skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Čtvrtý vyrobený prototyp Škody 110R v roce 1970.
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
110R Prototyp - komentáře:
23:51:05
04.02.2014
04.02.2014
jourin
-> Athlonek: no ale kde jsi to cislo videl? :)
23:10:40
04.02.2014
04.02.2014
Athlonek
-> jourin: Aha, tak to jsem špatně napsal, samozřejmě to může byt jenom nějaké pořadové číslo či co, od toho zde máme odborníka na slovo vzatého.
23:06:03
04.02.2014
04.02.2014
jourin
-> Athlonek: No pises ze vyrobni cislo ma 111 :)
23:03:13
04.02.2014
04.02.2014
Athlonek
23:00:50
04.02.2014
04.02.2014
Athlonek
-> jourin: To netušim, v závodních autech se nevyznám.
19:14:57
04.02.2014
04.02.2014
jourin
-> Athlonek: A podle ceho se pozna ze to je 111?
18:24:12
04.02.2014
04.02.2014
Jozka
-> jourin: Tak.. přesně tohle (svazarmovský přestavby 110R) jsem mínil tím "ale" na konci..
Schválně jsem koukal do knihy 130 RS tohle - a na tý stránce, pojednávající o homologační sérii jde krásně mezi řádkama vyčíst, že ty kusy nebyly, jak by měly být..
-> Athlonek: Tak kdybych nezahodil výsledky svého někdejšího zkoumání (3 ks, resp. 2, jeden byl netovární), tak s "místníma" by to byl solidní základ pro "registr"
Schválně jsem koukal do knihy 130 RS tohle - a na tý stránce, pojednávající o homologační sérii jde krásně mezi řádkama vyčíst, že ty kusy nebyly, jak by měly být..
-> Athlonek: Tak kdybych nezahodil výsledky svého někdejšího zkoumání (3 ks, resp. 2, jeden byl netovární), tak s "místníma" by to byl solidní základ pro "registr"
17:03:36
04.02.2014
04.02.2014
Athlonek
-> jourin: John Haugland má 130 RS z roku 1979 a výrobní číslo má 111
12:55:04
04.02.2014
04.02.2014
jourin
-> Jozka: to kazdopadne, ale ne vsechny byly fabricky
11:10:31
04.02.2014
04.02.2014
Jozka
-> jourin: Tenkej led... Přesný počty byly a možná dodnes jsou zamlžený kvůli pofuku s homolagací.. V dobách největšího rozkvětu jezdila současně určitě víc než stovka RS, ale..
09:24:19
04.02.2014
04.02.2014
jourin
-> Jozka: 38 je nesmysl :) muj odhad je nekde 50 az 100 aut :)
01:44:05
04.02.2014
04.02.2014
Jozka
-> jourin: Se asi budeme muset navždy spokojit s tím oficiálním údajem 38 ks továrně vyrobených, ať se nám líbí, nebo ne... Ono je to tak důležitý možná pro majitele originálů, aby se jim dalšíma "originálama" ty jejich neznehodnocovaly..
A že by to byla detektivní činnost, o tom žádná.. asi ani přehled o vydaných sportovních průkazech by nejspíš nepomohl, i když některý kusy se sledovat dají (mě se to povedlo u 3.), ale tak nanejvejš na konec sportovní kariéry někde v rallyekrosu, dál už jsou jenom dohady, narážející na utajovanou evidenci vozidel..
A že by to byla detektivní činnost, o tom žádná.. asi ani přehled o vydaných sportovních průkazech by nejspíš nepomohl, i když některý kusy se sledovat dají (mě se to povedlo u 3.), ale tak nanejvejš na konec sportovní kariéry někde v rallyekrosu, dál už jsou jenom dohady, narážející na utajovanou evidenci vozidel..
00:58:03
04.02.2014
04.02.2014
jourin
-> Jozka: No je to tak, dohledat nejde v zasade skoro nic.. jen priblizne dopocitat kolik se jich vlastne vyrobilo.. a to je taky pruser, protoze nezjistit jestli nepocitas dva az trikrat jedno auto v ruznych barvach.. Protoze minimalne ty auta z monte mohou byt prestrikany kary z roku 76 atd... :) Ja si od toho vlastne nic neslibuju, jen jsem se snazil Tunerovi vysvetlit, proc si myslim, ze se nejedna o auto co jelo zavod v Monte :) ale treba se pletu a jelo ho :)
00:23:47
04.02.2014
04.02.2014
Jozka
-> jourin: -> jourin: Naprostej souhlas.. Jsem zapomněl na smajlíka u tý spekulace, že ta na manipulačkách je ta diskutovaná.. však i modrejch pruhů se dá nadělat a fakt je, že Kvaizar s tou z Monte jen nejmíň jednu tuzemskou rally a měl na ní už manipulační číslo..
