Čokin Rapid Čokin Rapid

komentáře | popis | fotky | Čokin | 01.01.22 17:02 | 360x v oblíbených


Škoda Rapid 130

rok výroby: 1985

původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová

počet majitelů předemnou: 3





Karoserie:



- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)

- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem

- všechny úchyty náprav vystuženy

- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny

- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné

- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)

- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar

- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce

- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta

- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta

- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík



Interiér:



- volant Rally (nástrojárna Kolín)

- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)

- 3 bodové pásy Sparco

- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou

- koberce lepené - šedý zátěžový koberec

- nové střešní okno

- autoradio Clarion

- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus

- kontrolka řazení od ŘJ

- otáčkoměr Stacc





Přední náprava:



- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A

- tvrdé silentbloky od Pemita

- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)

- pružiny 80kN (Tuner2)

- tlumiče GAZ schock (England)

- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF

- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)

- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky

- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil

- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm

- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá



Zadní náprava:



- vystužená dle L/A

- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka

- tlumiče GAZ schock (England)

- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF

- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda

- na ramenech udělány ,,podvěsy"





Brzdy:



- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)

- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)

- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu

- destičky Ferodo DS 2500 v předu

- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu

- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda

- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)

- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou

- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)



Převodovka:



Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička



V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.



Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT



www.vrbamotorsport.cz





- stálý převod 4,22

- nové origo synchrony

- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)

- seřízení vůlí a přetěsnění

- zaslepený náhon tachometru

- rozpěrka 3. převodového stupně

- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)

- tmel Victor Reinz

- olej Mogul PP80



Motor:



- základ Škoda Fabia 1,4 8V

- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)

- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)

- upravené ojnice na pístní čep 18mm

- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)

- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený

- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)

- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)

- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak

- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)

- vačka 304 / 304

- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D

- olejový filtr Fram PH3614

- olej Total Quartz Racing 10W60

- olejový cath tank

- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet

- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI

- rovné Alu sání ala Weber

- vstřikovací čtyřklapka

- vzduchový filtr Piepr Cross 2x

- zapalovací svíčky Denso IridiumPower

- ŘJ IgniJet

- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)

- svody omotány a výfuk omotány termo páskou

- startér Magneton 1kw s reduktorem

- alternátor Magneton 70A





Kola a pneu:



- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá

- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick





Čokin Rapid - komentáře:

11:40:58
02.12.2020
Václav Vašák
-> Čokin: ale já ti nic nenabízel 2
23:59:22
01.12.2020
Čokin
-> Václav Vašák: Tak uvidíme jak to půjde, jestli sezona 21 bude na 8V nebo už 16. Těžko říct, makáme na tom když je chvilka, zakázky mají přednost. 4 klapka bude jen asi ne na tomto konkrétním motoru, máme těch projektů rozjetých více. Každopádně i 16Včko bude na 4 klapce a vstřiku. Vačky máme teď nové typy, takže díky za nabídku, ale vystačíme si 1 4
20:02:00
01.12.2020
Václav Vašák
-> Čokin: Zdar.Člověk tady nějaký čas neni,protože má jinou práci,než zevlovat na internetu a ono se tady objeví 1,6 (1,4) 16V...neřikal si,že budeš dávat 4-klapku na 1,5,aby to bylo spravedlivý proti 4-klapce na 1,3 2 Pokud to dotáhneš do sezony "21",tak to snad Martinovi pujčím nějakou "polotovarovku" ze skříně,i když možnosti v takovém "moderním" motoru jsou už značné...možná to tady bude zajímavé 5
12:36:43
27.11.2020
Dušan
-> Čokin: tenhle rozvod ti dovoli ho akorat tak sundat 3 Pro nektere ... jde o joke.
08:44:17
27.11.2020
Čokin
-> T: Klapka i se sáním se prodá jsou tam detaily uzpůsobené jedné klapce přes hlavu, včetně velikosti vstřikovačů a mapy.

Převodovka pokud se k tomu budu chovat by měla vydržet viz. Eidy je toho příkladem, že naše převodovky drží. 4
05:12:04
27.11.2020
-> Čokin: myslel jsem komponenty, ale ty se vlastně dají použít i tady.... Ta klapka 4

A co převodovka? Nebojíš se o ní? 40
22:21:51
26.11.2020
Čokin
-> MISCHO: Ano z té se da použít klika, pokud to chce člověk levněji než kovanou.
22:17:46
26.11.2020
MISCHO
-> Eidy 26.11.20 22:12:33: je aj 1,6 ale ma liatinovy blok
22:15:25
26.11.2020
Čokin
-> Eidy: No píšu nový projekt. Né, že to je 1,6ka ale je to matoucí přiznávám 1
22:12:33
26.11.2020
Eidy
-> MISCHO: Já tyhle motory neznám. Kdyby napsal 1,4, tak bych tušil. Ale když napsal 1,6, tak mi to ke koncernu nepasovalo.4

-> Čokin: Tak ono na většinu motorů je toho víc než na škodovácký OHV.
22:11:25
26.11.2020
Čokin
-> MISCHO: Ne nemýlíš 157
22:10:21
26.11.2020
Čokin
-> Eidy: Ale ta hliníková vana trčí dolů, tak jak tobě..... To chceme zkusit řešit jinak, ale tím se připravíme o použití již funkčních vyfukových svodů od Bohouška 8
22:08:24
26.11.2020
MISCHO
-> Eidy: celohlinikovy 16v motor so srobovacim filtrom je iba 1,4 co viem . Opravte ma niekto ak sa mylim .
22:07:15
26.11.2020
Čokin
-> Eidy: V to doufám, ale nejvíce mě baví jak najednou na tuto motorizaci je toho hromada, kovana klika, ojky, písty.... sice anglie, ale když vemu co mě stála 1,5 a kolik ma koní, tak 100 za díly na toto je cajk.



-> MISCHO: Ale trefil jsi ihned 4
22:01:19
26.11.2020
Eidy
-> Čokin: To vypadá, že bude dost nebezpečný. 1
21:59:09
26.11.2020
Čokin
-> T: Starý motor kopnu pod ponk 3
21:57:28
26.11.2020
Čokin
-> Tuner#2: Zběhnutí má jednoduchý důvod, něco nového modernějšího a více koní. Základ je 1,4 16V, ale změnou zdvihu a lehkým honováním válců obsah 1,6. Čtyřklapka samozřejmě bude, ale již na tomto motoru. Výkonnostní očekávání je 160 az 180 koní, uvidíme co nám rozvod dovolí.



-> Eidy: Hliníkový blok i hlava, takže váha odhadem dost podobná stávajícímu řešení, ještě uvidíme vnitřní skladbu, dle komponentů. Až budou oba agregáty venku zvážím je. Výkon očekáváme okolo 170 koní, uvidíme co se podaří 4
upraveno 2x, naposled 26.11.2020 22:13:06
17:50:17
26.11.2020
Eidy
-> MISCHO: Píše tam 1,6. 4

-> Tuner#2: ok.
17:08:32
26.11.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 26.11.20 16:58:15: VW 1,6 16V jako jezdí Míra Černý na kopcích. Ale taky nevím co si o tom zbehnuti z cesty mám myslet? Myslel jsme, že na řadě je čtyřklapka a vstřikování.
upraveno 1x, naposled 26.11.2020 18:32:03
Extreme Tyres