Čokin Rapid Čokin Rapid

komentáře | popis | fotky | Čokin | 01.01.22 17:02 | 360x v oblíbených

Škoda Rapid 130
rok výroby: 1985
původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová
počet majitelů předemnou: 3


Karoserie:

- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)
- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem
- všechny úchyty náprav vystuženy
- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny
- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné
- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)
- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar
- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce
- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta
- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta
- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík

Interiér:

- volant Rally (nástrojárna Kolín)
- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)
- 3 bodové pásy Sparco
- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou
- koberce lepené - šedý zátěžový koberec
- nové střešní okno
- autoradio Clarion
- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus
- kontrolka řazení od ŘJ
- otáčkoměr Stacc


Přední náprava:

- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A
- tvrdé silentbloky od Pemita
- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)
- pružiny 80kN (Tuner2)
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)
- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky
- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil
- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm
- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá

Zadní náprava:

- vystužená dle L/A
- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda
- na ramenech udělány ,,podvěsy"


Brzdy:

- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)
- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)
- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu
- destičky Ferodo DS 2500 v předu
- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu
- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda
- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)
- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou
- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)

Převodovka:

Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička

V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.

Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT

www.vrbamotorsport.cz


- stálý převod 4,22
- nové origo synchrony
- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)
- seřízení vůlí a přetěsnění
- zaslepený náhon tachometru
- rozpěrka 3. převodového stupně
- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)
- tmel Victor Reinz
- olej Mogul PP80

Motor:

- základ Škoda Fabia 1,4 8V
- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)
- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)
- upravené ojnice na pístní čep 18mm
- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)
- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený
- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)
- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)
- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak
- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)
- vačka 304 / 304
- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D
- olejový filtr Fram PH3614
- olej Total Quartz Racing 10W60
- olejový cath tank
- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI
- rovné Alu sání ala Weber
- vstřikovací čtyřklapka
- vzduchový filtr Piepr Cross 2x
- zapalovací svíčky Denso IridiumPower
- ŘJ IgniJet
- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)
- svody omotány a výfuk omotány termo páskou
- startér Magneton 1kw s reduktorem
- alternátor Magneton 70A


Kola a pneu:

- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá
- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick


Čokin Rapid - komentáře:

22:17:46
26.11.2020
MISCHO
-> Eidy 26.11.20 22:12:33: je aj 1,6 ale ma liatinovy blok
22:15:25
26.11.2020
Čokin
-> Eidy: No píšu nový projekt. Né, že to je 1,6ka ale je to matoucí přiznávám 1
22:12:33
26.11.2020
Eidy
-> MISCHO: Já tyhle motory neznám. Kdyby napsal 1,4, tak bych tušil. Ale když napsal 1,6, tak mi to ke koncernu nepasovalo.4
-> Čokin: Tak ono na většinu motorů je toho víc než na škodovácký OHV.
22:11:25
26.11.2020
Čokin
-> MISCHO: Ne nemýlíš 157
22:10:21
26.11.2020
Čokin
-> Eidy: Ale ta hliníková vana trčí dolů, tak jak tobě..... To chceme zkusit řešit jinak, ale tím se připravíme o použití již funkčních vyfukových svodů od Bohouška 8
22:08:24
26.11.2020
MISCHO
-> Eidy: celohlinikovy 16v motor so srobovacim filtrom je iba 1,4 co viem . Opravte ma niekto ak sa mylim .
22:07:15
26.11.2020
Čokin
-> Eidy: V to doufám, ale nejvíce mě baví jak najednou na tuto motorizaci je toho hromada, kovana klika, ojky, písty.... sice anglie, ale když vemu co mě stála 1,5 a kolik ma koní, tak 100 za díly na toto je cajk.

