-> Vrba: mozno to bude po par skusenostiach napr na pohofeste .... ale na to sa asi nepamatas nechcem tu vytahovat spinu na verejnost takze to nechame tak.
na pohofeste som mal na 100 % mal nastrojene zadné sedačky, operadlá tam museli byť, mohol chýbať maximálne sedák ( ostal v stane coby postel ) ale o tých 10 kg tu nejde.
a motory pred smrtou idu vzdy najlepsie
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 130
rok výroby: 1985
původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová
počet majitelů předemnou: 3
Karoserie:
- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)
- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem
- všechny úchyty náprav vystuženy
- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny
- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné
- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)
- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar
- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce
- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta
- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta
- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík
Interiér:
- volant Rally (nástrojárna Kolín)
- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)
- 3 bodové pásy Sparco
- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou
- koberce lepené - šedý zátěžový koberec
- nové střešní okno
- autoradio Clarion
- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus
- kontrolka řazení od ŘJ
- otáčkoměr Stacc
Přední náprava:
- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A
- tvrdé silentbloky od Pemita
- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)
- pružiny 80kN (Tuner2)
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)
- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky
- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil
- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm
- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá
Zadní náprava:
- vystužená dle L/A
- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda
- na ramenech udělány ,,podvěsy"
Brzdy:
- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)
- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)
- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu
- destičky Ferodo DS 2500 v předu
- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu
- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda
- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)
- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou
- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)
Převodovka:
Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička
V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.
Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT
www.vrbamotorsport.cz
- stálý převod 4,22
- nové origo synchrony
- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)
- seřízení vůlí a přetěsnění
- zaslepený náhon tachometru
- rozpěrka 3. převodového stupně
- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)
- tmel Victor Reinz
- olej Mogul PP80
Motor:
- základ Škoda Fabia 1,4 8V
- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)
- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)
- upravené ojnice na pístní čep 18mm
- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)
- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený
- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)
- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)
- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak
- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)
- vačka 304 / 304
- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D
- olejový filtr Fram PH3614
- olej Total Quartz Racing 10W60
- olejový cath tank
- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI
- rovné Alu sání ala Weber
- vstřikovací čtyřklapka
- vzduchový filtr Piepr Cross 2x
- zapalovací svíčky Denso IridiumPower
- ŘJ IgniJet
- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)
- svody omotány a výfuk omotány termo páskou
- startér Magneton 1kw s reduktorem
- alternátor Magneton 70A
Kola a pneu:
- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá
- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick
Čokin Rapid - komentáře:
12:33:23
21.09.2015
21.09.2015
MOLSO
12:28:15
21.09.2015
21.09.2015
Petr Urban
-> Vrba: na čase na 400metrů nezáleží jen na HP a váze vozu aby jsi mohl házet číslema, není to tak přímočaré jednoduché. Molso má ty výsledky z brzdy správné a klidně tam můžeš mít HP co tvrdíš, co by ne. Ale samozřejmě pak celkově všichni chceme aby to bylo z A do B co nejrychlejší a na tom záleží.
Kdyby jsi někomu nenadával ožralý že je piča protože s tebou nechce kalit a hulit a nechoval se jak se chováš - zaleží ti pouze na sobě a na nikom jiném v životě, je to jen přetvářka pro nějakou využitelnsot lidí či děláš jen to co tě baví pro ostatní, nic navíc, možná by situace byla jiná i u mnoha dalších lidí vč. mě.
Kdyby jsi někomu nenadával ožralý že je piča protože s tebou nechce kalit a hulit a nechoval se jak se chováš - zaleží ti pouze na sobě a na nikom jiném v životě, je to jen přetvářka pro nějakou využitelnsot lidí či děláš jen to co tě baví pro ostatní, nic navíc, možná by situace byla jiná i u mnoha dalších lidí vč. mě.
