skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 130
rok výroby: 1985
původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová
počet majitelů předemnou: 3
Karoserie:
- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)
- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem
- všechny úchyty náprav vystuženy
- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny
- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné
- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)
- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar
- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce
- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta
- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta
- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík
Interiér:
- volant Rally (nástrojárna Kolín)
- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)
- 3 bodové pásy Sparco
- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou
- koberce lepené - šedý zátěžový koberec
- nové střešní okno
- autoradio Clarion
- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus
- kontrolka řazení od ŘJ
- otáčkoměr Stacc
Přední náprava:
- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A
- tvrdé silentbloky od Pemita
- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)
- pružiny 80kN (Tuner2)
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)
- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky
- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil
- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm
- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá
Zadní náprava:
- vystužená dle L/A
- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda
- na ramenech udělány ,,podvěsy"
Brzdy:
- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)
- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)
- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu
- destičky Ferodo DS 2500 v předu
- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu
- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda
- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)
- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou
- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)
Převodovka:
Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička
V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.
Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT
www.vrbamotorsport.cz
- stálý převod 4,22
- nové origo synchrony
- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)
- seřízení vůlí a přetěsnění
- zaslepený náhon tachometru
- rozpěrka 3. převodového stupně
- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)
- tmel Victor Reinz
- olej Mogul PP80
Motor:
- základ Škoda Fabia 1,4 8V
- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)
- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)
- upravené ojnice na pístní čep 18mm
- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)
- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený
- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)
- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)
- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak
- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)
- vačka 304 / 304
- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D
- olejový filtr Fram PH3614
- olej Total Quartz Racing 10W60
- olejový cath tank
- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI
- rovné Alu sání ala Weber
- vstřikovací čtyřklapka
- vzduchový filtr Piepr Cross 2x
- zapalovací svíčky Denso IridiumPower
- ŘJ IgniJet
- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)
- svody omotány a výfuk omotány termo páskou
- startér Magneton 1kw s reduktorem
- alternátor Magneton 70A
Kola a pneu:
- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá
- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick
Čokin Rapid - komentáře:
17:32:21
27.02.2019
27.02.2019
tibor1
Na krabici je superturismo gt, to bude parada.
16:53:38
27.02.2019
27.02.2019
Eidy
-> Čokin: Copak to je zač? Superleggera?
15:27:49
27.02.2019
27.02.2019
castrol
-> Čokin: fi ha tu niekto utracal
17:49:26
11.01.2017
11.01.2017
Dušan
-> Čokin: o podlozce a rozdilu v tlousce jsem jim psal uz v roce 2012
16:17:34
11.01.2017
11.01.2017
Čokin
Tak komunikace i přístup Renovaku mile překvapil, zkusil jsem natuknout i problematiku podložek a přidám níže kopii z emailu:
Dobrý den,
Děkuji za zaslané informace.
Informaci o špatné tloušťce a podložkách slyším poprvé.
Tloušťku lamel děláme mnoho let 8,5-8,7mm,jak s organickým obložením,tak s kovokeramickým,což odpovídá tloušťce sériové lamely.
Zákaznící si nestěžují,že by něco bylo špatně.Je možné,že si to upravují,dle toho,jaký použijí setrvačník a přítlačný talíř?
Zašleme Vám výměnou novou lamelu průměr 190mm.
Jen ještě upozorním,že zejména při sprintu,Vám nemohu garantovat,že spojka neproklouzne,nebo že ji nespálíte.
Použité obložení HDS57 je výkonnější než sériové,ale stále je na organické bázi.
Pokud by spojka stejně prokluzovala,jsou dvě řešení:
1.Nechat lamelu s obložením HDS57 z důvodu komfortu jízdy a běžného opotřebení spojky,ale použít silný přítlačný talíř:
eshop.renovak.cz/pritlacn y-talir-sachs-performance- skoda-190mm
Pro použití totoho talíře Sachs nutno upravit hloubku setrvačníku.
2.Použít lamelu kovokeramickou:
eshop.renovak.cz/kovokera micka-spojkova-lamela-rens port-skoda-120s-130rs-lr
Tu nespálíte a nebude prokluzovat.Trochu se Vám ale zhorší komfort jízdy a materiál je agresivnější na protiplochu.
Nicméně když auto není na denní provoz,zejména po městě,lze bez problémů jezdit.
Dobrý den,
Děkuji za zaslané informace.
Informaci o špatné tloušťce a podložkách slyším poprvé.
Tloušťku lamel děláme mnoho let 8,5-8,7mm,jak s organickým obložením,tak s kovokeramickým,což odpovídá tloušťce sériové lamely.