-> MISCHO: Ale trefil jsi ihned 4
22:01:19
26.11.2020
Eidy
-> Čokin: To vypadá, že bude dost nebezpečný. 1
21:59:09
26.11.2020
Čokin
-> T: Starý motor kopnu pod ponk 3
21:57:28
26.11.2020
Čokin
-> Tuner#2: Zběhnutí má jednoduchý důvod, něco nového modernějšího a více koní. Základ je 1,4 16V, ale změnou zdvihu a lehkým honováním válců obsah 1,6. Čtyřklapka samozřejmě bude, ale již na tomto motoru. Výkonnostní očekávání je 160 az 180 koní, uvidíme co nám rozvod dovolí.

-> Eidy: Hliníkový blok i hlava, takže váha odhadem dost podobná stávajícímu řešení, ještě uvidíme vnitřní skladbu, dle komponentů. Až budou oba agregáty venku zvážím je. Výkon očekáváme okolo 170 koní, uvidíme co se podaří 4
upraveno 2x, naposled 26.11.2020 22:13:06
17:50:17
26.11.2020
Eidy
-> MISCHO: Píše tam 1,6. 4
-> Tuner#2: ok.
17:08:32
26.11.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 26.11.20 16:58:15: VW 1,6 16V jako jezdí Míra Černý na kopcích. Ale taky nevím co si o tom zbehnuti z cesty mám myslet? Myslel jsme, že na řadě je čtyřklapka a vstřikování.
upraveno 1x, naposled 26.11.2020 18:32:03
17:02:27
26.11.2020
MISCHO
-> Eidy: vyzera to na koncernovu 1,4
16:58:15
26.11.2020
Eidy
Co to je, kolik to váží a kolik to má koní? 1
14:04:10
26.11.2020
Vážně přechod na 16v? A co bude se starým motorem? 40
15:17:51
19.07.2020
Václav Vašák
-> Čokin: to jsi nemyslím,...aspoň mě teda na brzdě vždycky chválí a nekoukají,jestli tam je trabant a nebo lambo,...prostě koukají na průběhy a ví,jaký jsou průsery třeba s přeplňovanýma motorama,kdy jsi turbo dělá co chce,protože tam přijedou lidi s chipem,že za tím neni vidět a brzda pak ukáže,že ten motor dělá hrozný kraviny a nelze s tím nic udělat...ale zákazníkovi (většinou imbecil s čapkou do strany a základním vzděláním) to je jedno a pak brzda měří špatně 3

Jo taky můžu říct,že ty hodnoty jsou na 1,5 mizerný,ale vím,že na auto do provozu to je až moc a plně dostačující...k čemu mít víc,...na to,abys přišel o řidičák to stačí a vím,že 90km/h se pak dodržuje hodně blbě 3 Začal jsem více méně stejně a 100km/h bylo na 120-ku prostě slušná rychlost...teď se defakto člověk pohybuje nad 100km/h neustále.

A stejně tak vím,že v lehkém autě by tyhle parametry v klidu jeli na bednu na závodech v historikách...něco mám nabržděno a divil by ses,jaký reálný hodnoty mají auta na republikové špičce,...o nějakých 140hp z 1,3 jsi mohou nechat jenom zdát 5

Takže mě vůbec "nerve koule" pochválit 130Nm a 120Hp 4 A doufám,že jsem nepříjde "pan X" a celý to tady nezasere žvástama kůli mě 8
20:33:50
17.07.2020
Čokin
-> Václav Vašák: Díky za pochvalu, ale není to nic světoborného. Víš když se bavíš s těmi borci z brzdy, kteří tam měří jednu super karu za druhou, zjistíš že ty naše škodovkářské klapky na očích jsou velké a zbytečné.
Dohrabat se po 15 letech u Škodovek k 118 koním je spíše k pláči......
16:45:54
17.07.2020
Václav Vašák
Slušný graf,pochvala konkurenci 2 Mě se líbí,jak je tahle vačka točivá...tak šup do příslušného tématu,ať to tam nestagnuje moc dlouho a nerozbouřím to tam zas jenom já 5
12:02:01
17.07.2020
Luky
-> Čokin: já kvůli placení svatby nekoupil od původního majitele tohle Cabrio skoda-virt.cz/cz/.../9320 -zed-iv-rapid-cabrio-lux-l dd 1
Takže až o rok později jsem sehnal to moje. Ale asi to byla dobrá volba 1
Extreme Tyres