12:07:14
21.09.2015
21.09.2015
Vrba
-> MOLSO: 1,5sezony,zrovna tak je to dlouho,co jsem si začal říkat,proč už se ten Molso se mnou nebaví jako dříve,co jsem mu udělal? No ted je mi to jasné-kdo by to čekal,že? No divej,..odlehčené jsi to měl,protože jsme se na to ještě dívali ,když se čekalo na startu a chyběly minmálně komplet zadní sedačky. Ale to je jedno. Jen jsem chtěl poukázat na to,že čísla na papíře jsou jedna věc a druhá věc je jak to potom jede atd. Tím myslím přesnost měření. No každopádně bych řekl,že těch 101 koní vypadá reálněji než 95koní u Tebe,protože to bych potom podle dosažených výsledků já musel mít alespon 98,což je dost nereálné s motorem před smrtí.
12:06:38
21.09.2015
21.09.2015
Petr Urban
-> Čokin: To je vše špatně, otáčky se dají brat tak jako na emisích jen přiloženým čidlem na blok či z zapalovacího kabelu, pokud ani toto nemají na brzdě... to na ni nemá smysl jezdit, to je i vyhozených 500,- a čas nesmyslným měřením, ale kdo to mohl vědět dopředu že jo... to chápu.
12:05:49
21.09.2015
21.09.2015
minno
-> MOLSO: Tak za tým, že je buď hodne veľká chyba merania, alebo je niečo zlé v motore si stoja asi všetci Iná možnosť ani nie je. Buď, alebo....
12:03:28
21.09.2015
21.09.2015
Petr Urban
-> Vrba: PRávě proto se mi nezdá to měření, protoře jsem viděl v výsledcích že to jede dost. Jeďte jinam.
Molso měl na brzdě jen můj bezkontaktní rozdělovač, až teď je tam ode mě hlava, vačka a bude ladění, ale také to bude trvat a jsou tam ohledy hlavně na použitelnsot motoru z nula otáček, životnost, peněžní stárnku atd., takže kdyby nebyly omezení, dá se udělat jako níže ...
Výsledky... aby nebylo že zde machruji, ale napíšu ti je :
Frei - nabržděných 147Nm a 132 HP z opravdových 1289ccm na sériové písty na motorové přesné brzdě po 2motohodinách zájezdu nového motoru - na rally pačejov lepší časy jako ENGE a absolutní vítězství v RZ8 v historicích, když už se pořádně rozjezdil :)
Němec - žigul laděné webry + rozdělovač ode mě - 206Nm a 170 HP - pojíždí i R2 s 200HP
Matušek 130rs - 140Nm a 131 HP právě u TDI Fun v létě jak bylo 38C ve stínu a v motorvém prostoru bylo tak 50C a FUn neměl korekce, takže kdoví kolik tam je - tento víkend vítězství na ME závodech do Vrchu CHorvatsko.
Odvrša - teď čerstvý motor áčko 1.4 na LEKR zatím nebržděný co měl na rally Jeseníky např. na RZ 8 čas jako Štolfova 130rs s bržděnými 140HP u Brázdila, který má ode mě zapalování + výfuky + rady s laděním webrů motoráři co to stavěl. Odvrša je celkově první v kategorii 14 - soudobé automobily do obsahu 1400ccm, suzuki swift pojíždíme o 30sekund na 10km RZ.
Leoš hradil 1000MB - ladění 1490ccm z 86kw odpolední ladění na válcích a 110kw a 157Nm odjezd.
dál nepokračuji, to k vaším pomluvám že to není pravda a není to moje práce bude stačit
Molso měl na brzdě jen můj bezkontaktní rozdělovač, až teď je tam ode mě hlava, vačka a bude ladění, ale také to bude trvat a jsou tam ohledy hlavně na použitelnsot motoru z nula otáček, životnost, peněžní stárnku atd., takže kdyby nebyly omezení, dá se udělat jako níže ...
Výsledky... aby nebylo že zde machruji, ale napíšu ti je :
Frei - nabržděných 147Nm a 132 HP z opravdových 1289ccm na sériové písty na motorové přesné brzdě po 2motohodinách zájezdu nového motoru - na rally pačejov lepší časy jako ENGE a absolutní vítězství v RZ8 v historicích, když už se pořádně rozjezdil :)
Němec - žigul laděné webry + rozdělovač ode mě - 206Nm a 170 HP - pojíždí i R2 s 200HP
Matušek 130rs - 140Nm a 131 HP právě u TDI Fun v létě jak bylo 38C ve stínu a v motorvém prostoru bylo tak 50C a FUn neměl korekce, takže kdoví kolik tam je - tento víkend vítězství na ME závodech do Vrchu CHorvatsko.
