skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Čtvrtý vyrobený prototyp Škody 110R v roce 1970.
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
110R Prototyp - komentáře:
00:37:26
02.02.2014
02.02.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin: To zda to je Monte a nebo není je spekulace, třeba zrovna to rameno to má přesně takové jaký to má mít. Třetí auto je myšlen prototypový nástupce a opět stejné rameno. Nevím který rok ten prototyp teď z hlavy byl, ale je to divné, že by na něm teda neukázali/neudělali vývoj? Co se týče Lán, přelakování taky na nápravě a dobovosti auta nic nezmění ne? To auto bylo zajímavé i tím, že tam byl asi kdysi stabík vzadu na RS nápravě... BTW proč tam není? Snad ho nemáš v garáži :))
00:30:07
02.02.2014
02.02.2014
jourin
-> Tuner#2: V muzeu jsou dve ne? Monte carlo co neni Monte carlo a prestrikana modra mrcha po Dolezelovi.. A v Lanech neni auto po Trajboldovi, ale prelakovany auto po Hankovi :) a navic uz tam teda neni vubec :)
00:27:58
02.02.2014
02.02.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin: Tak různě. Za těch skoro 15 let po srazech a akcích jsem už něco potkal. Ono jen v muzeu jsou čtyři kousky a z toho tři mají rovný doraz a čtvrtá A5tka má tu přední nápravu celou takovou zajímavou V Lánech je Trajboldovo taky s rovným dorazem. To že se to lepilo jak se dalo je mě jasné, takže u nějakého soukromníka bych se nedivil kdy tam bylo jiné rameno to je jasné.
00:21:59
02.02.2014
02.02.2014
jourin
-> Tuner#2: Ta otazka zni co si fotil za RSa :-D :-D Naprava je tam takova jakou si tam kdo dal.. kazdy auto bylo original, u kazdyho auta si to delal jezdec nebo mechanici jinak.. Fabricky auta si skladali mechanici kompletne cely sami. Pacala vezl tajne v noci RS do lazní k fabrickym mechanikum aby mu z toho postavili konkurece schopny auto
00:12:56
02.02.2014
02.02.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin: NJ tohle video jsem viděl a ani si toho nevšimnul. Zajímavé je, že to nemá ale rovný spodní doraz což zatím každé RSo co jsem zespoda fotil mělo. Nemohla tam být daná nějaká náhradní náprava až časem po nějaké ráně?
00:05:19
02.02.2014
02.02.2014
jourin
23:49:24
01.02.2014
01.02.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin 01.02.14 23:16:15: Zajímavé info, jen ten odkaz na video nikde není. Vypadá to, že -> Aidamgonnahate: dlužím na tohle téma omluvu.
23:30:24
01.02.2014
01.02.2014
minno
-> Eidy: pravda
23:20:53
01.02.2014
01.02.2014
Eidy
Je fakt, že na fotce 46 je vidět, jak je střecha zvednutá na dveřním oknem.
23:19:55
01.02.2014
01.02.2014
jourin
-> Tuner#2: Treba tady se na to muzes podivat.. 1:14
23:16:44
01.02.2014
01.02.2014
minno
-> Mantrabeach: Čas sa nájde vždy. A nemusí to byť predsa hneď. Vždy lepšie ako renovácia na objednávku.
23:16:15
01.02.2014
01.02.2014
jourin
-> Tuner#2: Tak treba na autech co jsem videl rozebirat to mel Pacala, Haugland to taky jezdil, plus dalsi auta v tovarne, byl to zleposovak ktery se pak zacal delat na vsech 130LR
23:00:51
01.02.2014
01.02.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin 01.02.14 18:48:00: Ktere auto to Tomasi tak melo? Na RS jsem videl vzdy jen jeden a na ramenu temer rovny doraz bez boule.
22:47:10
01.02.2014
01.02.2014
Mantrabeach
-> minno: jo tak zvládnu to ale kde mám najít čas.samo teď i prachy .Já sem rád že se dostanu jednou za rok na nějakej sraz a jinak sem v práci
22:45:33
01.02.2014
01.02.2014
minno
-> Mantrabeach: to si zrenovuj sám :) to málo vyvarenia zvládneš na jedničku, šupnuť to do lakovne, a nápravy a interiér zvládneš aj sám a hotovo :)
22:39:40
01.02.2014
01.02.2014
Mantrabeach
-> jourin: tím trochu vyvařit sem nemyslel to odfláknout ale že na mým autě skoro žádná není:).klidně koukni ke mě do karty.
22:21:32
01.02.2014
01.02.2014
jourin
-> m8rinek: No to prave venujes na oltar motorsportu :)
22:21:03
01.02.2014
01.02.2014
jourin
-> Mantrabeach: Tak normalne trochu nevyvarujeme :-) delame jen kompletni renovace :-) a neni problem na aute udelat 1000 hodin kdyz to delas opravdu dukladne
21:23:27
01.02.2014
01.02.2014
m8rinek
-> jourin: Není problém, zítra si to přijeď naložit... Kdy že to vrátíš srovnaný zpátky? :D
21:23:14
01.02.2014
01.02.2014
Mantrabeach
-> jourin: tak normálně trochu vyvařit,lak,interiér dát do pucu-látkové sedačky model 1975,tapce roztrhaný,nápravy zrepasovat a motor komplet postavit.žádný rovnání na stolici,sáhodlouhý vyvařování a nic podobnýho:)