skoda.virt.cz odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 130
rok výroby: 1985
původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová
počet majitelů předemnou: 3
Karoserie:
- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)
- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem
- všechny úchyty náprav vystuženy
- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny
- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné
- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)
- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar
- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce
- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta
- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta
- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík
Interiér:
- volant Rally (nástrojárna Kolín)
- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)
- 3 bodové pásy Sparco
- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou
- koberce lepené - šedý zátěžový koberec
- nové střešní okno
- autoradio Clarion
- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus
- kontrolka řazení od ŘJ
- otáčkoměr Stacc
Přední náprava:
- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A
- tvrdé silentbloky od Pemita
- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)
- pružiny 80kN (Tuner2)
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)
- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky
- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil
- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm
- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá
Zadní náprava:
- vystužená dle L/A
- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda
- na ramenech udělány ,,podvěsy"
Brzdy:
- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)
- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)
- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu
- destičky Ferodo DS 2500 v předu
- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu
- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda
- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)
- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou
- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)
Převodovka:
Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička
V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.
Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT
www.vrbamotorsport.cz
- stálý převod 4,22
- nové origo synchrony
- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)
- seřízení vůlí a přetěsnění
- zaslepený náhon tachometru
- rozpěrka 3. převodového stupně
- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)
- tmel Victor Reinz
- olej Mogul PP80
Motor:
- základ Škoda Fabia 1,4 8V
- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)
- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)
- upravené ojnice na pístní čep 18mm
- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)
- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený
- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)
- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)
- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak
- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)
- vačka 304 / 304
- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D
- olejový filtr Fram PH3614
- olej Total Quartz Racing 10W60
- olejový cath tank
- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI
- rovné Alu sání ala Weber
- vstřikovací čtyřklapka
- vzduchový filtr Piepr Cross 2x
- zapalovací svíčky Denso IridiumPower
- ŘJ IgniJet
- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)
- svody omotány a výfuk omotány termo páskou
- startér Magneton 1kw s reduktorem
- alternátor Magneton 70A
Kola a pneu:
- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá
- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick
Čokin Rapid - komentáře:
22:19:41
11.08.2014
11.08.2014
ŠKODA 120 GLS
-> Čokin: pěkná cena
21:47:40
11.08.2014
11.08.2014
Čokin
21:27:42
11.08.2014
11.08.2014
Vrba
-> minno: Novej karbec,nevidíš?
21:00:07
11.08.2014
11.08.2014
minno
-> Čokin: ty tie gumy konzumuješ? už si ani nepamätám, kedy si pridal inú novú fotku, ako nové gumy
20:37:06
11.08.2014
11.08.2014
Luky
-> Čokin: v jakém regálu jsi sehnal regály?
19:15:19
04.08.2014
04.08.2014
Čokin
-> Vrba: Tak uvidíme kam to auto posunu na příští rok
08:29:23
04.08.2014
04.08.2014
Vrba
-> Čokin: Pěkné celkové umístění na tom Pohofestu,jeste by to chtělo na takové akce poskládat skřín s převodem 4,22 nebo 4,44 - at je trošku náskok a rozgumované kolo
07:36:00
19.07.2014
19.07.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vrba 18.07.14 17:43:48: Tak mějte pochopení, že Ondra má teď jiné starosti/radosti života a obdivuju ho, že sraz vůbec dal.
17:43:48
18.07.2014
18.07.2014
Vrba
-> Čokin: NJ,myslím,že na ně čeká více lidí....komentovat to ale asi nemá smysl,...
17:29:32
18.07.2014
18.07.2014
Čokin
-> Vrba: Kdyby už byli výsledky nemusím si to blbě pamatovat Aspoň je se ještě kam posouvat v rámci rezerv
12:23:00
18.07.2014
18.07.2014
Vrba
-> vhml: Jo,taky mám 28 a za mě dobrý .Jenže,....sací koleno má na výstupu cca posledních 5-10mm rozšíření na 32mm a pak to padá do hlavy,která je 28. Zbytek sání je sériových 24.
12:12:39
18.07.2014
18.07.2014
vhml
-> Vrba 18.07.14 12:07:37: kanály i stačí. 28mm mám i ve 140LS a TTomas tuším říkal, že to měl i KitCar 1500
12:07:37
18.07.2014
18.07.2014
Vrba
-> Šediváček: Rezervy tam jsou hlavně v sání obecně. Jednak je tam sériové sací koleno a hlava taky není žádný zázrak. Kanály do 28mm max a neslícováno. Nějaké drobné by šlo nahnat právě tady.
12:00:29
18.07.2014
18.07.2014
Vrba
-> Čokin: čas byl 15.97,blbě si to pamatuješ :P
21:36:39
17.07.2014
17.07.2014
Šediváček
od Vény: -> vhml: Záleží jak moc na to chvátáš, zatím to je v řešení, ale věci se hýbou a ještě si to musím rozmyslet, ono už i tak ti to jede lip kdyžtak víc po SZ nebo e-mailu, ať to tady nezasírám. Véna.
22:35:59
16.07.2014
16.07.2014
vhml
-> Šediváček 16.07.14 21:59:58: btw: je u vény možnost si hrát s lambdou? nechce se mi kupovat extra budík a lambdu abych to jednou naladil s dal do supliku. Že bych někdy přijel na kus řeči se sadou trysek.
22:29:41
16.07.2014
16.07.2014
Čokin
-> Šediváček: Čas mě vysledovala kámoška, která během měření nahlížela přes rameno na časomíru. Ono to nejede špatně ani se stávajícím Sedrem hlavně cestu na Pohofest jsem jel za 7,5 litru. Dělám teď na sání pro motokarbce, ale laborovat s tím budu až po sezoně teď do toho nechci vrtat před Chorvatskem.
21:59:58
16.07.2014
16.07.2014
Šediváček
od Vény: -> Čokin: Zdar. Kde jsi našel ten čas a dá se tomu věřit? Na stránkách Pohofestu jsem to nenašel a tady ještě výsledky nejsou. Ale pokud to souhlasí, tak já měl 16:77 podle Myschaka, když jsme tam přehrabovali lejstra po vyhlášení a to je defakto stejný čas jako na Běšinách. Nechce se mě věřit, že bych tě pojel s tou mojí, s kterou sem věčně nespokojenej A abych si nakonec ty speciály nezasloužil, to by mě nasralo S ohledem na převody by si měl tak 110-115koní a to musí dát víc ten motor - nevim, jaký máš teda úpravy. Jinak kdybys chtěl, ozvy se a klidně nějaký krmení vymyslíme, ale aby to jelo, nepojede to pak za pár. I když na málo plynu a s možnostma odladění co máš, bych se spotřeby vážně nebál, nesměl by si na to šlapat Mě osobně by taky zajímalo, jak by zahraniční karbec běhal co se týká odladění jaký má mít. Já lítam jenom do kopců Vena.
21:24:56
16.07.2014
16.07.2014
minno
-> Eidy:
21:22:37
16.07.2014
16.07.2014
Eidy
-> minno: Málo ovsa.