skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dneska se mi dostala do ruky VHS kazeta kde byla LR natocena po bouracce :-)
Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
130 LR/H - komentáře:
21:54:47
19.04.2014
19.04.2014
jourin
-> Tuner#2: Mas spatny informace... vi se o dvou a vic jak dve jsem nevidel.. Ani Kotek si nepamatuje že by jich bylo víc. Rallyovy S je na Slovensku a okruhovy H je na Ostravsku :) To co ma Gunch neni S.. Je to 130LR/B na ktery si pan Šefr v Zeleznym Brode dodelal laminatovy blatniky... Mám Šefrovi "originaly" laminatovych forem :) Tu co testoval Křeček a Mechta zakoupil pan Farka na rallyecross a od něj jí maj ty slováci. Tady na ty fotce je mas obe vedle sebe... Vlevo je stavba, vpravo original
08:58:22
14.04.2014
14.04.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Luky 14.04.14 08:45:54: Ty woe skoro mega za vytunenou Skodovku? Tak to je mazec
-> jourin: BTW vis kolik 130LR/H a nebo puvodne spise 130LR/S bylo dobove vyrobeno a ktera z tech tri o kterych se ted vi (Tvoje, Gunsche, slovenska) byla ta co prvne testoval Krecek?
-> jourin: BTW vis kolik 130LR/H a nebo puvodne spise 130LR/S bylo dobove vyrobeno a ktera z tech tri o kterych se ted vi (Tvoje, Gunsche, slovenska) byla ta co prvne testoval Krecek?
08:45:54
14.04.2014
14.04.2014
Luky
16:44:16
08.04.2014
08.04.2014
kraska98
-> Athlonek: Bych někdy zajel na slovensku a podíval bych se nato prototyp i naživo.
22:01:40
25.03.2014
25.03.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Athlonek 25.03.14 21:51:10: Jo tohle, pravda už jsem to viděl, ale nějak se mě vykouřilo. NJ to je jiné
21:51:10
25.03.2014
25.03.2014
Athlonek
-> Tuner#2: auta5p.eu/katalog/.../sko
da_742oficial_01.php
19:58:57
25.03.2014
25.03.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Athlonek 25.03.14 18:30:46: Ani jedno, ani druhé. Ani nevím, že by něco takového bylo, můžeš hodit odkaz?
19:46:42
25.03.2014
25.03.2014
Athlonek
-> Luky: Myslím že to je něco podobného jako BAZ Oficiál, když tak mě odborníci opraví?!
19:32:07
25.03.2014
25.03.2014
Luky
-> Athlonek: rozšířené? Vládní vozidlo? To asi ne e? Nebo jo?
18:30:46
25.03.2014
25.03.2014
Athlonek
-> Tuner#2: Jo to je ta rozšířená bláznivina?! (Vládní vozidlo)
18:13:51
25.03.2014
25.03.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
18:12:41
25.03.2014
25.03.2014
Athlonek
-> Tuner#2: Je někde na netu fotka celého auta? Na fotce je vidět jenom kousek předního světla, u něj hned přiražený hranatý blinkr, divně kulatý blatník a nárazník končí přímo pod světlem. www.facebook.com/photo.ph
p?fbid=45048...
23:39:00
24.03.2014
24.03.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Athlonek 24.03.14 23:10:47: To je prototyp s tím zvedlým zadkem
-> jourin: Hezky první fotka. To je na těch 15" kolech co je pak i foceno RHčko ne?
-> jourin: Hezky první fotka. To je na těch 15" kolech co je pak i foceno RHčko ne?
23:37:44
24.03.2014
24.03.2014
majop3k
-> jourin: Ty jo, to je pecka takze uz to mate v bielom a uz ste aj boli testovat na okruhu R15 BBS
23:10:47
24.03.2014
24.03.2014
Athlonek
Zrovna koukám na fotky n Facebooku od pana Splídka a zaujala mě ta jedna fotka, jedná se o to auto v pozadí. viz odkaz fbcdn-sphotos-d-a.akamaih
d.net/hphotos-ak-prn1/.../
1524590_450487175082008_12
29211911_n.jpg
18:47:05
21.02.2014
21.02.2014
racz
-> Tuner#2 - zrušená registrace 11.02.14 08:49:36:
ale ma mega kolesa. Tie by som si namiesto pamely Anderson nad postel dal...
ale ma mega kolesa. Tie by som si namiesto pamely Anderson nad postel dal...
21:12:01
11.02.2014
11.02.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin: Nejsou to nejty a z druhé strany se zpevněním?
21:10:47
11.02.2014
11.02.2014
jourin
-> Eidy: No dopustili jsme se nedoboveho zverstva, Petr tam vymyslel "rychloupinak" na predni spoiler.. to auto je tak nizky ze by s tim neslo najet na vlek. Puvodne byl ten spoiler prichycenej do drzaku narazniku, ale k tomu aby jsi se dostal tak musis nejdriv sundat kola, protoze tam nemas sanci strcit ruku jak je to nizko :-( Takze proste novodoby tuning zamereny na pouzitelnost :)
21:05:32
11.02.2014
11.02.2014
Eidy
-> jourin: Podle fotek by to mohlo bejt na přichycení k podlaze. Jest tak?
21:04:17
11.02.2014
11.02.2014
jourin
-> Eidy: Jsem si rikal kdo si vsimne prvni :-) tajemstvi sefa kuchyne :-))