Odvrša - teď čerstvý motor áčko 1.4 na LEKR zatím nebržděný co měl na rally Jeseníky např. na RZ 8 čas jako Štolfova 130rs s bržděnými 140HP u Brázdila, který má ode mě zapalování + výfuky + rady s laděním webrů motoráři co to stavěl. Odvrša je celkově první v kategorii 14 - soudobé automobily do obsahu 1400ccm, suzuki swift pojíždíme o 30sekund na 10km RZ.
Leoš hradil 1000MB - ladění 1490ccm z 86kw odpolední ladění na válcích a 110kw a 157Nm odjezd.
dál nepokračuji, to k vaším pomluvám že to není pravda a není to moje práce bude stačit
11:57:41
21.09.2015
21.09.2015
Čokin
-> Alenka: Otacky si borec bral pouze z otackomeru v aute. Prevodove pomery zadaval pri zarazeni mackanim entru na klavesnici. Treci odpory zadal z tabulek a zatizeni se davalo 35%. Byl jsem na brzde prvne takze jsem spis jen prihlizel.
11:55:03
21.09.2015
21.09.2015
MOLSO
-> Vrba: preco tie velke pismena na odlahceni ? na pohofeste som bol uz s komletne nastrojemy interierom a zadnymi sedackami pokial si spravne pamatam (je mozne ze som v kempe nechal sedák, ale nie som si uplne istý) .... necelych 6kg asfaltu z priestoru pod a za sedačkami + lahke vystuhy na vlečke nie je také velké odlahčenie aby sa ti musel zasekávať caps lock ....
Nechápem ani tej narážke na urbiho, motor po jeho zásahu (rozdelovač + nastaveni bohatosti) jazdil cca 1.5 sezóny, na brzde som bol ešte s touto starou konfiguráciou. Nová konfigurácia sa bude brzdiť po odladení, možno až budúci rok.
Neviem, prečo sa tak jeduješ, nevysmievam sa, ani nepovyšujem, verejne a otvorene priznávam, že čokin mal lepšie časy, ale za svojou poslednou vetou v predchádzajúcom príspevku si stojím.
Nechápem ani tej narážke na urbiho, motor po jeho zásahu (rozdelovač + nastaveni bohatosti) jazdil cca 1.5 sezóny, na brzde som bol ešte s touto starou konfiguráciou. Nová konfigurácia sa bude brzdiť po odladení, možno až budúci rok.
Neviem, prečo sa tak jeduješ, nevysmievam sa, ani nepovyšujem, verejne a otvorene priznávam, že čokin mal lepšie časy, ale za svojou poslednou vetou v predchádzajúcom príspevku si stojím.
11:54:51
21.09.2015
21.09.2015
Vrba
-> Alenka: Dokalibrovat otáčkoměr bylo také v plánu,bohužel jak už jsem psal,...Cokin bojuje s časem a není pořádně času na vyzkoušení ruzných nastavení mototru na jedné totožné trati,natožtak na kosmetické věci okolo přesnoti otáčkoměru atd. No ale spíše mne udivuje,že nepoužívají přesný otáčkoměr přímo na měřící stolici (brzdě). Takto je potom jasné,kde jsou ty zahrabané a nebo naopak vyčarované koníky navíc.
11:48:37
21.09.2015
21.09.2015
Alenka
-> Vrba 20.09.15 20:31:47: tak pokud se převod skutečně nastavil od oka jen podle otáčkoměru nebo nějakých tabulek, je možné to "měření" brát jen jako orientační.
Rozdíl 10-20 otáček se ještě dá snést, ale cokoli většího už hodně ovlivní přepočet výkonu a lezou z toho nesmyslná čísla na obě strany.
