skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 130
rok výroby: 1985
původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová
počet majitelů předemnou: 3
Karoserie:
- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)
- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem
- všechny úchyty náprav vystuženy
- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny
- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné
- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)
- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar
- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce
- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta
- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta
- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík
Interiér:
- volant Rally (nástrojárna Kolín)
- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)
- 3 bodové pásy Sparco
- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou
- koberce lepené - šedý zátěžový koberec
- nové střešní okno
- autoradio Clarion
- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus
- kontrolka řazení od ŘJ
- otáčkoměr Stacc
Přední náprava:
- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A
- tvrdé silentbloky od Pemita
- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)
- pružiny 80kN (Tuner2)
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)
- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky
- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil
- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm
- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá
Zadní náprava:
- vystužená dle L/A
- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda
- na ramenech udělány ,,podvěsy"
Brzdy:
- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)
- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)
- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu
- destičky Ferodo DS 2500 v předu
- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu
- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda
- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)
- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou
- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)
Převodovka:
Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička
V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.
Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT
www.vrbamotorsport.cz
- stálý převod 4,22
- nové origo synchrony
- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)
- seřízení vůlí a přetěsnění
- zaslepený náhon tachometru
- rozpěrka 3. převodového stupně
- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)
- tmel Victor Reinz
- olej Mogul PP80
Motor:
- základ Škoda Fabia 1,4 8V
- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)
- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)
- upravené ojnice na pístní čep 18mm
- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)
- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený
- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)
- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)
- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak
- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)
- vačka 304 / 304
- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D
- olejový filtr Fram PH3614
- olej Total Quartz Racing 10W60
- olejový cath tank
- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI
- rovné Alu sání ala Weber
- vstřikovací čtyřklapka
- vzduchový filtr Piepr Cross 2x
- zapalovací svíčky Denso IridiumPower
- ŘJ IgniJet
- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)
- svody omotány a výfuk omotány termo páskou
- startér Magneton 1kw s reduktorem
- alternátor Magneton 70A
Kola a pneu:
- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá
- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick
Čokin Rapid - komentáře:
21:09:54
04.04.2020
04.04.2020
Dušan
-> Čokin: s Vrbem oba chodíte pěšky ?
16:38:16
04.04.2020
04.04.2020
Čokin
Dnes, zabroušené ventily, zapérováno, upravené mrazové zátky, nalito KP.
22:07:16
18.01.2020
18.01.2020
Čokin
-> Vojťas: Jenom to neee
19:43:49
18.01.2020
18.01.2020
Vojťas
-> T 14.01.20 16:39:03: Tenhle dil bude mit nadprumernou sledovanost Si to mel dat do Tuningu domu, at tam muze Čokin přehledně odpovídat na dotazy
18:49:44
18.01.2020
18.01.2020
Čokin
-> T: Jo to tak jednou volal kámoš, že potřebuje k sobě někoho schopného na dveře pro Polský koně, ale že se bude něco točit. Do poslední chvíle jsem netušil o co jde, až když jsem dorazil před ten barák
09:34:35
15.01.2020
15.01.2020
minno
-> T: a kde je Rapid?
16:39:03
14.01.2020
14.01.2020
T
12:14:02
12.07.2019
12.07.2019
Čokin
-> OndraKrupi: Letos jedeme Chorvatsko na první 2 týdny v srpnu, takže se to kryje. Navic jedu kabrousem, takže Rapid zůstává doma.
10:49:48
10.07.2019
10.07.2019
OndraKrupi
-> Čokin 08.07.19 14:38:55: takže CS zraz nejedeš?
14:38:55
08.07.2019
08.07.2019
Čokin
-> Tuner#2: Nejedu, teď je tam pořád Chovanec 280ka, pořád ještě nemám novou hlavu. Nakonec jsme se s Martinem domluvili, že dáme jinou vačku, včetně nové hlavy a uděláme zkušební vývoj nového krmení. Letos už mám stejně odježďen, stavba a rally dostali přednost.
14:12:03
08.07.2019
08.07.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Čokin 08.07.19 13:24:38: Proč? Myslel jsem, že jí aktuálně jedeš nebo ne?
10:06:51
05.03.2019
05.03.2019
Čokin
-> havlik: Bílé byli právě ty oranžové co jsou ted na autě
Na 120ci jsem jezdil stříbrné ATS 15ky.
Na 120ci jsem jezdil stříbrné ATS 15ky.
16:11:43
04.03.2019
04.03.2019
havlik
-> Čokin: fakt si je neměl ani chvíli ale v bíle? Možná eště na to Mko oranžové? Skoro bych si vsadil že jsem tyhle kola u tebe už viděl někdy, neřikám že nutně na autě:)
10:44:59
04.03.2019
04.03.2019
Eidy
-> Čokin: A pročpak? Kvůli vzhledu nebo zpřevodování?
08:50:46
04.03.2019
04.03.2019
Čokin
-> T: Já těm 15kam nějak nemůžu přijít na chuť. Bral bych je tak akorát na 1 týden v roce a to cestu do Chorvatska
07:40:19
04.03.2019
04.03.2019
T
-> Čokin: aha,já myslel,že 15" .....
taky jsem koupil extrémy,že jsem neměl na výběr...funkčnost super a výdrž se uvidí
taky jsem koupil extrémy,že jsem neměl na výběr...funkčnost super a výdrž se uvidí
07:08:23
04.03.2019
04.03.2019
Čokin
-> T: Joo asi extrem tyres v rozměru 185/55 R14 není moc na výběr. Ještě jsem našel Dunlopky v anglii. Pomalu to musím rozseknout.