skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 130
rok výroby: 1985
původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová
počet majitelů předemnou: 3
Karoserie:
- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)
- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem
- všechny úchyty náprav vystuženy
- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny
- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné
- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)
- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar
- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce
- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta
- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta
- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík
Interiér:
- volant Rally (nástrojárna Kolín)
- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)
- 3 bodové pásy Sparco
- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou
- koberce lepené - šedý zátěžový koberec
- nové střešní okno
- autoradio Clarion
- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus
- kontrolka řazení od ŘJ
- otáčkoměr Stacc
Přední náprava:
- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A
- tvrdé silentbloky od Pemita
- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)
- pružiny 80kN (Tuner2)
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)
- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky
- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil
- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm
- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá
Zadní náprava:
- vystužená dle L/A
- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda
- na ramenech udělány ,,podvěsy"
Brzdy:
- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)
- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)
- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu
- destičky Ferodo DS 2500 v předu
- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu
- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda
- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)
- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou
- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)
Převodovka:
Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička
V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.
Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT
www.vrbamotorsport.cz
- stálý převod 4,22
- nové origo synchrony
- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)
- seřízení vůlí a přetěsnění
- zaslepený náhon tachometru
- rozpěrka 3. převodového stupně
- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)
- tmel Victor Reinz
- olej Mogul PP80
Motor:
- základ Škoda Fabia 1,4 8V
- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)
- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)
- upravené ojnice na pístní čep 18mm
- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)
- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený
- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)
- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)
- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak
- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)
- vačka 304 / 304
- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D
- olejový filtr Fram PH3614
- olej Total Quartz Racing 10W60
- olejový cath tank
- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI
- rovné Alu sání ala Weber
- vstřikovací čtyřklapka
- vzduchový filtr Piepr Cross 2x
- zapalovací svíčky Denso IridiumPower
- ŘJ IgniJet
- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)
- svody omotány a výfuk omotány termo páskou
- startér Magneton 1kw s reduktorem
- alternátor Magneton 70A
Kola a pneu:
- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá
- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick
Čokin Rapid - komentáře:
20:21:56
10.05.2014
10.05.2014
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 10.05.14 20:14:33: Pneunet je ještě má, musím nakoupit nějaký zásoby. Ale zdražili asi o 200.
20:14:33
10.05.2014
10.05.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Čokin: Kde jsi sehnal Regaly? Koluje, že už se nedělaj a nejsou.
20:09:56
10.05.2014
10.05.2014
ŠKODA 120 GLS
-> Čokin: ten bezvadný pocit, když je člověk ve sprintu první a ta motivace pořád hledat další koně když je druhý
19:40:29
10.05.2014
10.05.2014
Čokin
15:03:49
10.05.2014
10.05.2014
Vrba
-> Čokin: Ta trojka je dalekooooo
11:19:26
10.05.2014
10.05.2014
Čokin
-> bigfavo: Mě to funguje, ale zkusím to pořešit jinak.
20:06:35
09.05.2014
09.05.2014
bigfavo
-> Čokin: Tento obsah momentálne nie je k dispozícii
19:41:19
09.05.2014
09.05.2014
Čokin
Sprint tuning sraz Kopřivnice 2014 : www.facebook.com/photo.ph
p?v=42277934...
06:52:38
02.05.2014
02.05.2014
Vrba
-> Čokin: Docela dobré umísteni. Kdyby tam byl navíc jeste sprint - setup,.tak jses jeste minimalně o 3 mista výš.
06:35:54
21.03.2014
21.03.2014
Vrba
-> Čokin: Rajnošky - Chvalčov
06:24:59
21.03.2014
21.03.2014
Čokin
-> Vrba: Na jaké dálnici?
05:59:16
21.03.2014
21.03.2014
Vrba
-> Čokin: S tím rozměrem gum a tímhle motorem to na dálnici uženeš i se 3,9
20:25:59
09.02.2014
09.02.2014
Eidy
-> Čokin: Výška umístění podle mě nehraje roli. Pokud tam ta olejová pára vletí, tak tam vletí a je jedno, kde to je.
20:23:50
09.02.2014
09.02.2014
Čokin
-> Janeon: -> Eidy: Udělal jsem mezi vstupem a výstupem přepážku asi 5 cm směrem dolů a zbytek bude ocelová vlna tak snad to bude fungovat.
Ještě řeším výšku umístění, ale předpokládám, že by to mělo být co nejníže ideálně ve výšce výstupu z bloku........výstup z bandasky nebudu řešit externím filtrem, ale napojím to zpět do filtr boxu ať to aspoň saje výpary.
Ještě řeším výšku umístění, ale předpokládám, že by to mělo být co nejníže ideálně ve výšce výstupu z bloku........výstup z bandasky nebudu řešit externím filtrem, ale napojím to zpět do filtr boxu ať to aspoň saje výpary.
18:51:20
09.02.2014
09.02.2014
Eidy
-> Čokin: Dobrý. Ta vata do bandasky by měla pomoct.
18:24:54
09.02.2014
09.02.2014
Janeon
taky jsem resil podobny problem. cista bandaska nevyresila vubec nic. tak jsem ji otevrel do horni poloviny jsem dal dratenku na nadobi a vstrupni trubku jsem prodlouzil pod dratenku... vystup je az nahore od te doby pohoda. jen nesmis nadobku nechat naplnit pres pulku
23:29:26
28.01.2014
28.01.2014
Eidy
-> Čokin: Jo, já když měl jen bandasku, lítal z toho olej ven. Pak jsem udělal EVO II a to bylo jiný kafe. Vstup byl po tečně, abych využil odstředivé síly k oddělení kapek oleje a vyústění středovou trubkou naplněnou plastovejma drátěnkama na mytí nádobí. Z toho nešla nikdy ani kapka.
Samotná přepážka moc nepomůže.
Samotná přepážka moc nepomůže.
23:11:04
28.01.2014
28.01.2014
Čokin
-> Eidy: Ted je to bandaska, ale vybral jsem tento kus protože má šroubovací víko, takže se do něj dostanu. Udělám tam přepážku mezi těmi vývody a vnitřek naplním ocelovou vlnou pak už by to mohlo plnit funkci
19:50:37
28.01.2014
28.01.2014
dakar.cz
-> minno: ne každý jezdí v běžném provozu dědkostyl jak ty :-P
12:50:24
28.01.2014
28.01.2014
minno
-> Vrba: jasné, preto píšem o využití u motora na bežnú prevádzku :)