skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 130
rok výroby: 1985
původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová
počet majitelů předemnou: 3
Karoserie:
- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)
- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem
- všechny úchyty náprav vystuženy
- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny
- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné
- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)
- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar
- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce
- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta
- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta
- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík
Interiér:
- volant Rally (nástrojárna Kolín)
- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)
- 3 bodové pásy Sparco
- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou
- koberce lepené - šedý zátěžový koberec
- nové střešní okno
- autoradio Clarion
- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus
- kontrolka řazení od ŘJ
- otáčkoměr Stacc
Přední náprava:
- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A
- tvrdé silentbloky od Pemita
- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)
- pružiny 80kN (Tuner2)
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)
- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky
- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil
- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm
- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá
Zadní náprava:
- vystužená dle L/A
- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda
- na ramenech udělány ,,podvěsy"
Brzdy:
- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)
- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)
- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu
- destičky Ferodo DS 2500 v předu
- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu
- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda
- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)
- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou
- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)
Převodovka:
Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička
V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.
Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT
www.vrbamotorsport.cz
- stálý převod 4,22
- nové origo synchrony
- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)
- seřízení vůlí a přetěsnění
- zaslepený náhon tachometru
- rozpěrka 3. převodového stupně
- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)
- tmel Victor Reinz
- olej Mogul PP80
Motor:
- základ Škoda Fabia 1,4 8V
- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)
- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)
- upravené ojnice na pístní čep 18mm
- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)
- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený
- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)
- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)
- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak
- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)
- vačka 304 / 304
- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D
- olejový filtr Fram PH3614
- olej Total Quartz Racing 10W60
- olejový cath tank
- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI
- rovné Alu sání ala Weber
- vstřikovací čtyřklapka
- vzduchový filtr Piepr Cross 2x
- zapalovací svíčky Denso IridiumPower
- ŘJ IgniJet
- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)
- svody omotány a výfuk omotány termo páskou
- startér Magneton 1kw s reduktorem
- alternátor Magneton 70A
Kola a pneu:
- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá
- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick
Čokin Rapid - komentáře:
20:48:26
20.09.2015
20.09.2015
Ultim
-> Čokin 20.09.15 16:25:09: Nebo muzes zkusit v Kyjove SOS Automobilni. Nejakej p. Berka, meriva tam i auta klukum na vrchy a je dost zapaleny nasi veci
20:31:47
20.09.2015
20.09.2015
Vrba
-> Alenka: otackomer s chybou 400 ot
16:42:23
20.09.2015
20.09.2015
Alenka
-> Čokin: jaké všechny parametry tam borec nastavoval?
Pokud je to klasický akcelerační dynamometr, tak jediné, co se nastavuje, je moment setrvačnosti, který se ale nastaví jen jednou a pak už zůstane stejný a potom převodový poměr.
Jak se měřily otáčky? Jen odečet z otáčkoměru, nebo měli nějaký sofistikovanější systém?
Pokud je to klasický akcelerační dynamometr, tak jediné, co se nastavuje, je moment setrvačnosti, který se ale nastaví jen jednou a pak už zůstane stejný a potom převodový poměr.
Jak se měřily otáčky? Jen odečet z otáčkoměru, nebo měli nějaký sofistikovanější systém?
16:31:17
20.09.2015
20.09.2015
Dušan
-> Čokin: tam kde jsi meril si stezuje kazdy takze overeni na jine brzde urcite uvitam
16:25:09
20.09.2015
20.09.2015
Čokin
-> Alenka: KP je pretazene pocitam ze bude okolo 11,5:1 musim diky tomu jezdit 100oktan. V planu je bud vysi tesneni nebo probrat vice spalovak. Spis si uplne nejsem jisty merenim. Byl na te brzde novy borec a parametry nastaveni cucal z tabulek. Premyslim ze jeste zkusim brzdu v Tesine u p. Hajka. Tohle mereni bylo za 500,- takze pohoda.
12:40:18
20.09.2015
20.09.2015
Alenka
-> Tuner#2: kolik má Čokin KP a na jaký benzín to má naladěné?
Pokud nemá pod 10:1 a neměřil to na nějaký 91 oktanový speciál, tak to tím nebude, protože 20 Nm je trochu příliš na to, aby to způsobily jen tyhle dvě věci.
Pokud nemá pod 10:1 a neměřil to na nějaký 91 oktanový speciál, tak to tím nebude, protože 20 Nm je trochu příliš na to, aby to způsobily jen tyhle dvě věci.
12:32:57
20.09.2015
20.09.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Alenka 20.09.15 11:49:21: Naprosto jednoduse. Podstatne vetsi KP a k tomu jine palivo...
