skoda.virt.cz odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 130
rok výroby: 1985
původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová
počet majitelů předemnou: 3
Karoserie:
- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)
- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem
- všechny úchyty náprav vystuženy
- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny
- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné
- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)
- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar
- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce
- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta
- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta
- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík
Interiér:
- volant Rally (nástrojárna Kolín)
- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)
- 3 bodové pásy Sparco
- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou
- koberce lepené - šedý zátěžový koberec
- nové střešní okno
- autoradio Clarion
- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus
- kontrolka řazení od ŘJ
- otáčkoměr Stacc
Přední náprava:
- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A
- tvrdé silentbloky od Pemita
- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)
- pružiny 80kN (Tuner2)
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)
- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky
- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil
- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm
- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá
Zadní náprava:
- vystužená dle L/A
- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda
- na ramenech udělány ,,podvěsy"
Brzdy:
- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)
- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)
- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu
- destičky Ferodo DS 2500 v předu
- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu
- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda
- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)
- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou
- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)
Převodovka:
Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička
V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.
Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT
www.vrbamotorsport.cz
- stálý převod 4,22
- nové origo synchrony
- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)
- seřízení vůlí a přetěsnění
- zaslepený náhon tachometru
- rozpěrka 3. převodového stupně
- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)
- tmel Victor Reinz
- olej Mogul PP80
Motor:
- základ Škoda Fabia 1,4 8V
- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)
- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)
- upravené ojnice na pístní čep 18mm
- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)
- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený
- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)
- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)
- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak
- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)
- vačka 304 / 304
- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D
- olejový filtr Fram PH3614
- olej Total Quartz Racing 10W60
- olejový cath tank
- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI
- rovné Alu sání ala Weber
- vstřikovací čtyřklapka
- vzduchový filtr Piepr Cross 2x
- zapalovací svíčky Denso IridiumPower
- ŘJ IgniJet
- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)
- svody omotány a výfuk omotány termo páskou
- startér Magneton 1kw s reduktorem
- alternátor Magneton 70A
Kola a pneu:
- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá
- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick
Čokin Rapid - komentáře:
18:53:41
24.06.2015
24.06.2015
U-Geen
-> Tuner#2: pac je zaseklej v roce 1980? :)
17:59:15
24.06.2015
24.06.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vena136 - zrušená registrace 24.06.15 17:52:12: Tak proc to ale komentuje suverene, ze to tu jeste 30 let nebude? Kdyz o tom nic nevim, zdrzim se komentaru...
17:52:12
24.06.2015
24.06.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> vhml: nečet,neumím anglicky,...jenom jsem to letmo přelít,čemu rozumím.
-> Tuner#2: hele v bedně to nedávají a už ani na tu nečumím,...na CT4 sport ne,na kabelovce možná.Tohle jde tak nějak mimo mě Ale tak přesedání do druhýho auta,...to je jak ty udušený výfuky v F1...jinak to jsem neviděl asi 2-roky taky,...
-> Tuner#2: hele v bedně to nedávají a už ani na tu nečumím,...na CT4 sport ne,na kabelovce možná.Tohle jde tak nějak mimo mě Ale tak přesedání do druhýho auta,...to je jak ty udušený výfuky v F1...jinak to jsem neviděl asi 2-roky taky,...
17:39:34
24.06.2015
24.06.2015
vhml
-> Čokin 24.06.15 00:11:54: a nemáš při startu nějakej předstih při kterým by se to ,,zakopávalo" ?
17:36:38
24.06.2015
24.06.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vena136 - zrušená registrace 24.06.15 17:28:12: S tim starterem souhlas, ale jinak by to chtelo mit vetsi vseobecny prehled... Formule E davno zavodi: f1sport.autorevue.cz/clan
ek/zive-formule-e-dnes-zav
odi-v-monte-carlu
17:31:56
24.06.2015
24.06.2015
vhml
-> Vena136 - zrušená registrace 24.06.15 17:28:12: vole četl sis to? Vždyť se v tom jezdí mistrovství světa :-D
Pravda, že namísto tankování přesedají do druhýho, nabitýho auta
Pravda, že namísto tankování přesedají do druhýho, nabitýho auta
17:28:12
24.06.2015
24.06.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> vhml: hezký,ale tohle závodit neuvidíme ještě tak 30let,dokud nedojde ropa A tak jsou elektromobily sportovní,ale tak zatím nějak pokulhává zdroj energie a i když jí je všude kolem miliony megawat,tak jí nějak neumíme využít a baterky jsou utopie,ať jsou sebelepší...
10:06:07
24.06.2015
24.06.2015
vhml
09:45:45
24.06.2015
24.06.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> Čokin: tak jasný,...nějaký rozdíl tam bude v těch motorech a může ten startér už mít víc práce,ale jak řikáš,regální s bůhví jakym vnitřkem.Jinak si uvědom,že roztáčíš výkonem něco málo přes 1-koně výkon třeba 120-koní.Ale zase ten 1-kůň tam je už v 1ot/min a těch 120koní třeba v 6000ot/min teprve Elektromotory jsou dobrá věc,škoda,že by to na 100kW motor potřebovalo troleje Ale to by šlo aplikovat na okruhách a bylo by to jako autíčka na autodromu
00:11:54
24.06.2015
24.06.2015
Čokin
-> Vena136: No já si to myslel hlavně proto, že 13ku to startovalo normálně a s 15kou se to při startu jakoby po půlotáčce motoru zasekne na 0,5 s a pak ihned chytne..... jinak je to startér vytažený z regálu ani jsem ho nečistil prostě šup do auta......startuje to tak dobrý,.... Takže věřím, že v úplné kondici fakt není, ale zatím to vždy roztočil
20:56:09
23.06.2015
23.06.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> Eidy: no bože jsem to napsal hovorově a ne podle slovníku... No nic raději rozvíjet nebudu,...
