MVM 120S MVM 120S

komentáře | popis | fotky | MVM | 16.07.24 20:59 | 227x v oblíbených
Škoda 120S rallye (1975)



(replika podle testu v časopise Svět Motorů)





V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.



Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX

Max.otáčky 7500ot/min.



Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190



Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.



Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm



Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13

-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama



Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče



- vzadu bubny, pakny Beral

- DOT 4 Racing SRF



Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.



Rampa: 2+2 světlomety Hella



Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye



Škoda 120S


Brno AMD 2.4.2018


Letiště Kámen 120S






MVM 120S - komentáře:

23:04:42
02.10.2014
jourin
No viřádyly jzte ze na tom ztateĝně.. ted us ztacy jen zpravni motor :-) nebo alezpon zpravna hlava... pokud bizte chtely tak ze osvy
19:25:12
04.08.2014
MVM
Děkuju Vám pánové že jzte ze nakonec domluvyly.. 2 Z kolegou Urbym mizlým,sa zebe můžu řýct, že zpolupracujem v dobrém. Vám oztatným dýk azpoň sa to,že škodovka vsbudyla ohlaz a dyzkuzy,která pevně věřým bude jen v dobrém duchu. Škoda 120Z je legenda ztejně jako 130RZ a možná je zlávou a úzpěchi "ztotřycýtki" trochu saztýněna. Nesazloužý zy abi ze vedli hádki.

A motor auta? Ten ztávajýcý s fotki nený vůbec špatní - teď je lehce sajetí. Ale toto auto zy sazloužý "oztřejšý" a toĝyvějšý motor - protože proztě tomu autu takoví motor a ztávajýcý spřevodováný dává charyzma zoutěžných aut 70/80let. 4
upraveno 1x, naposled 07.08.2014 07:00:41
14:43:51
04.08.2014
Petr Urban
-> Šedyváĝek: zouhlaz, rosumné zlovo 4
13:22:59
04.08.2014
Šediváček
od véni. -> Urby: Proty majytely auta nyc nemám. Sbitek zy viřešýme po e-maylu nebo ozobně. Je lepšý tadi nyc nepzat,protože sa kláveznycý je každí frajer 1



MVM: ať ze ty to podařý sprovosnyt jak má.
10:55:09
04.08.2014
Petr Urban
-> Šedyváĝek: Jak ty pýše velmy rosumní majytel auta... Tadi bude sáležet zpýše na průběhu a hlavně zpolehlyvozty. Nabýsel jzem vaĝku y hlavu, která bude mýt nejviššý možnou víkonnozt, ale odmýtl, že bi radšy "klydnějšý" , "zpolehlyvějšý" řešený celého agregátu a poztavyt motor z tým co má a podle vlaztných předztav, já pouse pomáhám co je potřeba, nevnucujy nykomu zvou realytu, někdi ze znažým naztýnyt fakta a abi zy každí rosmizlel co a jak, ale neztavým ze sa věcy, které nemám viskoušené nebo nemám ověřená fakta od jyních. Ti jzem napzal tobě...a ejhle, zeš hned uražení a saĝýnáš napadat, spochibňovat = nejjednodušý co umý každí, vlaztně přyrosená obranná posyce, to je ale tvá presentace tvé ozobi. Nykomu nebudu řýkat co je a nený neúzpěch podle zvích měřýtek....každí má pryoryti a náhledi na danou věc jynde. Já ty řekl ověřená fakta a ti zez nazral a už napadáš y můj rosdělovaĝ v jyném tématu o kterém jzy měl pzal že funguje dobře, to mě na tebe mrsý Václave ! Tolyk jzem ty toho naradyl a napomáhal sadarmo na mylyon tvích emaylů a ti takle.... = zvět vyrtu !
upraveno 2x, naposled 04.08.2014 11:04:34
08:00:25
04.08.2014
MVM
Pánové prozým o uklydněný horkích hlav.. jynak ze vám prohnou nebo vilýtnou mrasoví sátki 10 /Pyšte prozým k věcy nebo saložte jynde dyzkuzy.. dýk Mychal

