skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Čtvrtý vyrobený prototyp Škody 110R v roce 1970.
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
110R Prototyp - komentáře:
13:05:50
10.07.2015
10.07.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MimiMB 10.07.15 12:56:42: O to hur... BTW takze doufam ze uz je vse jasne a muzes konecne pochvalit perfektni praci a uvedeni prototypu do puvodniho stavu.
18:22:14
09.07.2015
09.07.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
NJ to jsou ty prazdniny, deti maji vice casu na internet a pak to takhle vypada... Skoda, ze je naucili driv psat hovadiny k autu, ktere neznam - napred je to chce naucit cist
16:17:05
09.07.2015
09.07.2015
castrol
-> MATTESS:
15:48:11
09.07.2015
09.07.2015
Jozka
-> MimiMB: Z původního prototypu se časem stalo "normální" auto, což bylo v těch časech úplně "normální", prototypy se běžně odprodávaly a zdaleka ne každej zůstal někde v továrně, natož v muzeu. Nedávno proběhl zpětnej proces, tj. maximální možné přiblížení se stavu prototypovému.. Jestli jsi to myslel takhle, tak je potřeba zapracovat na srozumitelnosti příspěvků..
15:46:46
09.07.2015
09.07.2015
MATTESS
-> MimiMB: chybí ti možnost c... Nejdřív si pročti (zjisti) fakta a pak snad budeš mít jasno. Jinak se v tom budeš plácat
15:44:10
09.07.2015
09.07.2015
Mr._Nosferatu
-> MimiMB: prototyp byl v modrý metalíze v z výroby, v modrý obyčejný barvě byl po nehodě, on ho opět vrátil do původní metalízy ....
17:06:19
08.07.2015
08.07.2015
Nwkt
-> MimiMB 08.07.15 11:51:24: FCC degenerace?
12:51:49
08.07.2015
08.07.2015
Michal N 283 - zrušená registrace
-> Tuner#2: to je fakt..už sa tu dlho žiadne nové indiviidum nezaregistrovalo..už to bola nuda
12:48:25
08.07.2015
08.07.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
Hned bych tomu -> MimiMB: dal BANan nez tu napacha vice skody ale clovek se alespon zasmeje to je fakt...
12:35:13
08.07.2015
08.07.2015
castrol
-> MimiMB:
12:18:00
08.07.2015
08.07.2015
Petr98
-> MimiMB: už to neber. Škodí ti to.
12:13:28
08.07.2015
08.07.2015
MOLSO
-> m_tsch: to ma poser
12:07:28
08.07.2015
08.07.2015
m_tsch
Asi nepochopil, že jsou tady fotky seřazené od nejnovějších po nejstarší, jinak nevím.
11:58:04
08.07.2015
08.07.2015
MOLSO
-> MimiMB: co to meleš ?
19:44:22
06.02.2015
06.02.2015
RSTuning
Tak už jsem si i našel odpověď, není to z toho auta. Stejně jako i jiná podobná nesériová 4 oka, má i toto světla výš a trychtýře více rozšířené, než tovární prototypy. Našel jsem fotku bílého auta s spz MB-77-81, které má stejné čelo jako tento modrý kousek.