skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dneska se mi dostala do ruky VHS kazeta kde byla LR natocena po bouracce :-)
Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
130 LR/H - komentáře:
10:31:05
30.04.2013
30.04.2013
Kurier Grobar
-> Pavel P..:
10:14:07
30.04.2013
30.04.2013
jourin
Ty dve horni jsou fabricky a krute odlehceny, vazi o 3 KG min nez ty dve spodni.. ale taky s nima byly kruty problemy... Takze se nechaly delat ty dve spodni z nejakeho vysokopevnostniho materialu v anglii a bylo po problemech :-)
09:49:35
30.04.2013
30.04.2013
m8rinek
-> vhml: Zatímco ta spodní je pro lokomotivu :)))
09:47:14
30.04.2013
30.04.2013
vhml
Ty dvě horní jsou krutě odlehčený
09:30:35
30.04.2013
30.04.2013
Pavel P..
-> havlik: aspoň pak bude mít z prdele kliku... a to se vyplatí
09:20:03
30.04.2013
30.04.2013
havlik
-> Kurier Grobar: by sis jí mohl namontovat tak maximálně do prdele
09:16:27
30.04.2013
30.04.2013
Kurier Grobar
-> škodec: ako stymulant :D máš jasné že nemám, kochal by som sa ňou
09:11:11
30.04.2013
30.04.2013
škodec
-> Kurier Grobar: mas blok? naco by ti bola?
08:57:31
30.04.2013
30.04.2013
Kurier Grobar
-> jourin: jednu poprosím do Bardejova
06:24:15
30.04.2013
30.04.2013
DEKODOVAC
pekné kluky
10:44:52
20.04.2013
20.04.2013
havlik
-> Petrson: to bude tim že tam neni ale tady na fotce img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/.../9754_2013-04
-17_22-21-42_53.jpg na podlaze blíž jsou vidět dvě díry na držák a na vzdálenější straně držák
10:40:28
20.04.2013
20.04.2013
TTomas
-> Eidy: Takhle to prijelo z fabriky
10:33:57
20.04.2013
20.04.2013
Petrson
-> jourin: oo super díky za foto přední nápravy, už sem na to přišel dříve v knize škoda 130rs, že byla zkrácena ale z černobílej obrázku to bylo dost těžko rozpoznatelný jak to tam je udělany.
A ještě se chci zeptat, ono se jezdilo bez stabilizátoru? nikde sem ho zatím neviděl
A ještě se chci zeptat, ono se jezdilo bez stabilizátoru? nikde sem ho zatím neviděl
20:55:29
19.04.2013
19.04.2013
Eidy
Ta přední náprava je velmi zajímavá. To je nápad Němců nebo fabriky?
19:12:39
19.04.2013
19.04.2013
racz
dve fotky hodne zlata...
06:13:59
16.04.2013
16.04.2013
MATTESS
00:14:52
16.04.2013
16.04.2013
Zedd
Čau,když už jsi tam hodil foto s Rapidem,tak mě nedá se nezeptat kdy bude mít kartu? Nebo ho zatím necháš tak jak je?
12:17:02
03.04.2013
03.04.2013
jourin
-> sonicE: Aha, uz to chapu :) je to tak jak je to tu uz napsane, to auto co znas je prototyp pro skupinu S, ktera ale nebyla nikdy zavedena. Tento prototyp potom dojezdil v rallycrosu.
130LR pro skupinu H byla postavena pouze jedna a narozdil od te pro skupinu S mela upravenou a zapustenou predni napravu, jina zadni ramena, jine vyztuhy a uplne jiny bezpecnostni ram urceny pro okruhy. :-)
130LR pro skupinu H byla postavena pouze jedna a narozdil od te pro skupinu S mela upravenou a zapustenou predni napravu, jina zadni ramena, jine vyztuhy a uplne jiny bezpecnostni ram urceny pro okruhy. :-)
11:32:28
03.04.2013
03.04.2013
Luky
-> sonicE: ta široká soutěžní, co jsi dával, je prototyp pro vypsanou skupinu S pro soutěže pro rok 1987 - skupina S však po tragických haváriích skupiny B v roce 1986 nikdy na tratě rychlostních zkoušek nevyjela a byla zrušena již v roce 1986
11:18:59
03.04.2013
03.04.2013
majop3k
-> sonicE: H-čko sa to vola preto lebo to jazdilo okruhove preteky v skupine H tzv. Veedol Cup v Nemecku a škodovka upravila tuto jedinu 130lr/h a este jeden rapid 130rh a jazdili na nej Petr Samohyl, Svatopluk Kvaizar, Dirk a Willi Obermann, Axel Irek.