-> Urbi:
Ahoj... No ony ty písty jsou pozůstatky z ČSSR.. V tý době měli už němci dávno Mahle Japonci a zbytek světa nemluvě.Do zastaralých OHVček tehle píst ve své podstatě "stačí" a jak píšeš - mockrát stejně shoří... ovšem kvůli nevhodnýmu nastavení. Navíc tyhle motory najely do repase max desítky hodin..
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 120S rallye (1975)
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
MVM 120S - komentáře:
11:32:39
27.07.2014
27.07.2014
Petr Urban
-> m8rinek: Přesně jak píše -> MVM:
Sériový píst Favorit/Fel. má vůli ve válci 0,04mm a vydrží i dlouhodobější detonace - ale ta váha..., Almet minimálně 0,13mm aby fungoval a u více přetíženého motoru ještě více. Kdo navrhoval jeho tvar - tlustost na některých místech úplně přehnaně a zbytečně, zbytečně velkou výšku spodního dna od oka (nemožno ufiknout) atd., to asi nebyl přiznivec motorsportu, protože váha pístu je v základu větší než sériového Fabiového. Co pochválit je snad hladkost vrchlíku pístu, který se stejně musí strojně upravit vybráním pro ventily (mohlo být z výroby vč. jiné tloušťky dna, ok pro čep a výšky pístu.) Tzn. jediné proč tyto písty používat je nahnání velkého KP bez nadměrného snížení hlavy a že jsou prostě jediné dostupné na naše krámy. O Maďarech jsem taky něco slyšel... zatím né přesně. Ale budou i celkem levné kované písty na škodovku, jde jen o čas kdy, výroba se bude řešit, více k tomu nevím. Ale jsou i další možnosti hned ...použití lehčích pístů z nějakého sériově vyráběného auta např. s maličko jiným vrtáním, převrtat a vyhonovat vložky (mohu nechat udělat). Jen vzít několik katalogů a hledat...
Sériový píst Favorit/Fel. má vůli ve válci 0,04mm a vydrží i dlouhodobější detonace - ale ta váha..., Almet minimálně 0,13mm aby fungoval a u více přetíženého motoru ještě více. Kdo navrhoval jeho tvar - tlustost na některých místech úplně přehnaně a zbytečně, zbytečně velkou výšku spodního dna od oka (nemožno ufiknout) atd., to asi nebyl přiznivec motorsportu, protože váha pístu je v základu větší než sériového Fabiového. Co pochválit je snad hladkost vrchlíku pístu, který se stejně musí strojně upravit vybráním pro ventily (mohlo být z výroby vč. jiné tloušťky dna, ok pro čep a výšky pístu.) Tzn. jediné proč tyto písty používat je nahnání velkého KP bez nadměrného snížení hlavy a že jsou prostě jediné dostupné na naše krámy. O Maďarech jsem taky něco slyšel... zatím né přesně. Ale budou i celkem levné kované písty na škodovku, jde jen o čas kdy, výroba se bude řešit, více k tomu nevím. Ale jsou i další možnosti hned ...použití lehčích pístů z nějakého sériově vyráběného auta např. s maličko jiným vrtáním, převrtat a vyhonovat vložky (mohu nechat udělat). Jen vzít několik katalogů a hledat...
16:00:47
26.07.2014
26.07.2014
MVM
-> m8rinek:
Tak já se setkával s Almety dost často a pokud je vše ostatní na motoru (směs,předstih) ok,tak slouží dobře. Mají nevýhodu že jsou poměrně těžký,bývají hůř dostupný,ale jinak slouží svému účelu. Jsou určitě k dispozici i jiný písty(u jiných výrobců) ale je potřeba variovat s kompresní výškou,délkou ojnice a pod..
Píst obecně vydrží dost - zničí jen detonace,teplotní přetížení,nesprávná vůle..
Tak já se setkával s Almety dost často a pokud je vše ostatní na motoru (směs,předstih) ok,tak slouží dobře. Mají nevýhodu že jsou poměrně těžký,bývají hůř dostupný,ale jinak slouží svému účelu. Jsou určitě k dispozici i jiný písty(u jiných výrobců) ale je potřeba variovat s kompresní výškou,délkou ojnice a pod..