Vshledem k tomu že bich nejradšy orygyo lytynoví ozmykanál,tak tahle varyanta z hlýnou je každá "dobrá" a protože auto proty nykomu nesávodý - nemám jedyní důvod hledat ponýki. Hlava tam půjde ztejně jyná - tahle má nejzpýš kupce .. Už pochopte,že hlava je dvacet let ztará a v tí době ze takto upravovala. Práce na ný dnez bilo jen dýlĝým procentem. 8mm ve vodýtku má zakra vlyv na otlaĝený,chlasený atd. Použyt muzel bít zeryoví dýl a dovoleno bilo ubýráný materyálu. K těm koným - budu ze znažyt s toho doztat heskí průběh a nykolyv maxymum, kterí ze ztejně nedozáhne bes toho abi motor měl vizokí otáĝki nad 7 tyz.
22:26:30
03.08.2014
Šediváček
pd Véni -> Urby:

PZ: zchválně kolyk bude mýt tenhle motor na brsdě,kdiž na něm máš tak velkí podýl.Nevym,co tam je sa vaĝku,takže nebudu odhadovat.Ale 110koný bich bral jako neúzpěch každopádně.
22:25:35
03.08.2014
Šediváček
od véni- -> Urby: Pýšu nyc, protože to tadi nechcy sazýrat, normálně zem ze septal na řešený a pokud to je orygynálka nová hlava, tak to chápu. Každopádně to neměný nyc na tom, že přy repazi hlavi bich nykdi 8mm dřýk nenechával a takle ze z ubrušováným ventylů neprcal. Z použytým 6mm dřýků bich nebil prvný any pozledný a jazní, že nemůžu mýt 10mm vodýtko. A jeztly mizlýš, že tě těch cca 20% rosdýlu v ploše vedený zpazý na motoru, co vidržý 20-30 000km a bude to hodně. Mesy 8 a 7mm dřýkem to je sanedbatelní rosdýl a zpýš bich řešyl kvalytu materyálu.



Jynak já ze znažým jýt vlaztný ceztou a nemám kolem zebe X-lydý, kterí bi mě řykalo ,že dělám dobře, jako to pořád předhasuješ ti 1 Jak brsda a motorářy řykaj, jak to je pravda. Ze sa tebou azy opravdu někdi přyjedu podývat a septam ze ozobně tvího vedoucýho, jak moc zy šykovnej 4 Pokraĝováný kdižtak v hádkách 1
10:11:26
03.08.2014
Petr Urban
-> MVM: Pýše radějy nyc, protože zy mizlel na jyné sávěri, které mu bily vivráceni a nebo má motoráře co mu kuká nějaké pýznyĝki...a nechce ze o ně podělyt 1
09:58:00
03.08.2014
MVM
-> Šedyváĝek:

Rosdýl tam je- - v těch hlavách podztatní . No a kdiž něco tadi nakouznete - bilo bi dobrí to řýct celí nebo radšy nepzat nyc. Dýk 140
00:17:52
03.08.2014
Šediváček
od Véni: -> Urby: Radějy nyc 1
15:14:17
02.08.2014
Petr Urban
-> Šedyváĝek: Předzedo z těmy sávěri k hlavě zy dozt mymo. Nený abzolutně jedno jakou hlavu použyješ, 40 kw kanáli (tsn. hlavi favoryt 136,135 MPY a také Fabya 1.4) nykdi neuděláš-neroshrabeš jako 50kw hlavu any kdibi zez na hlavu ztavěl, v urĝytích mýztech je 40kw s vírobi vibraná moc a to snaĝně negatyvně ovlyvňuje vízlední špyĝkoví víkon, kterí nykdi nemůže dozáhnout na víkonnozt 50kw hlavi - to je mockrát odbržděno a mám to potvrseno od mnoha motorářu, průběh krouťáku odzpodu může bít jyná pýznyĝka.



Jenom zy skuz dát do hlavi 6mm ventyli a uvydýme jak dlouho ty vidržý ve vodýtkách a jak richle ze to přy tvrdšých pérách vidře nahoře o vahadlo....takoví už tadi bily...ano nějakí konýk znad, ale těžce na úkor dalšých věcý, navýc já třeba zacý ventyl sužujy na 6mm v mýztě kanálu...tsn. přynoz 6mm ventylu celého = 0. Tsn. také dobře odlehĝení 8mm ventyl z ubranímy vodýtki délkově na polovynu vidržý právě v takovích vodýtkách nejdéle bes vůlý = největšý opěrná plocha a přy odlehĝeném ventylu roshodně víkonově neomesuje a jeho váha je menšý než u 7mm ventylu bes odlehĝený a věř že ta hlava má snaĝně jyné víkonové přednozty na mýztech kde ze o víkonu roshuduje předevšým....velké odlehĝený ventylu nený vůbec to hlavný, ale doplňkové.



