130 LR/H 130 LR/H

komentáře | popis | fotky | jourin | 09.06.15 20:09 | 343x v oblíbených
Dneska se mi dostala do ruky VHS kazeta kde byla LR natocena po bouracce :-)



Skoda 130LR/H crash








Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.



Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.



Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h



130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )



Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.



Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)



130 LR/H - komentáře:

21:53:01
06.10.2013
jourin
-> jok3r: Netusim, delaj to v Airdesignu a z ceho to je udelany mi bylo tak nejak jedno... hlavne ze to ma spravny tvar :)
20:10:43
06.10.2013
jok3r
-> jourin: ta forma to je vyfrezovany z OBA? ta svetlejsi je tusim 430 a ta tmavsi 600 nebo 700? :)
20:05:36
06.10.2013
MajoLR
To video je bomba!!!156...záznam po nehode, vlastne ako dopadla.9
01:02:27
06.10.2013
Qwak
-> jourin: bomba
00:48:02
06.10.2013
castrol
-> jourin: rozhodne su zaujimave
00:47:40
06.10.2013
ochoda
To vypadá jak kříže co vozívala tenkrát nějaká Lancia, možná, ne?
00:10:18
06.10.2013
jourin
-> castrol: Netusim, koukal jsem na to jako jako blazen :)
23:58:34
05.10.2013
castrol
-> jourin 05.10.13 23:46:22: co to malo za kole ?
23:46:22
05.10.2013
jourin
Dneska se mi dostala do ruky VHS kazeta kde byla LR natocena po bouracce :-)



Skoda 130LR/H crash
23:42:35
02.10.2013
jourin
-> majop3k: To doufam, protoze jestli to bude hnusny tak to nechci :))
23:32:52
02.10.2013
majop3k
-> jourin: 1 dik, tak chcem aby bolo dokonale2
23:05:17
02.10.2013
jourin
-> Luky: ne ne t bys cumel jak uz tehdy to umeli udelat cisty a hladky :-)



-> majop3k: Co bych pro tebe neudelal kdyz uz jsi mi slibil to auto :-D
23:05:09
02.10.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin: Jo tááák, tak proto se nedočkáme 130RS 1:18 když jste kluky takhle zaměstnali 5
22:56:49
02.10.2013
majop3k
-> jourin: jj to viem ale ten spodok by som si uz domyslel ale najproblemovejsie je vycitat tvar tej priehlbiny-ten prolis na bocnej partii naraznika. Ale teraz pekne pockam kym vam vyrobia novy a potom by som poprosil par fotiek v karte1
22:55:25
02.10.2013
Luky
-> jourin: aha, tak to leccos vysvětluje... Jsem si říkal, že povrchová úprava nic moc, ale že to tehdá asi takhle originálně bylo?! 47
22:50:56
02.10.2013
jourin
-> majop3k: No na Rapidu je uriznutej dole a nanejtovali na to hlinikovou listu a na LR/H zbyl jen rozlamanej zbytek.. takze jsme to cele dali dohromady a v Air designu nam z toho vyrabi vsechny formy nové.



-> Luky: No vsak jo :) to je na ty fotce videt ze to je forma a ne blatnik :-))
22:46:35
02.10.2013
Luky
-> jourin: jako jak nečtu? 2 Kde bych měl číst? Tady vidím cosi o dobových tvarovoformách, ale vysvětlení fotky nikoliv. A jestli je to psaný někde jinde, tak na to jsem zatím nenarazil, přeci jen, než jeden proleze celý wéwéwé, tak to chvilku trvá 40 3
22:44:01
02.10.2013
majop3k
-> jourin: tak toto je bomba presne dnes som ti chcel pisat ze ci by si mi nepofotil origo predny naraznik na rapide 130H. Netrpezlivo cakam na kazdu novu fotku1
22:42:45
02.10.2013
jourin
-> Luky: To mas z toho ze nectes :-))) delame novy formy protoze Krajansky to ma jine nez byl original :) No a Ladovo auto bylo po ruce :-))
22:40:13
02.10.2013
Luky
-> jourin: co to vyvádíte na Bergerově autě? To přeci není LR/H?! Nebo to jen zkoušíte, že to pasuje na kastli?
Extreme Tyres