Jinak za me celkem zklamani, cekal jsem opravdu hlavne kroutak vetsi min. jako Jindas. U 1,5l je tohle fakt malo...
Jinak za me celkem zklamani, cekal jsem opravdu hlavne kroutak vetsi min. jako Jindas. U 1,5l je tohle fakt malo...
11:49:21
20.09.2015
20.09.2015
Alenka
-> ŠKODA 120 GLS: pokud je problém délka sání a karburátor, jak vysvětlíš, že mám na stejném sání, skoro stejném karburátoru a o decku menším objemu o 20 Nm víc?
18:24:17
19.09.2015
19.09.2015
Čokin
-> ŠKODA 120 GLS: A spotřeba zustane?
15:36:13
19.09.2015
19.09.2015
ŠKODA 120 GLS
-> Čokin: Jiný krmení, delší sací potrubí a krouťák by měl taky stoupnout.
07:49:49
19.09.2015
19.09.2015
Dušan
kroutaku bych se tak nebal. hlavni je jak to jede a co to dokaze vyhrat
06:28:04
19.09.2015
19.09.2015
MISCHO
-> Čokin: Pekny vykon ,gratulujem. Len skoda toho krutaku
19:48:46
18.09.2015
18.09.2015
Čokin
-> Alenka: V pohode beru to s usmevem. Kroutak me taky zarazil, mam na zimu v planu par uprav. Aspon me to ukazalo jak si motor stoji. Aspon je kam jit dal.
19:07:05
18.09.2015
18.09.2015
Alenka
-> Čokin: nemyslel jsem to nijak zle, jen jsem si chtěl šťouchnout do kolegy tuningáře :)
Výkon docela pěkný, jen mě zaráží ten relativně nízký krouťák. Vzhledem k tomu, že nedávno se měřil podobný motor, který dopadl skoro stejně -výkon Ok, chybí krouťák-, tak pokud to není mizerně naladěné, možná bych se zkusil zaměřit na výfuk, resp. svody.
Já vyzkoušel několik svodů 4-1 od renomovaných výrobců a všechny fungovaly na hovno, tak jestli by nestálo za to hodit zpátky starou dobrou litinu a zkusit, co to udělá.
Výkon docela pěkný, jen mě zaráží ten relativně nízký krouťák. Vzhledem k tomu, že nedávno se měřil podobný motor, který dopadl skoro stejně -výkon Ok, chybí krouťák-, tak pokud to není mizerně naladěné, možná bych se zkusil zaměřit na výfuk, resp. svody.
Já vyzkoušel několik svodů 4-1 od renomovaných výrobců a všechny fungovaly na hovno, tak jestli by nestálo za to hodit zpátky starou dobrou litinu a zkusit, co to udělá.
18:13:34
18.09.2015
18.09.2015
Čokin
-> Alenka: Foto jsem nahrával na virt z mobilu, sken opravdu v kapse nevozím a kvalita tištěného grafu není zrovna ideální na ofocení. Nemám čas řešit malichernosti, takže naskenuji až večer u přítelkyně.
Jinak pro všechny nedočkavce to klidně napíšu. Ano pro 99% virtu to bude málo, ale moje očekávání to splnilo je tam 101 poníků. Naměřeno 74,5 kW a 122 Nm. Podotýkám, že na to moje ježdění pro rohlíky a do Chorvatska na dovolenou to stačí. Možná raději beru tuto hodnotu jako reálnou než kdyby ta čísla byli na poměry virtu nezvykle vysoko a strhla se tady debata o ničom.
Jinak pro všechny nedočkavce to klidně napíšu. Ano pro 99% virtu to bude málo, ale moje očekávání to splnilo je tam 101 poníků. Naměřeno 74,5 kW a 122 Nm. Podotýkám, že na to moje ježdění pro rohlíky a do Chorvatska na dovolenou to stačí. Možná raději beru tuto hodnotu jako reálnou než kdyby ta čísla byli na poměry virtu nezvykle vysoko a strhla se tady debata o ničom.
14:55:38
18.09.2015
18.09.2015
Vojťas
-> Alenka: vzpominam jak Jindas popisoval jak to chce na brzde zdokumentovat a udelat libive video aspon ze tri kamer
14:36:23
18.09.2015
18.09.2015
Alenka
To bude malo. Kdyz nekdo nahraje jen samotne foto/video bez grafu, je vysledek mereni obvykle hluboko pod ocekavanim, vid Jindas
11:43:50
18.09.2015
18.09.2015
Jindas
-> Čokin: Tak kooolik?
12:33:09
13.08.2015
13.08.2015
T
-> Čokin: pořád ty kola nejsou úplně pecka, ale zas tak špatný to neni a líbí se mi více než předešlé