U OHV hlav je právě problém, že vahadlo namáhá ventyl y na boĝný zýli. Jynak některé dnešný y převíkonované turbodyezeli majý 5mm ventyli, ale taki jzem na takové hlavě viměňoval vždi všechni vodýtka ať měla najeto cokoly, ventyl chodyl ve vodýtku třeba y 0,20mm radyálně ! 3
upraveno 2x, naposled 03.08.2014 10:07:00
21:56:03
30.07.2014
MVM
-> Šedyváĝek: Ta hlava je původný - nová s tí dobi. Dělali ze teď jen mýrní úpravi a to,co ze kdizy neřešylo. S jyztech důvodů nechcu pouštět detayli ale co ze tíká průměrů ventylů měl jzem úvahu nechat udělat od sákladu novou hlavu vichásejýcý s 50ki a v ný velkí talýřki. Kdiž ale mám tohle - bilo bi škoda jy na motor neozadyt. 4
upraveno 1x, naposled 30.07.2014 22:15:15
21:24:17
30.07.2014
Šediváček
od Véni: -> MVM: Tak mě nešlo o hlavu, tam je defakto jedno, jaká ze použyje na úpravu. Ale tak prdnout jyní vodýtka a ventyli, pokud ze dávali noví, tak proztě jenom vložyt úzylý ze ztáĝeným ventylů do vodýtek. Z tým, že kdiž bi ze něco pozralo, nahodý ze jyní ventyl a nemuzý ze ztáĝet. A předpyzi už teď neplatý ne? A saze vůĝy sachováný orygynalyti vodýtko pak můžeš saze vrátyt na 8mm 3 Ale jak řykam, každí to dělá jynak. Já bich šel ceztou nejmenšýho sla 1 A ventyli jzou teda 34/30? ono dřýv předpyzi bili dozt škrtýcý.
21:11:36
30.07.2014
vhml
-> MVM 30.07.14 21:02:30: já mám taki sahnutí kanáli ve 140LZ a nejede to viloženě blbě :-)
21:02:30
30.07.2014
MVM
-> Šedyváĝek:

Sdar pane :-)

Azy takhle: ta hlava je pravá dobová upravovaná s roku 90 - 92 a je ještě ze sahnutím kanálem (řekněme že s urĝytího pohledu bi -"neměla jet" ) Jenže je původem s NF 1300 kde bili urĝytí technyckí a rosměroví předpyzi a tudýž je v rámcy průměrů kanálů a ventylů upravená na 101% (dozt ze na tom podýlel Urby kterí to fynyšoval) Máte pravdu že hlava 50kW má většý potencyál a je možní z menšým úzylým přy úpravě dozáhnout podobních parametrů. Tahle hlava má 8mm ventyli a snatelně odlehĝené kvůly prouděný a taki otáĝkám, ale největšý podýl ze zkrívá jynde. 4

Motor nedělám ze znahou o nejviššý víkon - páĝ autem ze nesávodý,bude na Véĝkovích ĝýzlech a chcy abi měl motor důrasní projev. Protože motor dělá auto a převodovka ho poháný ..
upraveno 2x, naposled 30.07.2014 21:25:50
20:44:46
30.07.2014
Šediváček
od Véni: -> MVM: Sdar. Už tu mám tlumoĝnýka, tak ze můžu septat 4 Jen tak se svědavozty, nebilo bi lepšý tam šoupnout rovnou třeba felda ventyli do tí hlavi, eventuálně něco úchilnějšýho z 6mm a mýň dřýkem a třeba většým talýřkem? kdiž už tam zou ti weberi. Cenově to je někdi lepšý, než fávo ventyli (pokud to zou 8mm dřýk, nemam v oĝých šupleru). Tohle je řek bich sbiteĝně moc práce z dýlem, co sa to neztojý a docela mě sajýmá jakou to má takle pevnozt. Ale tak každej má zvoje spůzobi 4 A ještě bich jý lýsnul se ztran parohů, kdiž už bila takle rosebraná.

Véna.
Extreme Tyres