skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 120S rallye (1975)
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
MVM 120S - komentáře:
17:21:10
30.10.2014
30.10.2014
Luky
-> MVM: á, sundaný zadní nárazník, za mě snad jen: konečně
22:08:46
03.10.2014
03.10.2014
jourin
-> MVM: jo jo to kazdpoadne :-)
20:14:44
03.10.2014
03.10.2014
MVM
-> jourin 03.10.14 20:04:20: Ve Vašem případě je na prvním místě originálnost a žádný kompromis .
Já využil dílů a motorů z NF1300 na stavbu několika motorů - kterým můžu věřit a vím co v nich je. Prostě v takovýchto autech ten motor musí mít i projev.
Já využil dílů a motorů z NF1300 na stavbu několika motorů - kterým můžu věřit a vím co v nich je. Prostě v takovýchto autech ten motor musí mít i projev.
20:04:20
03.10.2014
03.10.2014
jourin
-> MVM: No jenze on to pozna jen opravdu malokdo.. skoro bych rekl ze nikdo :-D protoze 99% lidi origo blok nikdy nevideli :) a reci o tom ze to nema obrobenou merku oleje nebo nalitek na AC pumpu taky neplati vzdy :) Mame origo motory kde jsou ty diry obe opracovane :)
19:58:54
03.10.2014
03.10.2014
MVM
-> jourin 03.10.14 19:07:12: No právě že mít osmikanál litinu "jen na oko" nechci.
19:21:48
03.10.2014
03.10.2014
Jozka
-> Luky: Ty zbylý volný nejspíš jo..
-> MVM 03.10.14 17:22:33: Tak je to replika - čím víc se bude blížit originálu, tím líp, ale to přiblížení je čistě tvoje volba a když se to někomu nebude líbit nebo "líbit", to ti může být (a zřejmě asi i je) úplně jedno..
-> MVM 03.10.14 17:22:33: Tak je to replika - čím víc se bude blížit originálu, tím líp, ale to přiblížení je čistě tvoje volba a když se to někomu nebude líbit nebo "líbit", to ti může být (a zřejmě asi i je) úplně jedno..
19:07:12
03.10.2014
03.10.2014
jourin
-> MVM: Tak samozrejme to muzes hnat do detailu, ale podle me staci i blok ze 130L a na nej litinova hlava :) Jinak cena kompletniho staryho motoru na 130 RS je cca 120.000,- pred renovaci, alespon tak se jich par v posledni dobe prodalo
17:22:33
03.10.2014
03.10.2014
MVM
Chlapi ale ten motor není přece jen o hlavě,chce to mít blok,když už tak AT kliku,k té hlavě zase písty a kompresní poměr - kterej je zase vázanej vačkou, a zase je to znova celý kolečko.
Do detailů by v tom teda měl být čtyřkvalt,žádný čtyřpísty a pod. Vím moc dobře jako Vy že prostě někomu ta hliníková palice může jakoby "vadit", na druhou stranu uvidím jak se povede motor na jaře - ale myslím že na pár víkendových vyháněček pavouků to bude až až..
Potažmo můžete mi do SZ poslat kolik takovej originál motor vyjde cenově. Vím kde se pohybuje upravený favorit - tak jen pro představu..
Do detailů by v tom teda měl být čtyřkvalt,žádný čtyřpísty a pod. Vím moc dobře jako Vy že prostě někomu ta hliníková palice může jakoby "vadit", na druhou stranu uvidím jak se povede motor na jaře - ale myslím že na pár víkendových vyháněček pavouků to bude až až..
Potažmo můžete mi do SZ poslat kolik takovej originál motor vyjde cenově. Vím kde se pohybuje upravený favorit - tak jen pro představu..
16:42:04
03.10.2014
03.10.2014
jourin
No jasny, nevim o tom ze by nekdo delal replikovy hlavy :)
16:32:15
03.10.2014
03.10.2014
Luky
-> Jozka: já bych řekl že se spíš koncentrují u několika jedinců...
14:29:32
03.10.2014
03.10.2014
Jozka
-> jourin: A to jsou všechny původní výroba ? Že je má skoro kde kdo..
14:23:48
03.10.2014
03.10.2014
jourin
Jo Jo hlavy jsou :)
14:21:26
03.10.2014
03.10.2014
Jozka
-> m8rinek: Shodný přístup.. těch hlav je překvapivě mnoho (pro mě), ale není úplně jednoduché se k nim dostat, takže jen "kdyby se jelo do Evropy"...
14:09:30
03.10.2014
03.10.2014
m8rinek
-> Jozka: Hodlám to mít taky nějak tak, když na K4 není nutné huntovat litinu...
10:58:31
03.10.2014
03.10.2014
Jozka
-> m8rinek: No vždyť.. kochací vitrína by neměla chybět..
Já vím o jednom - a asi nebude sám, co má 130 RS a vedle ní hodně nebo úplně origo (alespoň pokud já umím posoudit) motor pěkně vystavenej na stojánku..
A fakt je tohle auto moc pěkný - když už nemám tu vitrínu, můžu mrknout sem..
Já vím o jednom - a asi nebude sám, co má 130 RS a vedle ní hodně nebo úplně origo (alespoň pokud já umím posoudit) motor pěkně vystavenej na stojánku..
A fakt je tohle auto moc pěkný - když už nemám tu vitrínu, můžu mrknout sem..
10:52:28
03.10.2014
03.10.2014
jourin
-> m8rinek: Jo taky mame takovou skrinku :-)))
-> Zazaa: Ja myslim ze to nesmysl neni, proste ti s tim motorem bude vypadat tak jak to vypadat ma... A kdyz s tim nebudou vylozene prasit tak je ten motor nesmrtelnej :)
-> Zazaa: Ja myslim ze to nesmysl neni, proste ti s tim motorem bude vypadat tak jak to vypadat ma... A kdyz s tim nebudou vylozene prasit tak je ten motor nesmrtelnej :)
10:25:46
03.10.2014
03.10.2014
m8rinek
-> Jozka: Já mam takovou skříňku s podobnejma artefaktama a pohled je to pro bohy :D.
10:16:41
03.10.2014
03.10.2014
Jozka
-> m8rinek: I vedle auta na pochromovaným stojanu by byl dost pěknej..
08:30:44
03.10.2014
03.10.2014
m8rinek
-> Zazaa: Na provoz určitě, ale jinak by to tomu autu slušelo :)))
08:27:01
03.10.2014
03.10.2014
Zazaa
-> jourin: nevim , ale prijde me cpat do toho litinovej 8kanal jako uplnej nesmysl