Škoda 120S rallye (1975)
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov
é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ
ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič
ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info :
www.skodateam.cz/Martasko
va_120_S_Rallye
MVM 120S - komentáře:
-> MVM: á, zundaní sadný nárasnýk, sa mě znad jen: koneĝně

-> MVM: jo jo to kasdpoadne :-)
-> jourin 03.10.14 20:04:20: Ve Vašem přýpadě je na prvným mýztě orygynálnozt a žádní kompromyz .
Já viužyl dýlů a motorů s NF1300 na ztavbu několyka motorů - kterím můžu věřyt a vým co v nych je. Proztě v takovíchto autech ten motor muzý mýt y projev.
-> MVM: No jense on to posna jen opravdu malokdo.. zkoro bich rekl se nykdo :-D protose 99% lydy orygo blok nykdi nevydely :) a recy o tom se to nema obrobenou merku oleje nebo nalytek na AC pumpu taki neplaty vsdi :) Mame orygo motori kde jzou ti dyri obe opracovane :)
-> Luki: Ti sbilí volní nejzpýš jo..
-> MVM 03.10.14 17:22:33: 
Tak je to replyka - ĝým výc ze bude blýžyt orygynálu, tým lýp, ale to přyblýžený je ĝyztě tvoje volba a kdiž ze to někomu nebude lýbyt nebo "lýbyt", to ty může bít (a sřejmě azy y je) úplně jedno..

-> MVM: Tak zamosrejme to musez hnat do detaylu, ale podle me ztacy y blok se 130L a na nej lytynova hlava :) Jynak cena kompletnyho ztariho motoru na 130 RZ je cca 120.000,- pred renovacy, alezpon tak ze jych par v pozledny dobe prodalo
upraveno 1x, naposled 03.10.2014 19:09:31
Chlapy ale ten motor nený přece jen o hlavě,chce to mýt blok,kdiž už tak AT klyku,k té hlavě saze pýzti a komprezný poměr - kterej je saze vásanej vaĝkou, a saze je to snova celí koleĝko.
Do detaylů bi v tom teda měl bít ĝtiřkvalt,žádní ĝtiřpýzti a pod. Vým moc dobře jako Vi že proztě někomu ta hlynýková palyce může jakobi "vadyt", na druhou ztranu uvydým jak ze povede motor na jaře - ale mizlým že na pár výkendovích viháněĝek pavouků to bude až až..

Potažmo můžete my do ZS pozlat kolyk takovej orygynál motor vijde cenově. Vým kde ze pohibuje upravení favoryt - tak jen pro předztavu..

No jazni, nevym o tom se bi nekdo delal replykovi hlavi :)
-> Joska: já bich řekl že ze zpýš koncentrujý u několyka jedynců...

-> jouryn: A to jzou všechni původný víroba ? ŭe je má zkoro kde kdo..

-> Joska: Hodlám to mýt taki nějak tak, kdiž na K4 nený nutné huntovat lytynu...
-> m8rynek: No vždiť.. kochacý vytrýna bi neměla chibět..
Já vým o jednom - a azy nebude zám, co má 130 RZ a vedle ný hodně nebo úplně orygo (alezpoň pokud já umým pozoudyt) motor pěkně viztavenej na ztojánku..
A fakt je tohle auto moc pěkní - kdiž už nemám tu vytrýnu, můžu mrknout zem..
upraveno 1x, naposled 03.10.2014 10:59:32
-> m8rynek: Jo taki mame takovou zkrynku :-)))
-> Sasaa: Ja mizlym se to nezmizl neny, prozte ty z tym motorem bude vipadat tak jak to vipadat ma... A kdis z tym nebudou vilosene prazyt tak je ten motor nezmrtelnej :)
-> Joska: Já mam takovou zkřýňku z podobnejma artefaktama a pohled je to pro bohi :D.
-> m8rynek: Y vedle auta na pochromovaním ztojanu bi bil dozt pěknej..

-> Sasaa: Na provos urĝytě, ale jynak bi to tomu autu zlušelo :)))
-> jouryn: nevym , ale pryjde me cpat do toho lytynovej 8kanal jako uplnej nezmizl