-> radekp: tady nejde o třecí ztráty,ale celkový výkon startéru vs. to co musí startovat..."rychlob ěžka" je jenom o tom,že to má převody a nastartuje i blbě chytající motor (většinou "závodní" ).Jinak to je chcípák....na náklaďáku máš dneska startér jak na škodovce obyč a porovnej to třeba se startérem ze 148-ky Ale tam si mohl točit 5-min a ani se neohřál,nemluvě kdyby si zastartoval do motoru,dneska se to rozlítne na sračku.
Takže když někomu netočí startér (ne nestartuje motor),tak to neni motorem,ale buď kostrou,proud má každý většinou zapojený dobře a nebo podělaným startérem
No prostě jsem chtěl napsat názor na to,že se tu zase řeší bludy,protože se s tímto jevem setkávám dost často,každý mění baterky,kabely,alternátor y,ale startér ne,přece to startuje,tak to tím být nemůže.Tak aby neskončil na někoho rady takle i Čokin,ale asi to bylo zase špatně Jak jinak,je tu spousta chytrých hlaviček přeci
-> radekp: tady nejde o třecí ztráty,ale celkový výkon startéru vs. to co musí startovat..."rychlob ěžka" je jenom o tom,že to má převody a nastartuje i blbě chytající motor (většinou "závodní" ).Jinak to je chcípák....na náklaďáku máš dneska startér jak na škodovce obyč a porovnej to třeba se startérem ze 148-ky Ale tam si mohl točit 5-min a ani se neohřál,nemluvě kdyby si zastartoval do motoru,dneska se to rozlítne na sračku.
Takže když někomu netočí startér (ne nestartuje motor),tak to neni motorem,ale buď kostrou,proud má každý většinou zapojený dobře a nebo podělaným startérem
No prostě jsem chtěl napsat názor na to,že se tu zase řeší bludy,protože se s tímto jevem setkávám dost často,každý mění baterky,kabely,alternátor y,ale startér ne,přece to startuje,tak to tím být nemůže.Tak aby neskončil na někoho rady takle i Čokin,ale asi to bylo zase špatně Jak jinak,je tu spousta chytrých hlaviček přeci
14:23:27
23.06.2015
23.06.2015
radekp
-> Vena136: neříkej, že tření kliky a kroužků (převodovku snad můžeme zanedbat) je větší než kompresní tlak...
12:14:26
23.06.2015
23.06.2015
Milan 136
-> Eidy:
12:08:25
23.06.2015
23.06.2015
Eidy
-> Vena136: A co je to ten silemblok?
12:04:23
23.06.2015
23.06.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> Čokin: to neni baterkou ani motorem,....to je startérem Nevím,kdo to kdy vymyslel,že startér nemůže převalit motor s větší kompresí.Kdybys tam měl 15:1,tak to ten startér vůbec nepozná.Teď u mě byl taky jeden nejmenovaný zdejší člen,co se dělal nový motor a že to nemůže nastartovat,to je tou kompresí....tak se nahodil provizorně orezlý startér co neměl prošlehnutou kotvičku a motor by se utrhnul ze silembloků Pokud máš tu poslední verzi a nebo klasiku 120-ku a nepoužíváš zrovna třeba ze stovky,tak máš někde nějakou zradu,pokud to "nechce" točit
11:37:25
23.06.2015
23.06.2015
minno
-> Čokin: Tak áno, ale zvuk pri štartovaní je asi jediná "výhoda". Ale tak každému podľa chuti :-)
23:17:19
22.06.2015
22.06.2015
Eidy
-> ŠKODA 120 GLS: To je víc než dost. Pokud má origo startér výkon 0,6kW, čili 600W, stačí při 12 voltech pouhých 50A.
23:15:06
22.06.2015
22.06.2015
ŠKODA 120 GLS
-> Čokin: Se mi nezdálo, že by si tím měl problém na srazech to natočit. Ale jak říkáš, má to zvuk pořád jako škodovka. Chce to akorát silnější autobaterii, ty máš startovací proud kolem 540A pokud se nemýlím.
21:02:23
22.06.2015
22.06.2015
Čokin
-> ŠKODA 120 GLS: Autodíly Krč (Praha).
-> minno: Ano, je sice těžší a má co dělat, aby s tím motorem otočil při větší kompresy, ale zatím to vždy nastartoval, i když to někdy vypadá, že mám špatnou baterku jak s tím má co dělat.
Hlavní důvod je, že to má pořád zvuk při startování jako škodovka a ne Felicie
-> minno: Ano, je sice těžší a má co dělat, aby s tím motorem otočil při větší kompresy, ale zatím to vždy nastartoval, i když to někdy vypadá, že mám špatnou baterku jak s tím má co dělat.
Hlavní důvod je, že to má pořád zvuk při startování jako škodovka a ne Felicie
15:43:13
22.06.2015
22.06.2015
minno
-> Čokin: používaš klasický štartér?