skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dneska se mi dostala do ruky VHS kazeta kde byla LR natocena po bouracce :-)
Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
130 LR/H - komentáře:
18:03:34
04.02.2013
04.02.2013
castrol
-> jourin: fajn ram
17:52:51
04.02.2013
04.02.2013
TTomas
-> jourin: Hmmm 21kg...to je moc pekny.
17:03:27
04.02.2013
04.02.2013
m8rinek
-> jourin: slušná práce :)))
15:42:36
04.02.2013
04.02.2013
m8rinek
-> jourin: A to je Heigo rám? Podle provedení spojek a patek mi to víc připomíná MTXrám (netvrdím, že je vyroben v MTX).
E: beru zpět, Heigo pak asi přestalo používat, ty bláznivý plechový spojky...
E: beru zpět, Heigo pak asi přestalo používat, ty bláznivý plechový spojky...
15:33:09
04.02.2013
04.02.2013
Luky
To už aspoň trochu vypadá jako rám, a né jako ta hrůza, co si troufli montovat do soutěžních 130LR/B
Jinak myslím že lehkou kastli měla i Octavia Kit Car a cosi jsem zaslechl i o 130L/A - tam si ale nejsem jistej, jestli byla řeč o tenkých povrchových dílech nebo o celé kastli...
Jinak myslím že lehkou kastli měla i Octavia Kit Car a cosi jsem zaslechl i o 130L/A - tam si ale nejsem jistej, jestli byla řeč o tenkých povrchových dílech nebo o celé kastli...
15:13:18
04.02.2013
04.02.2013
jourin
-> TTomas: Ne ne to byly navarene patky a do tech to bylo prosroubovane :-)
Pridal jsem 6 fotek kde je videt jak je ten ram udelany
Pridal jsem 6 fotek kde je videt jak je ten ram udelany
14:42:12
04.02.2013
04.02.2013
TTomas
-> jourin: Aha...ja myslel, ze to bylo privareny ke karoserii ne?
21:28:49
03.02.2013
03.02.2013
jourin
-> TTomas: Ne ne, je to dural :-) akorat to bylo tak olezly, ze to na prvni pohled vypadalo jako zelezny trubky natreny stribrenkou :-)))
21:21:00
03.02.2013
03.02.2013
m8rinek
-> TTomas: Jakože fakt? :oO To odlehčujou celý auto a pak tam nasázej ocelovou prolejzačku v době kdy se jezdil dural? :oO
21:18:50
03.02.2013
03.02.2013
TTomas
Hlavne je ocelove
19:33:38
03.02.2013
03.02.2013
m8rinek
-> jourin: tak aspoň, že tak :))).
19:32:31
03.02.2013
03.02.2013
jourin
-> m8rinek: Tohle HEIGO je uplne jiny... daleko robusnejsi, vic pricek, hlavni oblouk v jednom kuse, propojenej se zadnima a prednima tlumicema a rozperama, navic vzadu vede az na konce podbehu.. velky patky, kotvy do B sloupku... neda se to s normalnim Heigem vubec srovnat
19:23:46
03.02.2013
03.02.2013
Star LC20
-> m8rinek: aha
Přijde mi to prostě dost zajímací, ptže i sériovej skelet rozhodně nevyniká pevností a tuhostí; co teda potom tohle o 1/4 lehčí bláto. Tak jsem měl za to, že ten rám je třeba naddimenzovanej apod.
Přijde mi to prostě dost zajímací, ptže i sériovej skelet rozhodně nevyniká pevností a tuhostí; co teda potom tohle o 1/4 lehčí bláto. Tak jsem měl za to, že ten rám je třeba naddimenzovanej apod.
19:18:43
03.02.2013
03.02.2013
m8rinek
-> Star LC20: No to Heigo určitě :D:D:D
19:16:52
03.02.2013
03.02.2013
Star LC20
-> jourin: no tak takhle sedlácky si to umím spočítat taky.....
Jinak to teda vlastně celý hezky pohromadě drží ten rám což?
Jinak to teda vlastně celý hezky pohromadě drží ten rám což?
19:14:21
03.02.2013
03.02.2013
jourin
-> Star LC20: No na kila jsem to nepocital, ale rozdil mezi 0,8 a 0,6 je 25% :-)
19:08:02
03.02.2013
03.02.2013
jourin
-> Star LC20: Jen jeste doplnim... tohle oruhovy auto je ale oproti souteznim jeste lehci.. vyztuhy zadne, co se da odvrtane a vubec to nedrzi pohromade :-) Nejpevnejsi vec v aute je ram, ktery narozdil od soutezniho vede az prednich a zadnich podbehu
19:07:03
03.02.2013
03.02.2013
Star LC20
-> jourin: aha, a nemáš třeba představu, kolik tam tak může být rozdíl v hmotnosti - mezi sériovým skeletem řekněme na eRko a pak na extra skeletu na 130RS?
19:00:12
03.02.2013
03.02.2013
jourin
-> Star LC20: Na to neumim odpovedet jestli to tak bylo opravu uplne u vsech aut.. ale na minimalne na 130RS, 130LR/B, 130LR/H, Rapid 130/H, Favorit 136L/A a Felicii Kitcar jsem to videl na vlastni oci :-)))