130 LR/H 130 LR/H

komentáře | popis | fotky | jourin | 09.06.15 20:09 | 343x v oblíbených
Dneska se mi dostala do ruky VHS kazeta kde byla LR natocena po bouracce :-)



Skoda 130LR/H crash








Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.



Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.



Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h



130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )



Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.



Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)



130 LR/H - komentáře:

21:52:12
30.11.2013
racz
-> jourin:

pekny rozpis, mnohi ti zan dakujeme, uz viac krat pri vasich autach padla otazka kolko taka prestavba stoji a vzdy si to tak nejak zahral do autu odpovedou ze vela. Samozrejme kazdy chapeme ze je to prudko individualne a preto som rad ze sme sa to konecne takto pekne dozvedli. Realne cisla od relevantneho cloveka. Hlavne ten motor
21:46:39
30.11.2013
Bedřich - zrušená registrace
-> racz: Promiň, ale jsi úplně mimo.
21:43:01
30.11.2013
racz
hm, je pravda ze som cenu prace nejak neratal az taku. Mozno dokonca ziadnu ked ja ziadnu neplatim :D

Vychadzajuc z predpokladu ze motor mame funkcny, nekupujes ani hlavu ani sanie, ani karburatory, klukovku ani blok. mozes naratat piesty 60, spojka 15, ventily 15, vyfuk 13 a trebarz ta brzda 10 to si na 150.000 za motor aj s loziskamy a omackou, tak niesom daleko. Vsak jourin v topicu sam pise "Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový."

Ak ratam ze 8hod zarabam, dve hodiny cestujem, 8hodin spim tak na pracu na aute mam 6 hodin denne, realne 4 hodiny denne.

Na potrebnich 1500odpracovanich hodin, deleno 4...

...cize sikovny clovek s vercajchom a kontaktamy to spravi za rok a 300.000(12.000eur) ked material na cervenu stal 140.000

No hold neratal som pracu, to je fakt

zabite ma :D
upraveno 4x, naposled 30.11.2013 21:58:40
18:24:43
30.11.2013
MATTESS
-> jourin: pěkně rozepsaný
17:01:42
30.11.2013
m8rinek
-> racz: Jsi trochu mimo, co?
16:43:10
30.11.2013
jourin
-> Star LC20: Tak ono to neni pod cenou. Nejak vsichni zijem, ale je to pod cenou normalnich autoservisu, ktery si tak nejak zijou lepe nez my :-)) Problem je v tom, ze kdyz budes pocitat 1500 hodin krat 650 Kc tak by ta renovace vysla uz na uplnej nesmysl :-(
16:35:15
30.11.2013
Star LC20
-> jourin: neštěstí je, jak píšeš, že zaměstnáváte zručný lidi, kteří musí dělat pod cenou, a přitom odvádí špičkovou práci. Jenže to se nedá nic dělat že...
16:28:15
30.11.2013
castrol
-> jourin: tak to su fakt pekne ceny
16:20:52
30.11.2013
TTomas
-> racz: Celou dobu se tu bavime o renovaci a ne porizeni. Kdyz se podivas jakej byl stav te karoserie a co vse se s ni delalo v odborne karosarske dilne a pripoctes upravy na laminatech, tak jsi podle meho priblizne na ty cene co jsem tu psal. Jourin nejspis napise, ze je to ve skutecnosti jeste o neco vic.
16:18:43
30.11.2013
jourin
No a jinak to samozrejme muze byt jeste daleko drazsi... Muzete ty dily sehnat jeste draz :-) navic se da renovat auto ne ktere uz nic neni a vse se musi slozite vyrabet
16:09:21
30.11.2013
jourin
No mate pravdu, letaji tady zcela nerealna cisla :-) ve skutecnosti je to totiz jeste drazsi :) ale strasne to zalezi auto od auta... Nejvetsi problem jsou ceny nedostatkovych dilu. Pokud se s autem zachovaly tak je to pohode, pokud ne tak to zacina naskakovat.



Zacneme tim motorem napriklad na 130 RS, pouzivam ceny dilu za ktere se prodaly origo komponenty posledni dobou, plus ceny novych lepsich komponent :)



Hlava 130 RS ve slusnem stavu 40-50.000,-

Origo blok 20.000,-

Origo klika 10.000,- Lestena 20.000,-

Spickove pisty a ojnice muzou stat treba 60.000,-

Suchy karter je dneska tak 35.000,-

Spojka uplne klidne 15.000,-

Vačka 10.000,-

Ventily a zdvihatka, 15.000,-

Saní plus karburatory 20.000,-

Poskladání motoru cca 15.000.-

pokud je s necim pruser a musi se to upravovat tak klidne 30.000,-

motorova brzda 10.000,-

Vyfukove svody plus tlumic 13.000,-

plus drobnosti



Tim padem, spickovy motor 130RS cca 300.000,- Kč Kdyz mi pan Cepek pred lety rikal, ze spickovy motor do RS pod 280 nepostavi, tak jsem mu neveril :-)



Převodovka:

Sada závodních prevodu 12.000,-

Staly prevod 4,5 8.000,-

Samosvor 22.000.-

plus nejaka prace

Takze pro rychlejsi soucet 50.000,-



No a hned mame 350.000,- pryc a nemame na aute ani doufouknuty kola :-) Usetrit lze samozrejme tim, ze dily k autu bud byly, coz se vetsinou nestava a nebo tak, ze do toho proste dame poladeny motor z Fabie.. coz uz nas ovsem delat odmitame :) Jinak na zavodni auta si vetsinou motory i prevodovky nechame dodavat od subdodavatelu. Za nami pak jde "pouze" zbytek auta...



