaj, alpšššt