130 LR/H 130 LR/H

komentáře | popis | fotky | jourin | 09.06.15 20:09 | 343x v oblíbených
Dneska se mi dostala do ruky VHS kazeta kde byla LR natocena po bouracce :-)



Skoda 130LR/H crash








Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.



Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.



Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h



130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )



Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.



Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)



130 LR/H - komentáře:

18:03:34
04.02.2013
castrol
-> jourin: fajn ram
17:52:51
04.02.2013
TTomas
-> jourin: Hmmm 21kg...to je moc pekny.
17:03:27
04.02.2013
m8rinek
-> jourin: slušná práce :)))
16:21:46
04.02.2013
jourin
Je to HEIGO na 1000% :-) Mame k tomu i certifikat :-)
zvětšit 130 LR/H - obrázek od jourin vložen 04.02.2013 16:21:46
15:42:36
04.02.2013
m8rinek
-> jourin: A to je Heigo rám? Podle provedení spojek a patek mi to víc připomíná MTXrám (netvrdím, že je vyroben v MTX).



E: beru zpět, Heigo pak asi přestalo používat, ty bláznivý plechový spojky...
upraveno 1x, naposled 04.02.2013 15:44:08
15:33:09
04.02.2013
Luky
To už aspoň trochu vypadá jako rám, a né jako ta hrůza, co si troufli montovat do soutěžních 130LR/B 1

Jinak myslím že lehkou kastli měla i Octavia Kit Car a cosi jsem zaslechl i o 130L/A - tam si ale nejsem jistej, jestli byla řeč o tenkých povrchových dílech nebo o celé kastli...
15:13:18
04.02.2013
jourin
-> TTomas: Ne ne to byly navarene patky a do tech to bylo prosroubovane :-)



Pridal jsem 6 fotek kde je videt jak je ten ram udelany
upraveno 1x, naposled 04.02.2013 15:24:23
14:42:12
04.02.2013
TTomas
-> jourin: Aha...ja myslel, ze to bylo privareny ke karoserii ne?
21:28:49
03.02.2013
jourin
-> TTomas: Ne ne, je to dural :-) akorat to bylo tak olezly, ze to na prvni pohled vypadalo jako zelezny trubky natreny stribrenkou :-)))
21:21:00
03.02.2013
m8rinek
-> TTomas: Jakože fakt? :oO To odlehčujou celý auto a pak tam nasázej ocelovou prolejzačku v době kdy se jezdil dural? :oO
21:18:50
03.02.2013
TTomas
Hlavne je ocelove4
19:33:38
03.02.2013
m8rinek
-> jourin: tak aspoň, že tak :))).
19:32:31
03.02.2013
jourin
-> m8rinek: Tohle HEIGO je uplne jiny... daleko robusnejsi, vic pricek, hlavni oblouk v jednom kuse, propojenej se zadnima a prednima tlumicema a rozperama, navic vzadu vede az na konce podbehu.. velky patky, kotvy do B sloupku... neda se to s normalnim Heigem vubec srovnat
19:23:46
03.02.2013
Star LC20
-> m8rinek: aha 6

Přijde mi to prostě dost zajímací, ptže i sériovej skelet rozhodně nevyniká pevností a tuhostí; co teda potom tohle o 1/4 lehčí bláto. Tak jsem měl za to, že ten rám je třeba naddimenzovanej apod.
19:18:43
03.02.2013
m8rinek
-> Star LC20: No to Heigo určitě :D:D:D
19:16:52
03.02.2013
Star LC20
-> jourin: 1 no tak takhle sedlácky si to umím spočítat taky.....



Jinak to teda vlastně celý hezky pohromadě drží ten rám což?
19:14:21
03.02.2013
jourin
-> Star LC20: No na kila jsem to nepocital, ale rozdil mezi 0,8 a 0,6 je 25% :-)
19:08:02
03.02.2013
jourin
-> Star LC20: Jen jeste doplnim... tohle oruhovy auto je ale oproti souteznim jeste lehci.. vyztuhy zadne, co se da odvrtane a vubec to nedrzi pohromade :-) Nejpevnejsi vec v aute je ram, ktery narozdil od soutezniho vede az prednich a zadnich podbehu
19:07:03
03.02.2013
Star LC20
-> jourin: aha, a nemáš třeba představu, kolik tam tak může být rozdíl v hmotnosti - mezi sériovým skeletem řekněme na eRko a pak na extra skeletu na 130RS?
19:00:12
03.02.2013
jourin
-> Star LC20: Na to neumim odpovedet jestli to tak bylo opravu uplne u vsech aut.. ale na minimalne na 130RS, 130LR/B, 130LR/H, Rapid 130/H, Favorit 136L/A a Felicii Kitcar jsem to videl na vlastni oci :-)))
Extreme Tyres