Hele já o tom vím dohromady kulový, ale v roce 2000 jsem déleji marodil, nemohl ven a při probírání relikvií pojal šílenej nápad, že ty 130 RS zkusím zmapovat.. Kolik, odkud kam a ke komu.. no nebudu napínat, nedostal jsem se takřka nikam a co se nedalo stopovat absolutně vůbec, byly právě tovární auta..
Hele já o tom vím dohromady kulový, ale v roce 2000 jsem déleji marodil, nemohl ven a při probírání relikvií pojal šílenej nápad, že ty 130 RS zkusím zmapovat.. Kolik, odkud kam a ke komu.. no nebudu napínat, nedostal jsem se takřka nikam a co se nedalo stopovat absolutně vůbec, byly právě tovární auta..
00:17:12
04.02.2014
04.02.2014
jourin
-> Tuner#2: jo bylo cely cerveny, podle me to je okruhovy a ctvrty vyrobeny auto v roce 75, Hank ho vyhral za vitezstvi na rally skoda. Jestli ho pak nekdy prestrikal jsem uz neresil, ale s ohledem na globalni poruchu karoserie kterou zpusobil je to taky mozne, chtelo by to probadat fotky, ale uplne mi staci hrabat se v historii aut co davame dohromady :) Nicmene prepokladam ze to soucasny majitel dohleda a pak mi to ukaze :)
00:14:21
04.02.2014
04.02.2014
jourin
-> Jozka: jo sorry tri :) jinak ono je to desne tezky, zadni okno jde vymenit, predni kapota jde vymenit, SPZ jdou nandat a sundat.. Oranzovy zpetny zrcatka jdou prestrikat nebo pridat.. Predni kapota se da vymenit :-( takze rict ktera to byla je opravdu tezky a skoro nerealny :) nicmene si podle zelezny kary myslim, ze to jedna z tech ostrych nebude :)
00:10:34
04.02.2014
04.02.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin 04.02.14 00:03:14: To moc barevný nebylo ne? Celooranžový/nebo takový šípek spíš: zavvysker.rajce.idnes.cz/
15._ZAV_Vysker_19.4.1981_-
_mistrovstvi_CSSR
Tím jsi mě ale trochu objasil to, pročtohle na první pohled rallye auto z lán mělo kdysi stabík na zadní nápravě. U kopcového auta je to pochopitelné víc
Tím jsi mě ale trochu objasil to, pročtohle na první pohled rallye auto z lán mělo kdysi stabík na zadní nápravě. U kopcového auta je to pochopitelné víc
00:08:55
04.02.2014
04.02.2014
Jozka
-> jourin 03.02.14 22:51:12: Všichni berou, že Monte Carlo 77 jely tři RS, ne..? Jestli je na tý fotce k nekoukání odjezd na Monte 1977, tak tam ještě chybí jedna celočervená tréninková, což je do kupy akorát šest a ta vámi diskutovaná poloplechová by mohla být ta poslední v řadě třeba, 90 km/h, vyhřívaný okno - a hlavně to převozní resp. trvale manipulační číslo. 130RS ostrý měly pro vlastní rally namontovaný normální boleslavský SPZ - MBA 99-66 Blahna-Hlávka (49), MBB 05-95 Zapadlo-Motal (44) a MBB 55-69 Kvaizar - Kotek (54). Auta s těmahle SPZ pak všechny figurovaly v tom SM, o kterým se zmínil tuším Luky -> Luky: .
I když to samozřejmě nemusely být ty samý.. anebo možná byly, ale po příslušném vyklepání.
I když to samozřejmě nemusely být ty samý.. anebo možná byly, ale po příslušném vyklepání.
00:03:14
04.02.2014
04.02.2014
jourin
-> Tuner#2: No na morave neni, je v cechach a bude se pravdepodobne vracet do barev Tomase Hanka :)
23:25:52
03.02.2014
03.02.2014
jourin
Jo a jeste jeden detail... nevybavuju si, ze by to auto v muzeu melo v kapote diry po tom hlinikovym startovnim cislu :)