Rozdíl 10-20 otáček se ještě dá snést, ale cokoli většího už hodně ovlivní přepočet výkonu a lezou z toho nesmyslná čísla na obě strany.
11:40:16
21.09.2015
21.09.2015
Vrba
-> MOLSO: no nezlob se na mě,ale srovnej si časy tveho ODLEHCENEHO auta,mojeho plne slozeneho a nalozeneho auta na 15kach kolech a pak cokinuv vysledek například z Pohofestu (auto také bez odlehčení) ,a musíš jednonačně dospět k názoru,že ten 1500má i navzdory číslům výsledek uplně jinej ,než my dva. A upřímně jsem čekal,že na tom budeš po Urbanově zásahu také o něco líp něž já. Bohužel to i s vyházením zadních sedaček a kdoví čeho ještě dopadlo jako vždy v Tvůj neprospěch. Tak kde je problém?
-> Urbi: Ba právě naopak,motor jsem já neskládal a ladění proběhlo tak 3x stylem tady dáme plný plyn a uvidíme a pak už se musí jet do práce,takže možná zase někdy za půl roku zkusíme nastavení jiné. Je možné,že tam nějaká rezerva je,ale není čas ji hledat. Motor jede jak jede a pokud vemeš výsledky podobných konfigurací na 13cc s 89konmi u Tunera2 , ???95HP??? 1400 Molso a konečně 101HP 1500 ,tak je patrné,že to prostě odpovídá a těžko budeš v této konfiguraci a kvalitě úprav hledat nějaké zásadní výkonové rozdíly. Očekávám teda že mi to vyvrátíš,ale jedna věc je obkecávat dokola a nebo videt výsledky. Na srovnatelném motoru jsem u tebe lepší výsledky nezaznamenal.
-> Urbi: Ba právě naopak,motor jsem já neskládal a ladění proběhlo tak 3x stylem tady dáme plný plyn a uvidíme a pak už se musí jet do práce,takže možná zase někdy za půl roku zkusíme nastavení jiné. Je možné,že tam nějaká rezerva je,ale není čas ji hledat. Motor jede jak jede a pokud vemeš výsledky podobných konfigurací na 13cc s 89konmi u Tunera2 , ???95HP??? 1400 Molso a konečně 101HP 1500 ,tak je patrné,že to prostě odpovídá a těžko budeš v této konfiguraci a kvalitě úprav hledat nějaké zásadní výkonové rozdíly. Očekávám teda že mi to vyvrátíš,ale jedna věc je obkecávat dokola a nebo videt výsledky. Na srovnatelném motoru jsem u tebe lepší výsledky nezaznamenal.
11:23:02
21.09.2015
21.09.2015
Petr Urban
-> john simple: www.tdifun.cz/kontakt
Ten ale moc nechce takové krámy vidět, protože to pro něj není moc kšeft, přeci jenom je dělaný na pojízdná kamna - diesely a jejich chip. chlazení v místnosti je nazajištěno, odsav spalin také není ono a neměří to vůči správné teplotě nasávaného vzduchu - chybí správné korekce. Je dělaný na to že tam má auta zadek ven z vrat a né na škodovky co jsou u něho naopak, jsou tam pak problémy s hodně věcma - osobní zkušenost. Ale jinak borec je to úplně pohodový
Ten ale moc nechce takové krámy vidět, protože to pro něj není moc kšeft, přeci jenom je dělaný na pojízdná kamna - diesely a jejich chip. chlazení v místnosti je nazajištěno, odsav spalin také není ono a neměří to vůči správné teplotě nasávaného vzduchu - chybí správné korekce. Je dělaný na to že tam má auta zadek ven z vrat a né na škodovky co jsou u něho naopak, jsou tam pak problémy s hodně věcma - osobní zkušenost. Ale jinak borec je to úplně pohodový
11:19:40
21.09.2015
21.09.2015
MOLSO
-> Vrba 21.09.15 07:29:54: akých blbých kecov ? to čo čokin vybrzdil z 1500vky je podla mňa tiež celkom fiasko .... bez urážok a povyšovania - vzhladom na to že jeho 1500vka s 278 vačkou zvodami a programovatelným zapalkom má o 4kW viac a o 4 Nm menej ako moja 1400vka na laitine s 265kou a rozdelvačom s účkom. úprimne som čakal že čokin s takou strojovňou nabrzdí znateľne viac
bud je hodne zla chyba merania, alebo je niečo v tom motore ....
bud je hodne zla chyba merania, alebo je niečo v tom motore ....
