skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 120S rallye (1975)
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
MVM 120S - komentáře:
11:08:47
08.10.2023
08.10.2023
MVM
-> Eidy: Na 40°, Persil gel z Německa
08:56:42
08.10.2023
08.10.2023
Eidy
-> MVM: Na kolik stupňů ho pereš? Dáváš aviváž?
07:49:23
08.10.2023
08.10.2023
MVM
-> Eidy: Dik. No trocha [moje] úchylka
21:25:47
07.10.2023
07.10.2023
Eidy
-> MVM: Pěkně čistej výfuk.
19:25:25
21.04.2022
21.04.2022
MVM
-> Bery: Na vnitřnosti do této se čekalo čtvrt roku.. A mezitím se zvedaly ceny.
21:04:07
19.04.2022
19.04.2022
m8rinek
-> Bery: nejezdí, jen to lidi mají, říkám jim investoři :D
09:14:29
17.04.2022
17.04.2022
Bery
šílený je kolik se těch převodovek vyrobí. a kde ty auta jezdí?
chtěl jsem staly převod 4,25 a všechny jsou namontovany, z příští výroby asi nezbude.
chtěl jsem staly převod 4,25 a všechny jsou namontovany, z příští výroby asi nezbude.
22:00:40
16.04.2022
16.04.2022
Eidy
-> MVM: To sice umí, ale i dobrý díly se dají poskládat blbě.
21:54:00
16.04.2022
16.04.2022
MVM
-> Eidy 16.04.22 21:51:07: Dik. Však sám víš že oni umí suprový komponenty. Ja to jen uvařil dohromady...
21:51:07
16.04.2022
16.04.2022
Eidy
-> MVM 16.04.22 19:11:14: moc krásná skříň. Zvenku i zevnitř.
19:23:53
16.04.2022
16.04.2022
Dušan
-> MVM: chceš adresu nebo se můžu stavit osobně ?
19:08:34
16.04.2022
16.04.2022
MVM
Abych se nenudil. Tak jedna zakázková 130 LR Dog Hewland Kalmar, LSD, atd..
Před
Před
09:26:27
23.01.2022
23.01.2022
Bukaj
-> MVM: Používat s radostí :)
06:43:50
23.01.2022
23.01.2022
MVM
-> Eidy: Budu ho používat příležitostně
22:26:39
22.01.2022
22.01.2022
Eidy
-> MVM: Budeš to používat nebo to máš pro radost?
21:46:28
22.01.2022
22.01.2022
MVM
-> Eidy: Díky