 skoda.virt.cz
                skoda.virt.cz
          
	stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
   
   Dneska se mi dostala do ruky VHS kazeta kde byla LR natocena po bouracce :-)
Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
      Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
130 LR/H - komentáře:
20:48:03
11.02.2014
11.02.2014

Eidy
			
				
			
		
		
-> jourin: Co je to za šrouby na spodku toho spoileru?
	20:13:12
11.02.2014
11.02.2014

majop3k
			
				
			
		
		
-> jourin: juuuu peckaaaa ide sa na laaak
	
08:49:36
11.02.2014
11.02.2014

Tuner#2 - zrušená registrace
			
				
			
		
		
08:43:00
11.02.2014
11.02.2014

Luky
			
				
			
		
		
-> Tuner#2: historii auta neznám
	21:27:23
10.02.2014
10.02.2014

Tuner#2 - zrušená registrace
			
				
			
		
		
-> Luky 10.02.14 21:23:23:  Já narážel na to, že on to auto nestavěl. Auto koupil od Zdendise za podstatně nižší cenu a nalepil na to akorát pruhy. To, že v tom klidně těch 350 Zdendis utopil je dost možné (to ani nezpochybňuju), když na podobné cifře jsem já taky a je to jak říkáš "jen stará otuzená" škodovka 
	
21:23:23
10.02.2014
10.02.2014

Luky
			
				
			
		
		
-> Tuner#2: náklady nedokážu posoudit, ale sám jistě víš, že i do staré "jenom" škodovky zahučí hromada peněz. Prodejnost je věc druhá...
	21:23:10
10.02.2014
10.02.2014

exwrcteam
			
				
			
		
		
-> Tuner#2:  mozna i ty rychli pruhy neladil:) osel je sranda si snim psat kdyz o tom aute nic nevi :D
	21:20:35
10.02.2014
10.02.2014

Tuner#2 - zrušená registrace
			
				
			
		
		
-> Luky 10.02.14 21:03:36:  199 a hlavně, že do toho dal 350, když ho to stálo akorát ty rychlý pruhy z reklamky 
	
21:11:28
10.02.2014
10.02.2014

exwrcteam
			
				
			
		
		
-> Luky:   jestli je to auto alespon v necem replika tak ja mam skodovku ala F 50 :)))
	21:10:19
10.02.2014
10.02.2014

Luky
			
				
			
		
		
-> exwrcteam: proč ne?! Vždyť je to přesná replika 
	
21:09:16
10.02.2014
10.02.2014

exwrcteam
			
				
			
		
		
-> Luky:   do ni bych nesel ani za zlaty prase:)
	21:03:36
10.02.2014
10.02.2014

Luky
			
				
			
		
		
Jedna je teď na škodateamu na 190 tis 
	
21:01:43
10.02.2014
10.02.2014

jourin
			
				
			
		
		
-> onba: Tak koukni na aukro nebo na bazos jestli nekdo neprodava :-D
	21:00:03
10.02.2014
10.02.2014

onba
			
				
			
		
		
Já jí chci!
	
18:34:06
07.02.2014
07.02.2014

Jozka
			
				
			
		
		
-> Peklo:  Tak to se ti docela určitě nezdá.. Doba to chce, doba to žádá..
	
15:53:54
07.02.2014
07.02.2014

Peklo
			
				
			
		
		
-> jourin:  Hned to začíná vypadat líp. Jen si říkám, jestli to není kvalitnější zpracování než, když to soudruzi vyráběli 
Klobouk dolů, jste fakt machři.
	
Klobouk dolů, jste fakt machři.
19:29:03
04.02.2014
04.02.2014

jourin
			
				
			
		
		
-> Peklo: Dodelavaji se nejake drobnosti ktere se musi udelat pred lakem
	20:38:37
03.02.2014
03.02.2014

MajoLR
			
				
			
		
		
 
 
20:27:38
03.02.2014
03.02.2014

Peklo
			
				
			
		
		
Když už jste v tom lakování LR B, tak by Háčko sneslo taky ne?
	19:06:20
15.01.2014
15.01.2014

LookAss
			
				
			
		
		
-> jourin:  aha moje chyba ,  až teď jsem si všiml stejného nicku na YT ale pěkný video 
	
 130 LR/H
            130 LR/H
          
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
      





 
 