11:02:09
21.09.2015
21.09.2015
john simple
-> Čokin 20.09.15 16:25:09: kde je prosím Tě brzda v Českém Těšíně ?
10:32:21
21.09.2015
21.09.2015
Petr Urban
-> Vrba: Netvrdím, to jen Vy tak špatně vnímáte a sere Vás možná že mi to teď začlo trochu jít a ty motory mají výsledky... ale to jak jsem musel na sobě zamakat, kolik zdravý, nervů, peněz a času jsem musel obětovat, kolik pokory jsem musel vložit do toho abych byl k každé věci co dělám skeptický a zkoušel zda toto je zrovna ono či ne, aby to za něco stálo, to už nepochopíte a sami by jste do toho nešli, kdyby jste tušili co jsem musel zažít a co to stálo a byly i průsery a jsou a stojí mě to všechno výše popsané, ale tak to chodí.... ale vy raději budete zesměňovat a vyvyšovat se, pomlouvat Urbana jak umí jen kecat a nic jiného...váš svět.
Proč si teď nejlepšímu kamarádovi neudělal motor co má aspoň krouťák z 1514ccm, když hlavně kvůli tomu se ten objem dělá. Pokud si ho nestavěl, proč si neporadil nejlepšímu kamarádovi jak na to... 120-125Nm mají 1.3 s 278/270 téměř bez úprav.
Beru, že Vám nejspíše na brzdě naměřili až moc malé hodnoty nějakou chybou měření, protože tak malý krut z objemu 1.5 a touto vačkou snad není ani možný, to by se tam muselo naráz sejít špatně tolik věcí... ale i když pominnu že tam např. 10Nm proměřili, stále je to strašně málo.
-> Čokin: zajeď si to naměřit jinam
Proč si teď nejlepšímu kamarádovi neudělal motor co má aspoň krouťák z 1514ccm, když hlavně kvůli tomu se ten objem dělá. Pokud si ho nestavěl, proč si neporadil nejlepšímu kamarádovi jak na to... 120-125Nm mají 1.3 s 278/270 téměř bez úprav.
Beru, že Vám nejspíše na brzdě naměřili až moc malé hodnoty nějakou chybou měření, protože tak malý krut z objemu 1.5 a touto vačkou snad není ani možný, to by se tam muselo naráz sejít špatně tolik věcí... ale i když pominnu že tam např. 10Nm proměřili, stále je to strašně málo.
-> Čokin: zajeď si to naměřit jinam
07:29:54
21.09.2015
21.09.2015
Vrba
-> Urbi: frajer přes motory tady o sobe tvrdíš jen ty,..pokud víme. Tak se zdrž blbých keců a neustálých útoků na mě. Nebo začnu také a nebude se to líbit ani tobe,ani pár dalším lidem.
00:15:54
21.09.2015
21.09.2015
castrol
-> Urbi: si to nejak osekal :) ale pohoda
00:11:55
21.09.2015
21.09.2015
ŠKODA 120 GLS
-> Čokin: tipl bych si špatné měření
00:04:29
21.09.2015
21.09.2015
Petr Urban
-> Čokin: Takže už se věří mému tvrzení o skutečnosti KP ? A kdy to konečně změříte... dá se i teď na motoru. Ten krouťák na 1514ccm je fakt malý a krouťák vačky 278/270 má začínat silně už od 3000ot. Tato vačka umí i 100Nm na 1000ccm na SEDRU. Tímto se nevysmívám jak máte s Vrbou ve zvyku, ale dívím se že to takový frajer přes motory jak tvrdí dal tak slabo do kupy.... kde je problém ?
Že by to bylo tak moc špatné měření, že chybí 20-30 Nm...
Že by to bylo tak moc špatné měření, že chybí 20-30 Nm...