Pavel P./ Škoda 120LS/A Pavel P./ Škoda 120LS/A

komentáře | popis | fotky | Pavel P.. | 18.11.23 18:14 | 45x v oblíbených
Tak jen stručně... je to Škoda 120LS v soutěžní úpravě pro skupinu A/120LS která se jezdila v 80.letech. Doklady a různé díly jsou ze 105L rv. 81 která byla nejspíše havarovaná a v roce 1984 proběhla výměna karoserie z původní úzké na širokou M1 a výměna motoru za typ 120LS, následně byla přestavěna na "Vozidlo pro sportovní účely" a měla sportovní průkaz... auto závodilo v sezoně 1985/86. V roce 97 proběhla přestavba na civilní provedení a sloužila jako rodinné vozidlo..... až do roku 2010, kdy byla vyřazena z registru. Od té doby nejela, pouze občas nějaký postrk, motor bežel naposled před 5 lety.



Karoserie je původní s řadou dobových úprav z doby kdy závodila..... stav je úměrný stáří, ale koroze je jen na obvyklých místech, jako prahy, lemy a vršky podběhů.



Motor je 120LS původní s úpravami, pouze byla vyměněna vačka za seriovou, aby se s tím dalo jezdit.



Přední náprava Mková, s vyztuženými rameny, 4-pístkové brzdiče, původně jedna hadice a propojky, po návstěvě STK přestavba na 4 hadice jako v serii.



Zadní náprava širovká kyvka + 5kvalt v neseriovém provedení ale co je uvnitř za výtvory se uvidí až se rozpůlí.



V interieru je odpojovač baterie s kolíčkem a táhlem, původní 2kg hasičák pod přední sedačkou, tlakoměr a teploměr oleje.







K autu je vetšina dobových závodních dílů..... majitel je naštěstí schoval, takže je k tomu původní ocelový ochranný rám a k němu vyřezaná palubka, tripmaster Halda s náhonem, lampička nad dveřma na čtení itinerářů, ostrá vačka, původní skořepiny včetně rámů, krabice od interkomu, elektrická palivová pumpa a původní dvoudílná maska v barvě auta.





Start motoru po 5ti letech stání.

Škoda 120LS/A 1984




Rád bych sehnal alespoň jednu fotku ze závodů z té doby..... Kdyby někdo měl fotky z roku 1985/1986 z rally Pačejov, Lužické hory, Smědá, Vysočina, tak bych byl vděčný kdyby se podíval, případně oskenoval :-)

Pavel P./ Škoda 120LS/A - komentáře:

23:00:02
27.08.2019
Eidy
-> Pavel P.. 27.08.19 22:47:48: To chce prohřát olej, nejenom vodu. Na videu to zní jako ojnice, ale to by nebylo na studeným oleji slyšet a na ohřátým to nemaže. Takže asi čep.
22:56:17
27.08.2019
palinator
-> Pavel P..:

3 kPa, není to trochu málo Antone Pavloviči?
22:51:32
27.08.2019
Pavel P..
tohle zbylo z výfuku...3
zvětšit Pavel P./ Škoda 120LS/A - obrázek od Pavel P.. vložen 27.08.2019 22:51:32
22:47:48
27.08.2019
Pavel P..
Takže jsem se dostal k výměně FA benzinové pumpy za škodováckou a výfuku za originál a motor jede.... tlak na oleji je slušný, na volnoběh po zahřátí tlačí 3kPa. Ale je tam slyšet nějaký klepání/rachtání, tipuju buď pístní čepy nebo ventily či vahadla.... to se uvidí4



Škoda 120LS/A 1984
00:07:35
15.08.2019
Pavel P..
-> ZdrubT: v roce 84 jezdil prý ještě s úžovkou 120LS, kterou bouchli a tak sehnal tuhle napůl rozestavěnou na závody a použil svůj motor a převodovoku.... předchozí majitel byl také závodník podle ewrc...
23:43:13
14.08.2019
ZdrubT
Tak na třech závodech 1984 se potkal s otcem. skoda-virt.cz/cz/.../1178 1-120ls-tata
08:35:24
14.08.2019
Pavel P..
Tak včera jsem z toho vyházel všechny krámy, vyndal koberce abych zjistil stav podlah a až na jednu díru u řidiče a jednu u spolujezdce, jsou zdravé. A taky se povedlo nastartovat motor.... 1
10:22:42
13.08.2019
Pavel P..
-> Luky: tak tohle jsem si taky našel ještě před tim než jsem auto koupil :-)) ale pan majitel má spoustu fotek s bývalými auty, ale s timto nemá žádnou....
08:49:16
13.08.2019
Luky
-> Pavel P..: www.ewrc-results.com/prof ile/16305-vladimir-novak

Tak, výsledky by byly. Teď už jen ty fotky 1 Zkusím něco ulovit na FB, je tam prima skupina se starými soutěžemi
08:45:05
13.08.2019
Pavel P..
-> Luky: V. Novák za AMK Bílá Labuť

-> Eidy: no to bych taky rád věděl...3
07:19:03
13.08.2019
Eidy
Takže kdy plánuješ svoji první RZ? 1
06:29:18
13.08.2019
Luky
Kdo s tím jezdil?
23:54:50
12.08.2019
Zdendys Š.
Tak tomu říkám parádní nález, super! 156



Jakou měla SPZ v době závodní kariéry?
Extreme Tyres