Zákaznící si nestěžují,že by něco bylo špatně.Je možné,že si to upravují,dle toho,jaký použijí setrvačník a přítlačný talíř?
Zašleme Vám výměnou novou lamelu průměr 190mm.
Jen ještě upozorním,že zejména při sprintu,Vám nemohu garantovat,že spojka neproklouzne,nebo že ji nespálíte.
Použité obložení HDS57 je výkonnější než sériové,ale stále je na organické bázi.
Pokud by spojka stejně prokluzovala,jsou dvě řešení:
1.Nechat lamelu s obložením HDS57 z důvodu komfortu jízdy a běžného opotřebení spojky,ale použít silný přítlačný talíř:
eshop.renovak.cz/pritlacn y-talir-sachs-performance- skoda-190mm
Pro použití totoho talíře Sachs nutno upravit hloubku setrvačníku.
2.Použít lamelu kovokeramickou:
eshop.renovak.cz/kovokera micka-spojkova-lamela-rens port-skoda-120s-130rs-lr
Tu nespálíte a nebude prokluzovat.Trochu se Vám ale zhorší komfort jízdy a materiál je agresivnější na protiplochu.
Nicméně když auto není na denní provoz,zejména po městě,lze bez problémů jezdit.
12:03:57
31.12.2016
31.12.2016
peter13789
-> Čokin: tiez som mal v 190-ke zotrvaku 180 lamelu ale zial aj pritlacak a nasledky pri zatazeni boli dost klzave
12:30:46
30.12.2016
30.12.2016
minno
-> Čokin: No asi tak. Tak predsa je tam rozdiel v hrúbke zmačknutých lamiel.
11:24:57
30.12.2016
30.12.2016
Čokin
-> minno: Tak jsem se na to ještě jednou dívala serie je odpružená (mezi lamelami je zvlněný plech který se ještě zmáčkne po stlačení přítlačákem. Renovak je ,,natvrdo" Takže po zmáčknutí je tam rozdíl 0,6 mm což by vysvětlovalo nutnost použití 1 mm podložky pod přítlačák v případě Renovaku.
19:55:07
28.12.2016
28.12.2016
vhml
-> Evž@ 28.12.16 19:41:49: nejde jen o plochu ale i o ,,páku"
19:41:49
28.12.2016
28.12.2016
Evž@
-> Vrba: to klouzání nové lamely na stovce bych přisuzoval spíše mechanismu toho starého typu přítlačáku ale je fakt že když jsem ji naposled měl v autě tak s tim nešlo moc zagumovat :D.
Jinak počítáním vyjde to že 190 lamela má oproti 180ce lamele o cca 13% více třecí plochy.
Jestli těch 13% navíc vyřeší klouzání toť otázka.
Jinak počítáním vyjde to že 190 lamela má oproti 180ce lamele o cca 13% více třecí plochy.
Jestli těch 13% navíc vyřeší klouzání toť otázka.
15:02:19
28.12.2016
28.12.2016
minno
-> Čokin 27.12.16 20:44:16: Lamely bývajú axiálne odpružené, tudiž "tloušťka" lamely je podstatná hlavne po stlačení lamely prítlačákom. I keď "tloušťka" odpruženia medzi obložením u novej vs. repasovanej lamely by mohla byť teoreticky rovnaká.... To len tak uvažujem.
Ale o 10 mm menší obvod lamely určite môže myť vplyv na šmýkanie spojky.
Ale o 10 mm menší obvod lamely určite môže myť vplyv na šmýkanie spojky.
13:45:00
28.12.2016
28.12.2016
Čokin
-> Dušan: Tullamore Dew
12:25:47
28.12.2016
28.12.2016
TT_daniel
-> Čokin: ja by som sa cudoval keby ti to vyreklamuju..ono ako pises mal si si to pozret a uz preslo pol roka tak by som ti reklamaciu nezobral osobne....ale tiez si myslim ze to mohlo mat vplyv na trenie aj ked sa to zda smiesne malo
12:18:15
28.12.2016
28.12.2016
Dušan
-> Čokin: co pijes ?
22:20:06
27.12.2016
27.12.2016
Čokin
-> Vrba:
21:37:04
27.12.2016
27.12.2016
Vrba
-> Čokin: 180 na kilu klouzala i kdyz byla nova.
21:27:49
27.12.2016
27.12.2016
Chali
-> Čokin: Určitě ten kousek má vliv na klouzání,táta když koupil stodvácu tak v ní byla daná lamela 180ka ve 190ce spojce a ta klouzala,po výměně za 190ku lamelu byl klid.