skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dneska se mi dostala do ruky VHS kazeta kde byla LR natocena po bouracce :-)
Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
130 LR/H - komentáře:
-> jok3r: Netusim, delaj to v Airdesignu a z ceho to je udelany mi bylo tak nejak jedno... hlavne ze to ma spravny tvar :)
-> jourin: ta forma to je vyfrezovany z OBA? ta svetlejsi je tusim 430 a ta tmavsi 600 nebo 700? :)
To video je bomba!!!
...záznam po nehode, vlastne ako dopadla.


-> jourin: bomba
-> jourin: rozhodne su zaujimave
To vypadá jak kříže co vozívala tenkrát nějaká Lancia, možná, ne?
-> castrol: Netusim, koukal jsem na to jako jako blazen :)
-> jourin 05.10.13 23:46:22: co to malo za kole ?
-> majop3k: To doufam, protoze jestli to bude hnusny tak to nechci :))
-> jourin:
dik, tak chcem aby bolo dokonale


-> Luky: ne ne t bys cumel jak uz tehdy to umeli udelat cisty a hladky :-)
-> majop3k: Co bych pro tebe neudelal kdyz uz jsi mi slibil to auto :-D
-> majop3k: Co bych pro tebe neudelal kdyz uz jsi mi slibil to auto :-D
-> jourin: Jo tááák, tak proto se nedočkáme 130RS 1:18 když jste kluky takhle zaměstnali 

-> jourin: jj to viem ale ten spodok by som si uz domyslel ale najproblemovejsie je vycitat tvar tej priehlbiny-ten prolis na bocnej partii naraznika. Ale teraz pekne pockam kym vam vyrobia novy a potom by som poprosil par fotiek v karte

-> jourin: aha, tak to leccos vysvětluje... Jsem si říkal, že povrchová úprava nic moc, ale že to tehdá asi takhle originálně bylo?! 

-> majop3k: No na Rapidu je uriznutej dole a nanejtovali na to hlinikovou listu a na LR/H zbyl jen rozlamanej zbytek.. takze jsme to cele dali dohromady a v Air designu nam z toho vyrabi vsechny formy nové.
-> Luky: No vsak jo :) to je na ty fotce videt ze to je forma a ne blatnik :-))
-> Luky: No vsak jo :) to je na ty fotce videt ze to je forma a ne blatnik :-))
-> jourin: jako jak nečtu?
Kde bych měl číst? Tady vidím cosi o dobových tvarovoformách, ale vysvětlení fotky nikoliv. A jestli je to psaný někde jinde, tak na to jsem zatím nenarazil, přeci jen, než jeden proleze celý wéwéwé, tak to chvilku trvá




-> jourin: tak toto je bomba presne dnes som ti chcel pisat ze ci by si mi nepofotil origo predny naraznik na rapide 130H. Netrpezlivo cakam na kazdu novu fotku

-> Luky: To mas z toho ze nectes :-))) delame novy formy protoze Krajansky to ma jine nez byl original :) No a Ladovo auto bylo po ruce :-))
-> jourin: co to vyvádíte na Bergerově autě? To přeci není LR/H?! Nebo to jen zkoušíte, že to pasuje na kastli?