skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 120S rallye (1975)
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
MVM 120S - komentáře:
Nechcete se na to uz oba vysrat?
-> Petr Urban 26.06.16 16:08:51: Pokud nevidis rozdil mezi tim jak se tady chovas, tak je ke te lito... Naposledy ses ukazal v tematu o rozvodech. 

-> Tuner#2: A ty na ty výplody a urážky lidí chodíš kde ? nevím proč o mě furt někde píšeš výsměšně "pan motorář" a já to o sobě taky nikde netvrdím....
-> MVM 24.06.16 09:57:54: Ja reagoval na castrola a jeho obdiv... Ne nejsem pan dokonaly, ne nemam telemetrii v oku a vim jak tvoje auto vypada kdyz jsem ho fotil v Brne. Nejak nechapu, kde na tyhle vyplody chodis... Jinak malo utazenou a blbe preskladanou pasku jsem uz videl, rozjede se to z potrubi a to zustane na kusu hole + pokud to nenatres barvou, tak se rozpadne velmi brzo i origo Thermo Tec. Ale jak vim, moje zkusenosti jsou proti tvym nulove, protoze nejsem motorsport guru jako ty...
-> vhml 24.06.16 10:12:54: Nemyslim si, ze zrovna motani me zabralo nejak extra casu... Za vecer hotove vcetne tlumice.
-> vhml 24.06.16 10:12:54: Nemyslim si, ze zrovna motani me zabralo nejak extra casu... Za vecer hotove vcetne tlumice.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 23.06.16 20:31:07: stejně jako u všeho platí, že se nechá dosáhnout 80% výsledku za 20% času. A těch zbylejch 20% ti zabere 80% času. A kdo ho dneska má...
Na srazovku je fajn to mít umotaný jak podle šablony, ale pro reálný použití je to jen ztráta času.
Na srazovku je fajn to mít umotaný jak podle šablony, ale pro reálný použití je to jen ztráta času.
-> Tuner#2: Ano. Nemám to naprosto dokonale,nikde to ani netvrdím, a je mi to třeba u tý pásky naprosto jedno ... A když se ta páska rozpadne (mě se zatím nikdy nerozpadla) - tak si koupím novou,půjdu,namotám ji zase nějak tak podobně. Zabývám se jinými detaily než Ty.Nejsem pan dokonalý jak Ty,nemám v oku telemetrii.. (I když mnoho věci očima a pohledem poznám díky praxi ale samozřejmě tvůj názor bude negativní..) Naše auto není exponát s fotogenickými vlohy, má oděry,odřený blatníky, chycený dveře -- Ale to vše mám na půdě, časem vyměním a dám nový lak - ale musím mít chuť a čas. Zatím trávím naprosto veškerý čas v motorsportu,musím dělat závodní auta lidem co mají čas a peníze na TO aby se mohli vozit a nebo závodit.
-> castrol 23.06.16 17:00:53: Me to teda prijde mistama dost uzky a nekde naopak je pomalu cela sirka pasky (riziko rozmotani). Troufam si tvrdit, ze i moje prvni svody jsem omotal soumerneji a jeste jsem to zapaskoval paskou na poloosy, kterou mnozi neumi pouzit ani tam natoz na kluzkem mokrem hadru
Nic to neni a rozmotavat to muzes i vickrat dokud to neni 100%. 


-> MVM: tak ono je to na com skusat len vysledek je furt na kocku
Tohoto léta? Super!! Takže 26.8.2016 Automotodrom Vysoké Mýto (pátek) :)
-> Eidy: Ta páska je 1" široká tzn,překrývám to odhadem cenťák.. půlkou. Spotřeboval jsem necelý dva balíčky.. Nemám zrovna přebytek volných dní vzhledem k vytížení v práci i jinde. Tím pádem spoustu věcí nestíhám,nicméně věřím že to bude zprovozněný během tohoto léta.
-> MVM: Máš tam dost velký překrytí. Není to určitě na škodu, ale leze to taky do peněz.
Mě se to teď po 2 letech malinko povolilo, i když jsem to pak prolil barvou.
Už to koukej dodělat a přijeď na nějaký sraz. Chceme to vidět.


Už to koukej dodělat a přijeď na nějaký sraz. Chceme to vidět.

-> castrol: To je jen o praxi. Čím víc a častěji budeš omotávat bude se to zlepšovat ve výsledku. Jinak si sežeň třeba kus prostěradla,ubrus,nakráje
j pás dlouhý aspoň dva metry široký tři cm,lehce navlhči a někde zkoušej. Když se nepovede -tak rozmotat a znova. Zkoušet to hned s páskou jde příliš do peněz. Jinak používám Thermotec,ale základní materiál. Je dost možný že ty dražšší/novější pásky nebo jiný typ a výrobce se chová jinak a i výsledek je pak jiný. Já se to musel naučit v práci - protože to nikdo jiný nechtěl dělat..

naucte niekto aj mna takto pekne omotavat potrubie
-> djmaso: Díky
Za výfuk především děkuji šikovným a vstřícným pánům Krejčímu,Urbanovi a Beranovi

Za výfuk především děkuji šikovným a vstřícným pánům Krejčímu,Urbanovi a Beranovi

-> MVM: pěkná prácička
-> Eidy: No řekněme že ideální je zabíhat na brzdě podle předem naplánovanýho časově/zátěžovýho režimu. (Kdo má možnosti,finance,prostory
,čas - můžu jen doporučit) . Co se týká mě - tak to namontuju do auta a bude to zátěžový,motor je složenej už s předpokládanýma vůlema,tak může dostávat sodu už jaksi v rozumných dávkách od začátku. Ono na rovinu to něco namotá na volnoběh než to člověk seřídí,odvzdušní vodu atd... A taky se může nedejbůh něco projevit a bude rozborka - to je už ale zase jiný téma.
-> MVM: Budeš zabíhat zvolna nebo pod zátěží?
-> MVM 15.03.16 18:42:49: nechci dělat chytrýho:) ale podle podpisu u fotky bych řekl že to fotil tenhle pán milosfoto.cz/oautorovi.ph
p