skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dneska se mi dostala do ruky VHS kazeta kde byla LR natocena po bouracce :-)
Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
130 LR/H - komentáře:
20:48:03
11.02.2014
11.02.2014
Eidy
-> jourin: Co je to za šrouby na spodku toho spoileru?
20:13:12
11.02.2014
11.02.2014
majop3k
-> jourin: juuuu peckaaaa ide sa na laaak
08:49:36
11.02.2014
11.02.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
08:43:00
11.02.2014
11.02.2014
Luky
-> Tuner#2: historii auta neznám
21:27:23
10.02.2014
10.02.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Luky 10.02.14 21:23:23: Já narážel na to, že on to auto nestavěl. Auto koupil od Zdendise za podstatně nižší cenu a nalepil na to akorát pruhy. To, že v tom klidně těch 350 Zdendis utopil je dost možné (to ani nezpochybňuju), když na podobné cifře jsem já taky a je to jak říkáš "jen stará otuzená" škodovka
21:23:23
10.02.2014
10.02.2014
Luky
-> Tuner#2: náklady nedokážu posoudit, ale sám jistě víš, že i do staré "jenom" škodovky zahučí hromada peněz. Prodejnost je věc druhá...
21:23:10
10.02.2014
10.02.2014
exwrcteam
-> Tuner#2: mozna i ty rychli pruhy neladil:) osel je sranda si snim psat kdyz o tom aute nic nevi :D
21:20:35
10.02.2014
10.02.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Luky 10.02.14 21:03:36: 199 a hlavně, že do toho dal 350, když ho to stálo akorát ty rychlý pruhy z reklamky
21:11:28
10.02.2014
10.02.2014
exwrcteam
-> Luky: jestli je to auto alespon v necem replika tak ja mam skodovku ala F 50 :)))
21:10:19
10.02.2014
10.02.2014
Luky
-> exwrcteam: proč ne?! Vždyť je to přesná replika
21:09:16
10.02.2014
10.02.2014
exwrcteam
-> Luky: do ni bych nesel ani za zlaty prase:)
21:03:36
10.02.2014
10.02.2014
Luky
Jedna je teď na škodateamu na 190 tis
21:01:43
10.02.2014
10.02.2014
jourin
-> onba: Tak koukni na aukro nebo na bazos jestli nekdo neprodava :-D
21:00:03
10.02.2014
10.02.2014
onba
Já jí chci!
18:34:06
07.02.2014
07.02.2014
Jozka
-> Peklo: Tak to se ti docela určitě nezdá.. Doba to chce, doba to žádá..
15:53:54
07.02.2014
07.02.2014
Peklo
-> jourin: Hned to začíná vypadat líp. Jen si říkám, jestli to není kvalitnější zpracování než, když to soudruzi vyráběli
Klobouk dolů, jste fakt machři.
Klobouk dolů, jste fakt machři.
19:29:03
04.02.2014
04.02.2014
jourin
-> Peklo: Dodelavaji se nejake drobnosti ktere se musi udelat pred lakem
20:38:37
03.02.2014
03.02.2014
MajoLR
20:27:38
03.02.2014
03.02.2014
Peklo
Když už jste v tom lakování LR B, tak by Háčko sneslo taky ne?
19:06:20
15.01.2014
15.01.2014
LookAss
-> jourin: aha moje chyba , až teď jsem si všiml stejného nicku na YT ale pěkný video