skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dneska se mi dostala do ruky VHS kazeta kde byla LR natocena po bouracce :-)
Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
130 LR/H - komentáře:
-> Tuner#2: Hele meli jsme to tam hezci, ale rikal jsem klukum at tam daj nejaky olezly dily abys mel co kritizovat... jeste cekam podobny komentar od Buraka a muzu jit spat :-D
-> jourin: Tu masku a nesedící blinkry jste taky mohli vyštrachat lepší
Ještě, že není našroubovaná a je jen testovací
Ale je to fakt libózní, na tohle auto se strašně těším


Ale je to fakt libózní, na tohle auto se strašně těším

jedním slovem MASAKR!!!!!!!!!

Takhle je to uplne nejspravnejsi :)
a sakra, objavil sa mi mokry flak na nohaviciach v oblasti genitalii... 

-> Tuner#2: protože
Jediná zásadní věc která bohužel chybí (a zatím nevíme kde ji sehnat) je vysoká gumová nádrž na benzín. Pokud by někdo o nějaké alespoň podobné vědel tak prosím napište.
Jediná zásadní věc která bohužel chybí (a zatím nevíme kde ji sehnat) je vysoká gumová nádrž na benzín. Pokud by někdo o nějaké alespoň podobné vědel tak prosím napište.
-> Luky 18.09.14 14:32:17: Proc by nemela byt? Tohle neni Becko s kanystrem od Heiga 

Tahle nádrž už je nějaká "správná"?
-> jourin: ako ja vravim. zabit a zkopat
-> m8rinek: No uplna debilita :-( hlavne by totalne znicil nejcenejsi cesky zavodni auto... teda alespon podle me..
-> jourin: Tak základ to mohl mít pěknej:)), jen by mu z toho auta nezůstalo víc jako z jakýhokoli erka... teda tady by jako bonus měl vyskákanou kastli...
-> m8rinek: A to nemusime chodit daleko... skoda-virt.cz/cz/.../1021
9-130-rs-m-zid tohle auto chtel koupit chlapik co zavodi a pouzit to jako zaklad pro stavbu zavodniho auta podle soucasnych predpisu.. myslel jsem ze si ze me dala prdel. Nicmene to myslel smrtelne vazne :-(
-> m8rinek: No o tom mi ani nemluv... nabizeli nam ho za 120kkč a rekl jsem ze to fakt uz nechci... kdybysme vedeli co tomu novy majitel provede tak jsem to okamzite koupil... To povazuju za megademenci rozrezat originalni dobovy auto a predelat ho :-(
-> jourin: To mi připomíná auto po Markvartovi s vyřezanou dírou na nádrž z ,,konkurenční,, dílny...
-> racz: Nastesti mame takove zakazniky, kteri si uvedomi jaka maji auta a jsou ochotny respektovat to co na tech autech delame a take to zaplatit, nekdy se to auto i z duvodu financi dela nekolik let. Nicmene za celou dobu jsme diky omezenemu rozpoctu nemuseli delat zadny kompromis. To radeji tu zakazku odmitneme nez abysme to delali na pul
-> jourin: Ze by ste spekulovali ci kseftovali by ma ani nenapadlo. Vazim si vasu pracu a vemi ma tesi ze davate takto nahliadnut pod poklicu. S tym majitelovanim som myslel skor to ze casto ked ma auto majitela tak ten urcuje rozpocet a do neho sa treba vmestit. A z toho casto vychadza potreba kompromisov. Ked niekto nieco robi povedzme nadnesene "z nevycerpatelneho balika", vie to spravit bez kompromisov a dokonale, tak ako by to robil pre seba. Je jasne ze cim vyssia investicia tym tazsie sa hlada kupec, ale ked sa najde tak si je clovek isty ze dotycny vie co kupuje a naozaj to chce. Neviem ci sa rozumieme.
BTW, tesim sa ze ich Oberman nakoniec predal a mozu znova byt krasne. Fakt toto auto milujem (uz aj zene s tym lezem na nervy
) a velmi pevne dufam ze bude na nejakom zraze a najviac dufam ze toto auto bude v kalendari Skodateamu pre rok 2016. Ked uz to vyzera tak ze v 2015 nebude ziadna 742
Ja som totiz divny, ale mna 130RS vobec nebere
BTW, tesim sa ze ich Oberman nakoniec predal a mozu znova byt krasne. Fakt toto auto milujem (uz aj zene s tym lezem na nervy


Ja som totiz divny, ale mna 130RS vobec nebere

-> m8rinek 13.09.14 09:05:51: Narážíš na konkrétní auto? Pokud ne, tak tohle se dá napsat i o čechách...
-> racz: a vsechna u nas renovovana auta maji majitele, s autama nespekulujeme a nekseftujeme
-> racz: Za nickem Jourin se skryvam ja! A na to ze auta byla za cenu srotu zapomen :-) Obermann je ani prodat nechtel... Bohuzel....
-> Burák: ja sa priznam ze vobec netusim kto sa za nickom jourin skryva, ale ked je to tak ako pises tak chcem s nim byt kamos 
