skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dneska se mi dostala do ruky VHS kazeta kde byla LR natocena po bouracce :-)
Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
130 LR/H - komentáře:
23:43:06
09.06.2013
09.06.2013
jourin
-> majop3k: No jo, oba predni spojlery jsou stejny... problem je v tom ze na rapidovi ho uriznuli a vytunuli, chceme to vratit do puvodniho stavu
23:11:20
09.06.2013
09.06.2013
majop3k
-> jourin: ooo nove foto parada, ten predny spojler mal aj H-ckovy rapid rovnaky? vypada rovnako aj ked vidno ze je asi uz od spodu zodrate z toho laminatu. Hodne zdaru pri modelovani
22:59:08
09.06.2013
09.06.2013
Eidy
-> jourin: sakryš. Nějakej ohýbač Al trubek by se šiknul.
22:47:59
09.06.2013
09.06.2013
jourin
-> Eidy: Ne e ram mame kompletni, jen jsme ho rozebrali a ocistili :)
22:46:27
09.06.2013
09.06.2013
Eidy
-> Nwkt: To už jsou asi 2 měsíce. Na moje emaily neodpověděli v intervalu 2 týdnů. Po měsíci jsem jim volal a vykašlali se na mě. Přitom pracovní emaily do zahraničí fungují denně.
22:44:15
09.06.2013
09.06.2013
Nwkt
-> Eidy: Kdys jim psal? Já měl teď nedavno problém s emailama ze zahraničí. Vůbec nedošly, ani do spamu a přitom odesílatel je v pohodě odeslal.
22:42:12
09.06.2013
09.06.2013
Eidy
-> jourin: Nechávali jste si dodělávat díly rámu nebo...? Zkoušel jsem komunikovat s Heigo a tak nějak mě vyfaxovali. 2x email, nic. Pak jsem jim volal, slíbili mi a nakonec taky nic. Tak na ně prdím.
21:06:02
09.06.2013
09.06.2013
jourin
-> Rapidka136: Jo :)
21:05:05
09.06.2013
09.06.2013
jourin
-> castrol: Na konce nasroubujeme takovy ty kolecka jako maj maly deti na kole aby se to v zatackach neprevracelo :-)
20:48:33
09.06.2013
09.06.2013
Rapidka136
20:34:26
09.06.2013
09.06.2013
Qwak
-> castrol: asi vyfuk ..
20:20:49
09.06.2013
09.06.2013
castrol
-> jourin: co je to za lesenie
19:24:28
09.06.2013
09.06.2013
jourin
Tak aby to nevypadalo ze se nedeje vubec nic.. probehly nejake dilci prace, rozebrala se zadni naprava, ocistil se ram.. ale nic zasadniho :-)
19:13:50
09.06.2013
09.06.2013
jourin
-> Bedřich: Stavba si aktualne nedrzi zadne tempo, skelet je odstaveny a ceka :-) Musime vyrobit nove predni blatniky, protoze ty co prodava Krajansky maji jiny tvar. Podarilo se mi sehnat stare formy, ale ty jsou pokroucene a nepouzitelne, takze se museji omerit a vyrobit podle nich jine.. proste opruz
No a az boudou predni blatniky tak nas bude cekat modelovani predniho spojleru ktery ma v originale take jiny tvar. Pak se na tom zase zacne delat
Jedine co ted muzeme udelat je nastrikat skelet do zakladovky a cekat :)
No a az boudou predni blatniky tak nas bude cekat modelovani predniho spojleru ktery ma v originale take jiny tvar. Pak se na tom zase zacne delat
Jedine co ted muzeme udelat je nastrikat skelet do zakladovky a cekat :)
07:37:03
01.06.2013
01.06.2013
racz
Bedřich 01.06.13 05:30:07 napsal:
Škoda, že si stavba nedrží stejné tempo jako na karosárně…
veru, kazdy den sledujem ci sa pri tomto aute neobjavi cosi nove.
Hlavne ma zaujimaju predna a zadna naprava. Uz azby bol dokonceny dom nech si mozem nejaku skodovecku zavriet do garaze. Zatial tych 50m2 ziva prazdnotou a omalicky sa zariaduju vercajchom :P
Škoda, že si stavba nedrží stejné tempo jako na karosárně…
veru, kazdy den sledujem ci sa pri tomto aute neobjavi cosi nove.
Hlavne ma zaujimaju predna a zadna naprava. Uz azby bol dokonceny dom nech si mozem nejaku skodovecku zavriet do garaze. Zatial tych 50m2 ziva prazdnotou a omalicky sa zariaduju vercajchom :P
05:30:07
01.06.2013
01.06.2013
Bedřich - zrušená registrace
Škoda, že si stavba nedrží stejné tempo jako na karosárně...
18:20:24
30.05.2013
30.05.2013
pecen
ta nejtvrdší není nejpevnější - to je o něčem jiným - co?
17:20:58
30.05.2013
30.05.2013
m8rinek
-> jourin: Sakra čim ty bloky čistíte? Perwol?
19:53:02
30.04.2013
30.04.2013
castrol
-> havlik: -> Pavel P..:
11:50:56
30.04.2013
30.04.2013
Dušan
ale ja bych si jednu vzal