V tomto pripade opet strasne zalezi, v jakem stavu se auto dochovalo, kolik atypickych dilu v nem zustalo a kolik je na nem prace. Vse pocitame hodinovou sazbou ktera je nizsi nez v normalnich servisech, pritom musime zamestnavat sikovnejsi lidi nez menice dilu ve znackovych servisech. Tim nechci rict, ze v servisech jsou vsichni nesikovni idioti, ale v pripade starych aut je treba dil nejen vymenit, ale taky opravit a zrepasovat :-) To same plati u laku.. Nalakovat novy blatnik vyndany z krabice, je o dost jina disciplina nez nachystat pod lak stary omlaceny dil. Zavolejte si do lakovny a poptejte novy celolak, u veterana si tu pracnost vynasobte tak 4x pokud neskladate auto z novych dilu.



Nemuzu mluvit o vsech nasich zakazkach, ale klidne rozepisu to cervene 130 LR.. Na aute je odpracovano cca 1500 clovekohodin.. to je jen za praci cca 400.000,- Kč k tomu ceny materiálu cca 140.000,- a je to auto bez motoru :-) Jestli vam to pomuze uplne presne, tak renovace cervene 130 LR prisla podle administrace presne na 527.936,- bez motoru.. Ten k autu nastesti byl :)



No a cele tohle jde samozrejme take ovlivnit.. Pokud bysme koupili zachovalou karoseri na vrakaci a neopravovali puvodni, ktere urezlo spodnich 20cm tak to mohlo byt treba o 150.000,- levnejsi. Takze to je opravdu velmi individualni. Také jsme uz renovavali puvodni auto komplet se vsim do 300.000,-



Nejvetsi problem je v tom, ze pokud renovaci "blby skodovky" nechcete odflaknout, tak na tom odpracujete skoro stejny pocet hodin jako na Jaguaru ktery ma cenu 2M... takze asi tak.. jestli je to dost srozumitelny :-) Pokud by na to mel clovek koukat pouze z ekonomickeho hlediska, tak se renovace seriovych skodovek opravu, ale opravdu nevyplati :-) U tech zavodnich nebo prototypovych to je samozrejme trochu lepsi. Ale tak jako tak musi byt majitel velky srdcar :)
14:58:25
30.11.2013
racz
-> vhml 30.11.13 14:11:22: ja myslim ze by si sa bohate vmestil do 170 max 200. Zistoval som si tieto veci zrovna nedavno od pana co staval motor do Salamandru. No sak nech povie Jourin. Ja myslim ze tu lietaju nerealne cisla. Nemyslim ze sa menila klukovka, vacka, ani ojnice, hlava tiez bola. max vymenili piesty a vlozky a pomenili loziska. Lebo tvojich 250.000 za motor a prevodovku by som veril ak by si doniesol motor zo 105ky a chcel z neho to co je v LR/H a aj to sa mi zda pritiahnute za vlasy a takych 50.000 by som spustil. Ale kazdopadne by som bol zvedavy na realne cislo, lebo tu strielame podla mna pekne z cesty 1 1 1
14:11:22
30.11.2013
vhml
-> racz 30.11.13 13:50:28: pokud by to mělo být skutečné závodní auto, tak se 250tisíc nechá utratit jen za motor a převodovku.

Tudíž se cena strašně moc odvíjí od toho jak to na konci má nebo nemá vypadat.
13:50:28
30.11.2013
racz
-> TTomas 29.11.13 23:46:30: bavime sa o renovacii, nie o kupe auta. LR na ofiko papieroch z 200ks serie sa da zohnat za 20.000eur co je pol mega korun tak renovacia nebude stat dalsich pol mega.

je to sice uplna rarita ale zase milion korun... nemyslim
23:46:30
29.11.2013
TTomas
-> racz: Jo to je tak na karoserii4
23:36:25
29.11.2013
Eidy
-> racz: Tak to opravdu nebude.
22:24:06
29.11.2013
racz
-> mira76: pod 250.000kc to nebude
10:13:41
29.11.2013
Luky
-> jourin 26.11.13 22:43:50: no když od nich právě dostal kolo, tak ještě aby ne 3 47
21:46:38
28.11.2013
jourin
-> mira76: cena je uplne jednoducha... 36 131 130 69 173 63 68
21:07:19
28.11.2013
MajoLR
By sa nám zatočili hlavy, keby sme to vedeli!!!3 3 3
Extreme Tyres