
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak jen stručně... je to Škoda 120LS v soutěžní úpravě pro skupinu A/120LS která se jezdila v 80.letech. Doklady a různé díly jsou ze 105L rv. 81 která byla nejspíše havarovaná a v roce 1984 proběhla výměna karoserie z původní úzké na širokou M1 a výměna motoru za typ 120LS, následně byla přestavěna na "Vozidlo pro sportovní účely" a měla sportovní průkaz... auto závodilo v sezoně 1985/86. V roce 97 proběhla přestavba na civilní provedení a sloužila jako rodinné vozidlo..... až do roku 2010, kdy byla vyřazena z registru. Od té doby nejela, pouze občas nějaký postrk, motor bežel naposled před 5 lety.
Karoserie je původní s řadou dobových úprav z doby kdy závodila..... stav je úměrný stáří, ale koroze je jen na obvyklých místech, jako prahy, lemy a vršky podběhů.
Motor je 120LS původní s úpravami, pouze byla vyměněna vačka za seriovou, aby se s tím dalo jezdit.
Přední náprava Mková, s vyztuženými rameny, 4-pístkové brzdiče, původně jedna hadice a propojky, po návstěvě STK přestavba na 4 hadice jako v serii.
Zadní náprava širovká kyvka + 5kvalt v neseriovém provedení ale co je uvnitř za výtvory se uvidí až se rozpůlí.
V interieru je odpojovač baterie s kolíčkem a táhlem, původní 2kg hasičák pod přední sedačkou, tlakoměr a teploměr oleje.
K autu je vetšina dobových závodních dílů..... majitel je naštěstí schoval, takže je k tomu původní ocelový ochranný rám a k němu vyřezaná palubka, tripmaster Halda s náhonem, lampička nad dveřma na čtení itinerářů, ostrá vačka, původní skořepiny včetně rámů, krabice od interkomu, elektrická palivová pumpa a původní dvoudílná maska v barvě auta.
Start motoru po 5ti letech stání.
https://www.youtube.com/w atch?v=4bOtt38bpP4
Rád bych sehnal alespoň jednu fotku ze závodů z té doby..... Kdyby někdo měl fotky z roku 1985/1986 z rally Pačejov, Lužické hory, Smědá, Vysočina, tak bych byl vděčný kdyby se podíval, případně oskenoval :-)
Karoserie je původní s řadou dobových úprav z doby kdy závodila..... stav je úměrný stáří, ale koroze je jen na obvyklých místech, jako prahy, lemy a vršky podběhů.
Motor je 120LS původní s úpravami, pouze byla vyměněna vačka za seriovou, aby se s tím dalo jezdit.
Přední náprava Mková, s vyztuženými rameny, 4-pístkové brzdiče, původně jedna hadice a propojky, po návstěvě STK přestavba na 4 hadice jako v serii.
Zadní náprava širovká kyvka + 5kvalt v neseriovém provedení ale co je uvnitř za výtvory se uvidí až se rozpůlí.
V interieru je odpojovač baterie s kolíčkem a táhlem, původní 2kg hasičák pod přední sedačkou, tlakoměr a teploměr oleje.
K autu je vetšina dobových závodních dílů..... majitel je naštěstí schoval, takže je k tomu původní ocelový ochranný rám a k němu vyřezaná palubka, tripmaster Halda s náhonem, lampička nad dveřma na čtení itinerářů, ostrá vačka, původní skořepiny včetně rámů, krabice od interkomu, elektrická palivová pumpa a původní dvoudílná maska v barvě auta.
Start motoru po 5ti letech stání.
https://www.youtube.com/w atch?v=4bOtt38bpP4
Rád bych sehnal alespoň jednu fotku ze závodů z té doby..... Kdyby někdo měl fotky z roku 1985/1986 z rally Pačejov, Lužické hory, Smědá, Vysočina, tak bych byl vděčný kdyby se podíval, případně oskenoval :-)
Pavel P./ Škoda 120LS/A - komentáře:
-> Pavel P..: 

-> Apple STS Chvojkovice-Brod: bohužel... za ty bych byl opravdu rád, ale obeslal jsem už několik bývalých fotografů, závodníků atd... a nikdo nic nemá.
ale chápu že obyčejnou 120ku většinou nikdo nefotil.... bohužel neni to auto po Křečkovi nebo Sedlářovi aby bylo středem pozornosti 


-> Pavel P..: skvělé relikvie, dobové foto zatim žádné?
je to výšivka nití.... a je to fakt z 80.let.

-> Eidy: To na monterkach je podle me vysite klasickou bavlnkou ... Ale vypadá to echt dobove, podobně jsem míval na zakladni skole podepsanou aktovku a klicenku na krk.
-> Pavel P..: To taky. Každej by to dávno vyhodil. Ale ta nášivka ryby s basou a krevni skupina nějakou fixou. To je velkej punk.
-> Eidy: jo je to fakt neuvěřitelný že to někdo má doma ještě po 35letech

-> Pavel P..: Montérky super. 

Tak dnes mi původní majitel dovezl další relikvie... původní přilbu a kombinézu v které závodil v 80.letech. a itinerář z Rally Český Krumlov 84..... ještě mám slíbenou jeho závodní licenci.



-> Pavel P..: ten mám doma taky , původ totožný

-> Pavel P..: Podle svarů to vypadá, že tlumič vyráběli v servisu mezi erzetama. 

-> Eidy: je to údajně z Barumácký 120LS/A... 

-> Pavel P..: Vypadá teda dost dobově. Ale dobrý.
Tak jsem dostal dalsi kousek dobovyho zeleza co by tam mel byt...
Skoro rok a pul to nebezelo... natahl jsem benzin, naslapal a na druhy otoceni chytla a vyjela....a modra Labrosovka se taky nenechala dlouho premlouvat

-> OndraST: tento byl za 3tis.
-> Pavel P.. 04.04.20 00:05:54: Kolik to v dnešní době koštuje, jen tak pro zajímavost.
-> Pavel P..: Dědku.
ještě z toho bude rallycrossový speciál.
