 skoda.virt.cz
                skoda.virt.cz
          
	stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
   
   Dneska se mi dostala do ruky VHS kazeta kde byla LR natocena po bouracce :-)
Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
      Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
130 LR/H - komentáře:
21:06:22
28.11.2013
28.11.2013

mira76
			
				
			
		
		
Někdy by mě zajímalo kolik taková renovace  auta vyjde..................sa
kum prásk se vším!
	20:30:50
28.11.2013
28.11.2013

Star LC20
			
				
			
		
		
-> jourin: já vím, už se to tady řešilo pár stránek z5, jen takovej hníp, víme 
	
20:17:00
28.11.2013
28.11.2013

jourin
			
				
			
		
		
-> Star LC20:  To delaj ty zarivky :-)
	20:14:32
28.11.2013
28.11.2013

Star LC20
			
				
			
		
		
Stejně...ta pistáciová zeleň na tom skeletu vypadá suprově 
	
18:43:01
28.11.2013
28.11.2013

majop3k
			
				
			
		
		
-> jourin:  aaaaaa fotkyyyyy, ale aj tak by bolo najlepsie si to pozriet nazivo a osahat
 aaaaaa fotkyyyyy, ale aj tak by bolo najlepsie si to pozriet nazivo a osahat
	 aaaaaa fotkyyyyy, ale aj tak by bolo najlepsie si to pozriet nazivo a osahat
 aaaaaa fotkyyyyy, ale aj tak by bolo najlepsie si to pozriet nazivo a osahat
22:43:50
26.11.2013
26.11.2013

jourin
			
				
			
		
		
-> majop3k: Dejcha jim na zada! :-)
	22:11:50
26.11.2013
26.11.2013

majop3k
			
				
			
		
		
ze sa tam to polo s tym kadettom natlacili ale ja ju tam vidim
 ale ja ju tam vidim
	 ale ja ju tam vidim
 ale ja ju tam vidim
19:53:24
25.11.2013
25.11.2013

majop3k
			
				
			
		
		
-> jourin: Nahodou fotka novych prednych blatnikov v podobnom zabere ako je na foto 128 by sa nenasla? Ide mi hlavne o tu cast od prednych dveri po vykroj na koleso
	19:03:52
12.11.2013
12.11.2013

majop3k
			
				
			
		
		
-> jourin: ok dik za info mna na modely zdrzuju prahy a ukoncenia blatnikov takze sa to tiez trosku taha. Aj tak vy to skor dokoncite ako ja
	
18:57:54
12.11.2013
12.11.2013

jourin
			
				
			
		
		
-> majop3k:  Nejak se to tahne no, taky z toho nemam radost :) V pondeli dorazily novy predni blatniky, takze se snad do konce tydne kluci nanytujou. Predni naraznik jeste neni. Je hotovy kopyto, vybrouseny vylesteny. snad z nej tenhle tyden zvladnou udelat alespon formu. Tak pak musi nejakou doby vyzrat aby se do ni dalo vyrabet.
	18:49:14
12.11.2013
12.11.2013

majop3k
			
				
			
		
		
-> jourin: ako pokracuje stavba? coskoro budem potrebovat dalsie foto predneho naraznika
	
18:14:32
21.10.2013
21.10.2013

majop3k
			
				
			
		
		
-> jourin: a takze ako vidim nity budu skryte tak sa mi to viac paci. A to stresne kridlo sa bude teda tiez nakoniec konat?
	19:27:56
18.10.2013
18.10.2013

castrol
			
				
			
		
		
-> jourin: no pekne uz to chyta podobu
	22:25:05
17.10.2013
17.10.2013

majop3k
			
				
			
		
		
-> jourin: konecne vidim trosku lepsie tvar predneho naraznika
zasluzite si malu odmenu
majop3k.rajce.idnes.cz/13 0lr
	
zasluzite si malu odmenu

majop3k.rajce.idnes.cz/13 0lr
19:43:23
17.10.2013
17.10.2013

Qwak
			
				
			
		
		
-> jourin:  nespletli jste si náhodou auta ? 
	
19:32:01
17.10.2013
17.10.2013

jourin
			
				
			
		
		
Tak maketa pro vyrobu formy predniho spojleru uz je ready a prvni blatnik uz je nalepenej :D
	07:57:01
17.10.2013
17.10.2013

RonnieStreicher
			
				
			
		
		
jourin: -> jourin 16.10.13 21:57:19:  prišlo aj na mňa :D
	21:57:19
16.10.2013
16.10.2013

jourin
			
				
			
		
		
-> RonnieStreicher:  No nekecej! Ty jsi pridal svuj prvni komentar? :-D
	21:54:13
16.10.2013
16.10.2013

RonnieStreicher
			
				
			
		
		
teším sa na výsledný efekt :)
	 130 LR/H
            130 LR/H
          
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
      





 
 