Píst obecně vydrží dost - zničí jen detonace,teplotní přetížení,nesprávná vůle..
15:48:01
26.07.2014
26.07.2014
MISCHO
Pekná praca len tak dalej.
15:25:35
26.07.2014
26.07.2014
m8rinek
-> MVM: Jaký jsou reference na Almetí písty? Slyšel jsem hlášky o kvalitních pístech z Maďarska, ale kam na ně nevím.
15:25:14
26.07.2014
26.07.2014
Luky
-> MVM: to máte docela široké možnosti
15:22:32
26.07.2014
26.07.2014
MVM
-> m8rinek:
Tak je snaha v rámci možností... dík.
Tak je snaha v rámci možností... dík.
10:16:55
26.07.2014
26.07.2014
m8rinek
Krásná čistá práce...
12:06:50
20.04.2014
20.04.2014
Adam59
-> MVM: díky
12:02:15
20.04.2014
20.04.2014
MVM
-> Adam59:
š100 r.1973 (120S 1971-1975)
š100 r.1973 (120S 1971-1975)
13:19:17
19.04.2014
19.04.2014
Adam59
můžeš se prosím podělit o rok výroby kastle?
20:27:27
13.04.2014
13.04.2014
rally-skoda
Moc moc moc pěkné... :)
18:20:30
08.04.2014
08.04.2014
Jozka
-> MVM: Odhadnul bych, že takovýmhle způsobem postavená replika by vůbec neměla nikoho urazit.. ostatně by mě zajímalo, kolik "origo" 120S jsou jen štítek, plech, papíry a příslušné komponenty v upravený stovkový kastli.
Když se kamarádovou auto originální likvidovalo, bylo po 12ti letech závodění tak roztrhaný na kaši, že bylo dobrý leda tak jako dárce orgánů - a taky tak nakonec posloužilo jednomu čímanovi.. kterej má teď podfukem originál (a kámoš jen ten kousek plechu s číslem).
Když se kamarádovou auto originální likvidovalo, bylo po 12ti letech závodění tak roztrhaný na kaši, že bylo dobrý leda tak jako dárce orgánů - a taky tak nakonec posloužilo jednomu čímanovi.. kterej má teď podfukem originál (a kámoš jen ten kousek plechu s číslem).
17:39:51
08.04.2014
08.04.2014
MVM
-> Jozka:
V pohodě - dík za pochvalu všem. Není to renovovaný originál ale postavená replika - tak jako tu někde byl článek že si parta kluků postavila 130ku. My si udělali Sko pro radost.
V pohodě - dík za pochvalu všem. Není to renovovaný originál ale postavená replika - tak jako tu někde byl článek že si parta kluků postavila 130ku. My si udělali Sko pro radost.
16:18:33
08.04.2014
08.04.2014
Jozka
-> MVM: A tlachám tu o volantech a zapomněl jsem pochválit auto.. Moc pěkný, přesně takový kousky vždycky hrozně zasmuší mého kamaráda, kterej se kdysi dost blbě zbavil originálu..
16:13:27
08.04.2014
08.04.2014
Luky
-> Jozka: nene, měl by to být MTX. Ty překryvy paprsků jsou nějaká domácí výroba - v ramenou volantu vyvrtané šišaté díry a ty překryvy jsou plechový, s připájenou matičkou. To vše polepeno koženkou
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../7_1_34195__2014- 03-25_19-36-55_95.jpg
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../7_1_34195__2014- 03-25_19-36-55_95.jpg
16:06:27
08.04.2014
08.04.2014
Jozka
-> Luky: Nemáš ty nakonec do stanu připravenej Personal - dle těch překryvů paprsků ?
-> TTomas: Dle SM testu továrnou zapůjčenýho auta bych tedy odteď díky tobě považoval za potvrzený, že minimálně poslední kusy 120S měly Personal Mirage volant..
-> TTomas: Dle SM testu továrnou zapůjčenýho auta bych tedy odteď díky tobě považoval za potvrzený, že minimálně poslední kusy 120S měly Personal Mirage volant..