Čokin Rapid Čokin Rapid

komentáře | popis | fotky | Čokin | 01.01.22 17:02 | 360x v oblíbených


Škoda Rapid 130

rok výroby: 1985

původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová

počet majitelů předemnou: 3





Karoserie:



- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)

- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem

- všechny úchyty náprav vystuženy

- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny

- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné

- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)

- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar

- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce

- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta

- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta

- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík



Interiér:



- volant Rally (nástrojárna Kolín)

- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)

- 3 bodové pásy Sparco

- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou

- koberce lepené - šedý zátěžový koberec

- nové střešní okno

- autoradio Clarion

- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus

- kontrolka řazení od ŘJ

- otáčkoměr Stacc





Přední náprava:



- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A

- tvrdé silentbloky od Pemita

- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)

- pružiny 80kN (Tuner2)

- tlumiče GAZ schock (England)

- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF

- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)

- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky

- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil

- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm

- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá



Zadní náprava:



- vystužená dle L/A

- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka

- tlumiče GAZ schock (England)

- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF

- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda

- na ramenech udělány ,,podvěsy"





Brzdy:



- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)

- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)

- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu

- destičky Ferodo DS 2500 v předu

- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu

- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda

- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)

- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou

- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)



Převodovka:



Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička



V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.



Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT



www.vrbamotorsport.cz





- stálý převod 4,22

- nové origo synchrony

- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)

- seřízení vůlí a přetěsnění

- zaslepený náhon tachometru

- rozpěrka 3. převodového stupně

- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)

- tmel Victor Reinz

- olej Mogul PP80



Motor:



- základ Škoda Fabia 1,4 8V

- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)

- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)

- upravené ojnice na pístní čep 18mm

- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)

- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený

- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)

- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)

- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak

- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)

- vačka 304 / 304

- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D

- olejový filtr Fram PH3614

- olej Total Quartz Racing 10W60

- olejový cath tank

- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet

- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI

- rovné Alu sání ala Weber

- vstřikovací čtyřklapka

- vzduchový filtr Piepr Cross 2x

- zapalovací svíčky Denso IridiumPower

- ŘJ IgniJet

- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)

- svody omotány a výfuk omotány termo páskou

- startér Magneton 1kw s reduktorem

- alternátor Magneton 70A





Kola a pneu:



- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá

- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick





Čokin Rapid - komentáře:

20:21:56
10.05.2014
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 10.05.14 20:14:33: Pneunet je ještě má, musím nakoupit nějaký zásoby. Ale zdražili asi o 200.
20:14:33
10.05.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Čokin: Kde jsi sehnal Regaly? Koluje, že už se nedělaj a nejsou.
20:09:56
10.05.2014
ŠKODA 120 GLS
-> Čokin: ten bezvadný pocit, když je člověk ve sprintu první a ta motivace pořád hledat další koně když je druhý 1 4
19:40:29
10.05.2014
Čokin
Tuning Kopřivnice 2014 Škoda sprint
15:03:49
10.05.2014
Vrba
-> Čokin: Ta trojka je dalekooooo
11:19:26
10.05.2014
Čokin
-> bigfavo: Mě to funguje, ale zkusím to pořešit jinak.
20:06:35
09.05.2014
bigfavo
-> Čokin: Tento obsah momentálne nie je k dispozícii 1
19:41:19
09.05.2014
Čokin
Sprint tuning sraz Kopřivnice 2014 : www.facebook.com/photo.ph p?v=42277934...
06:52:38
02.05.2014
Vrba
-> Čokin: Docela dobré umísteni. Kdyby tam byl navíc jeste sprint - setup,.tak jses jeste minimalně o 3 mista výš.
06:35:54
21.03.2014
Vrba
-> Čokin: Rajnošky - Chvalčov 2
06:24:59
21.03.2014
Čokin
-> Vrba: Na jaké dálnici?
05:59:16
21.03.2014
Vrba
-> Čokin: S tím rozměrem gum a tímhle motorem to na dálnici uženeš i se 3,9
20:25:59
09.02.2014
Eidy
-> Čokin: Výška umístění podle mě nehraje roli. Pokud tam ta olejová pára vletí, tak tam vletí a je jedno, kde to je.4
20:23:50
09.02.2014
Čokin
-> Janeon: -> Eidy: Udělal jsem mezi vstupem a výstupem přepážku asi 5 cm směrem dolů a zbytek bude ocelová vlna tak snad to bude fungovat.



Ještě řeším výšku umístění, ale předpokládám, že by to mělo být co nejníže ideálně ve výšce výstupu z bloku........výstup z bandasky nebudu řešit externím filtrem, ale napojím to zpět do filtr boxu ať to aspoň saje výpary.
18:51:20
09.02.2014
Eidy
-> Čokin: Dobrý. Ta vata do bandasky by měla pomoct.4
18:24:54
09.02.2014
Janeon
taky jsem resil podobny problem. cista bandaska nevyresila vubec nic. tak jsem ji otevrel do horni poloviny jsem dal dratenku na nadobi a vstrupni trubku jsem prodlouzil pod dratenku... vystup je az nahore od te doby pohoda. jen nesmis nadobku nechat naplnit pres pulku5
23:29:26
28.01.2014
Eidy
-> Čokin: Jo, já když měl jen bandasku, lítal z toho olej ven. Pak jsem udělal EVO II a to bylo jiný kafe. Vstup byl po tečně, abych využil odstředivé síly k oddělení kapek oleje a vyústění středovou trubkou naplněnou plastovejma drátěnkama na mytí nádobí. Z toho nešla nikdy ani kapka.

Samotná přepážka moc nepomůže.
23:11:04
28.01.2014
Čokin
-> Eidy: Ted je to bandaska, ale vybral jsem tento kus protože má šroubovací víko, takže se do něj dostanu. Udělám tam přepážku mezi těmi vývody a vnitřek naplním ocelovou vlnou pak už by to mohlo plnit funkci4
19:50:37
28.01.2014
dakar.cz
-> minno: ne každý jezdí v běžném provozu dědkostyl jak ty :-P
12:50:24
28.01.2014
minno
-> Vrba: jasné, preto píšem o využití u motora na bežnú prevádzku :)
Extreme Tyres