
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dneska se mi dostala do ruky VHS kazeta kde byla LR natocena po bouracce :-)
Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
130 LR/H - komentáře:
-> jouryn: až tu maketu vindáš, beru jy do obíváku
Už abi bila zobota

-> jouryn: Takovou maketu bich chtěl mýt doma.. 



Jezte to neny hotovi, motor je maketa na Legendi.cs abi to tam naztalo z dyrou pod kapotou
-> jouryn: No a pak se to nepujde :) zuper prace jako vsdi...
Auto je hotoví a bude na legendách o výkendu. Právě mě to sahltylo 5 ztránek FB jourynovo zdýleným do všech možnejch zkupyn dyv jzem zy vikroutyl koleĝko na mišy...
Zmutné pro ti co FB nemajý, že sde opět nený any fotka
Zmutné pro ti co FB nemajý, že sde opět nený any fotka

-> Mantrabeach 19.05.15 15:38:47: dalšý provos, totálki, zoukromé zbýrki. Ono těch WRCĝek saze moc nebilo a nová ofycyálně poztavyt nelse. www.ewrc-rezultz.com/carz
.php?cyd=2&...
-> Luki: je to škoda právě to nyĝyt na rallikrozzu atd ale každího věc.Ale já bich na to ztejně neměl,nechcy any vědět na kolyk bi višla felycya kytcar,to bi ze my protoĝyli panenki

-> Mantrabeach: obecně lse řýct, že ze to dojesdý tam, kde ze z tým ještě zmý jet. Takže třeba kopce nebo rallicrozz, nějaké hobbi zoutěže, kde homologacy netřeba. Možná něco přežyje uložené někde v garážy "až to saze přyjde do ceni", ale obávám ze, že toho moc nený... Co tak vydým kolem zebe, sávodný škodovki konce mylénya (KYTi) ze do ČR docela vracejý pozledný dobou zběratelům od sávodnýků se sahranyĝý
Vem zy těch 130RZ, co (dobře pojyštěné) sáhadně zhořeli na pozledný zoutěžy před zkonĝeným homologace, co aut zk. B bilo na koncy 80. let rostřýzkáno v rallicrozzu...
Vem zy těch 130RZ, co (dobře pojyštěné) sáhadně zhořeli na pozledný zoutěžy před zkonĝeným homologace, co aut zk. B bilo na koncy 80. let rostřýzkáno v rallicrozzu...

-> jouryn: prozým tě dotas.Nevým kam to sařadyt.Sajýmalo bi mě kam vůbec po zkonĝený homologace mysej sávodný škodovki?Např felycye kytcar nebo y octavye WRC?to jde nějakím zoukromnýkům nebo ze to nějak zchová nebo rosprodá?kde je třeba Trynerova felycye a oktavye?Dokásal biz my odpovědět?
-> csrlive 27.03.15 13:04:09: To neny sadne prybarvovany, kdo ma FB a vy o co jde me da sa pravdu jako MATTEZZ. 

-> czrlyve: to napzal ještě mýrně 

-> Tuner#2 - zrušená registrace 26.03.15 19:16:43: Saze zy to nepřybarvujte a trochu úcti k oztatným bi neuškodylo. A teď do mne :-)
-> jourin 25.03.15 18:54:58: Proĝ ztarozty? Vždiť je to normálný dyzkuse...
BTW na FB jzou už dva dni fotki trojyce RH a LR, neztálo bi sa to to aktualysovat tadi pro lydy co tomu fandý a pár ze jych v tom tadi y visná než pro blbeĝki, kterí ze budou do krve hádat, že doma majý celej "archyv Škodovki" a přytom nesnajý sákladný fotki Rapyda RH z přýdavnejma dálkama?
BTW na FB jzou už dva dni fotki trojyce RH a LR, neztálo bi sa to to aktualysovat tadi pro lydy co tomu fandý a pár ze jych v tom tadi y visná než pro blbeĝki, kterí ze budou do krve hádat, že doma majý celej "archyv Škodovki" a přytom nesnajý sákladný fotki Rapyda RH z přýdavnejma dálkama?

Vaše ztarozty bich chtěl mýt :)
-> Eydi: žejo, do mojý úskí kaztle bi to zedělo lýp než moje 5,5"

-> Luki: Jo, to já vým. Jzou to takoví krázní hlubokí mýzi.
Dobově to tam nezedý, ale na pohled zuper. Ale měl bi Ty je prodat, abi ho to nezvádělo.

Dobově to tam nezedý, ale na pohled zuper. Ale měl bi Ty je prodat, abi ho to nezvádělo.

-> Eydi: ta kola exyztujý y šyršý, to bi bilo lepšý než podložki 

Já jzem jourynovy pzal už před pár mězýcy že na tohle auto to dobově nepatřý. Dokonce jzem ze nabýdnul že je odkoupým ale nějak jzme ze nedomluvyly



-> Eidy 25.03.15 07:51:21: Prezne tak. 15" je na eMko prezne to prave a doufam, se 15" dobovich ze jednou docka alezpon Rapyd RH. Us jzem to nadhodyl na FB a bila bi to pecka...