skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 120S rallye (1975)
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
MVM 120S - komentáře:
20:07:53
07.08.2016
07.08.2016
MVM
-> vhml: Pouze tím že budeš naprosto všecko dělat těsný a se vším se měřit,lícovat brousit.A když to jen jde tak z nových seriových dílů - ale i ty díly dneska neznamenají nový dobrý - takže pokud mono vybírat z více kusů. A není to jen o čerpadle se kterým jsem si hrál po večerech několik hodin,je to sací koš s redučákem kde ten tlak lze ztratit..Potom správný vůle v celým motoru,na klice a na vačce. Sbíráš desetinky barů Ale jak říkám možná jsem to trošku přehnal - zase to má kam klesat..
19:17:32
07.08.2016
07.08.2016
vhml
-> MVM 07.08.16 18:39:03: jak takovýho tlaku vůbec dosáhneš? To máš tak přesnou vůli koleček proti koši? Nebo jiný kolečka?
18:39:03
07.08.2016
07.08.2016
MVM
-> Eidy: Mám tam za tepla s nejlevnější 10W/40, cca od 2500ot tlak 5,5kPa. Když dotočím přes čtyři - tak je tam těsně pod 6kPa. Je to bez chladiče oleje zatím kvůli záběhu,ale i tak je to prostě zbytečný namáhání komínku a šroubových kol náhonu. Takže bych Ti dva kPa klidně pustil. Ovšem pokud nehodláš tahat sklápěcí přívěs . V případě motoru AR bych se držel Manuale Originale Italiano,co se pressione dell'olio týká
11:19:38
07.08.2016
07.08.2016
Eidy
-> MVM: Co znamená, že maže až moc? Za tepla 10 barů? Nebo jak?
Mimochodem přemýšlím, jak zvýšit tlak oleje u sebe, tak mi můžeš 2 bary poslat.
Mimochodem přemýšlím, jak zvýšit tlak oleje u sebe, tak mi můžeš 2 bary poslat.
09:51:33
07.08.2016
07.08.2016
MVM
-> Eidy: Pocity jsou ok.Od začátku jsem tomu nedával moc zátěž ale otáčky mezi 3,5 a 4,5 tis. Motor šlape,nic z toho neteče,chladí,maže až moc. Převodovka mě trochu štve Sixtova až moc pískajíci pětka - což ale neovlivním ale je to už poněkolikátý.Zlepšila se přesnost řazení díky klasické úpravě s kloubkem řízení. Výhled z auta díky klasickým zrcátkům. Hlavně jsem několikrát zastavoval a zkoušel jiný trysky,a sledoval chování motoru a lambdy.. Zbytek se dodělá na brzdě až bude čas. (Radost mi udělal nepřímo Bery s tím jak naladil zvuk výfuku )
09:32:51
07.08.2016
07.08.2016
Eidy
-> MVM: Paráda. Konečně to máš pohromadě a funkční. A co, jaký jsou pocity?
09:26:06
07.08.2016
07.08.2016
T
-> MVM: paráda
17:09:45
03.08.2016
03.08.2016
minno
-> MVM: aha tak, dík za vysvetlenie.
17:02:05
03.08.2016
03.08.2016
MVM
-> Eidy: -> minno: Měl jsem zrovna po ruce sprej na brzdy - tak je to tento : eshop.wuerth.cz/Celkovy-k
atalog-/.../CZK Zaschne to,vydrží to teplo,nestíká.Je to dobrý hlavně při opravách brzd - no já s tím mažu kde co má tendenci se dlouho nehýbat a zarezivět - jde to pak líp povolit.. Ale ta fotka je tam spíš - že je vidět ten hrubý opískovaný povrch kvůli čemuž jsem tu skříň potom stříkal .. Jak se Eidy ptal .
13:14:30
03.08.2016
03.08.2016
Jindas
-> minno: To nebude barva,ale vypadá to spíš jako Lithný tuk... lepší to tam vklouzne... ale jen tipuju.
12:53:49
03.08.2016
03.08.2016
minno
-> MVM: ad. foto 55. Čo to? Vyzerá to ako zastriekané farbou + koniec hriadele namazaný. To je to, na čo sa pýtal Eidy? K čomu je to dobré? A tá biela farba na drážkovaní?
20:56:44
02.08.2016
02.08.2016
MVM
-> Eidy: Ahoj.Dík.Proč je matná?:Byl to šíleně zaprasený obal od všeho možnýho,nechtělo to pustit. Tak po všem mytí wapem,párou a kdoví čím agresivním jsem nechal obal opískovat. (třeba starý Hewlandy bývaly taky skříně matně černý.. ale to jen přirovnání) Projížďka bude nejspíš tento víkend,možná už i v týdnu ,záleží jestli nebudu dlouho v práci.. No jen zkusit jestli to řadí,spojka,chlazení a tak vůbec celý funguje..
19:57:45
02.08.2016
02.08.2016
Eidy
-> MVM: Pěkný, pěkný. Jenom otázečka, proč je špajzka nalakovaná? Že se Ti to líbí? A na mrkvi máš nějaký teflonový mazivo? Já si koupil něco takovýho ve spreji a moc mě to nenadchlo.
No a kdy bude první vyjíždka? :)
No a kdy bude první vyjíždka? :)
17:20:09
02.08.2016
02.08.2016
MVM
-> Urbi: Jé zdravičko pane Dik,ono to vypadá na fotkách líp než ve skutečnosti - nevim čim to je. Navic dost práce jsi mi na tom odvedl taky.. To víš že se těším na dolaďování
13:51:51
02.08.2016
02.08.2016
Petr Urban
-> MVM: Ten výfuk vypadá parádně I vše kolem pěkná čístá práce. Už se těšíš na testování a ladění ?
21:08:35
26.06.2016
26.06.2016
MVM
-> Tuner#2: Bez komentáře
20:32:45
26.06.2016
26.06.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Milan 136 26.06.16 19:19:45:
-> MVM 24.06.16 09:57:54: Jinak tady máš zkušenosti od lidí o čem jsem psal: skoda-virt.cz/cz/.../1803 06-kolik-metru-pasky-na-sv ody?gotopost=3... ale chápu, ty jsi jí rozpadlou neviděl a přes to vlak nejede...
-> MVM 24.06.16 09:57:54: Jinak tady máš zkušenosti od lidí o čem jsem psal: skoda-virt.cz/cz/.../1803 06-kolik-metru-pasky-na-sv ody?gotopost=3... ale chápu, ty jsi jí rozpadlou neviděl a přes to vlak nejede...
19:32:49
26.06.2016
26.06.2016
MVM
-> Milan 136: