skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 130
rok výroby: 1985
původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová
počet majitelů předemnou: 3
Karoserie:
- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)
- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem
- všechny úchyty náprav vystuženy
- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny
- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné
- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)
- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar
- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce
- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta
- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta
- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík
Interiér:
- volant Rally (nástrojárna Kolín)
- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)
- 3 bodové pásy Sparco
- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou
- koberce lepené - šedý zátěžový koberec
- nové střešní okno
- autoradio Clarion
- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus
- kontrolka řazení od ŘJ
- otáčkoměr Stacc
Přední náprava:
- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A
- tvrdé silentbloky od Pemita
- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)
- pružiny 80kN (Tuner2)
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)
- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky
- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil
- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm
- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá
Zadní náprava:
- vystužená dle L/A
- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda
- na ramenech udělány ,,podvěsy"
Brzdy:
- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)
- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)
- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu
- destičky Ferodo DS 2500 v předu
- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu
- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda
- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)
- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou
- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)
Převodovka:
Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička
V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.
Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT
www.vrbamotorsport.cz
- stálý převod 4,22
- nové origo synchrony
- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)
- seřízení vůlí a přetěsnění
- zaslepený náhon tachometru
- rozpěrka 3. převodového stupně
- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)
- tmel Victor Reinz
- olej Mogul PP80
Motor:
- základ Škoda Fabia 1,4 8V
- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)
- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)
- upravené ojnice na pístní čep 18mm
- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)
- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený
- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)
- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)
- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak
- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)
- vačka 304 / 304
- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D
- olejový filtr Fram PH3614
- olej Total Quartz Racing 10W60
- olejový cath tank
- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI
- rovné Alu sání ala Weber
- vstřikovací čtyřklapka
- vzduchový filtr Piepr Cross 2x
- zapalovací svíčky Denso IridiumPower
- ŘJ IgniJet
- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)
- svody omotány a výfuk omotány termo páskou
- startér Magneton 1kw s reduktorem
- alternátor Magneton 70A
Kola a pneu:
- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá
- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick
Čokin Rapid - komentáře:
15:54:04
05.08.2016
05.08.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr Urban 05.08.16 14:58:54: nezklamal...
14:58:54
05.08.2016
05.08.2016
Petr Urban
-> Tuner#2: Ty si ultimativní kretén, který má rád rozbroje a nebudu absolutně s tebou ztrácet čas ani odpovědí.
14:26:08
05.08.2016
05.08.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr Urban 05.08.16 09:21:20: A na mou odpoved nebude reakce hodna mista sveta?
09:21:20
05.08.2016
05.08.2016
Petr Urban
-> Čokin: tak nejdřív trapná reakce kde 90% textu neni k tematu, pak mozkomíšní ejakulát zhoustl a zacal si premyslet cim protistranu prechcat. Aby si byl borec... dobré. Ty jsi ten kdo neví co ma v motoru, k objemu motoru plantá něco s těsněním a neumí napsat název firmy od které bere většinu motorových dílů. Aby to zachranil, zesměšňuje protistranu jak to jde, tvůj svět...
06:21:37
04.08.2016
04.08.2016
Dušan
-> Čokin:
22:36:04
03.08.2016
03.08.2016
Čokin
08:48:39
03.08.2016
03.08.2016
Alenka
-> Čokin 02.08.16 19:39:44: díky, když ho teď vidím, už si vzpomínám jak se to řešilo v tématu na grafy :)
21:18:05
02.08.2016
02.08.2016
Karel.
-> Čokin: kasli na nej,to auto delas pro sebe a ne pro nekoho jinyho.nejsme vyuceni motorari a zivot nas uci,nekdo hold uz nepotrebuje ucit a sezral vsechno moudro hned
19:57:19
02.08.2016
02.08.2016
Čokin
-> Urbi: Zareagoval jsem tak jak jsi čekal, respektive doufal. Pokud Ti už rok vadí, že mám v popisu nepravdy , překlepy nebo dokonce klamné informace šlo to vyřešit jednoduchou SZ , ale to by nemělo ten tížený efekt. Nějak nechápu co tím sleduješ, myslel jsem, že jsme si vše řekli a tak nějak doufal, že ten ignor co trval doted bude pokračovat. Bohužel sis jako jediný z 1317 lidí na virtu (a zrovna ty) usmyslel, že si rýpneš a tak jsi i učinil.
Nejvíce mě fascinuje tvoje vlastnost podat to tak, aby to bylo rýpnutí, ale zároveň to vypadalo, že se snažíš o dobrý skutek a v následných reakcí, aby ty jsi byl ten ublížený.
Popis opravím, tak aby tě to nedráždilo a zároveň abych všechny ostatní neuváděl v tak hrozný omyl, který tady přes rok trval.
Kdybych měl být důsledný tak ani ty nemáš hodnoty vačky co uvádí Chovanec přečtené píše se tam totiž u obou zdvihu o desetinu méně, ale to je úplně šumák.
Snad jsem tě tedy moc neshodil, protože zatím to zvládáš bravůrně Ty sám, nyní se mužeš posunout o kartu auta dál a řešit další chyby v popisech a parametrech Ty jich určitě ještě najdeš spoustu.
Nejvíce mě fascinuje tvoje vlastnost podat to tak, aby to bylo rýpnutí, ale zároveň to vypadalo, že se snažíš o dobrý skutek a v následných reakcí, aby ty jsi byl ten ublížený.
Popis opravím, tak aby tě to nedráždilo a zároveň abych všechny ostatní neuváděl v tak hrozný omyl, který tady přes rok trval.
Kdybych měl být důsledný tak ani ty nemáš hodnoty vačky co uvádí Chovanec přečtené píše se tam totiž u obou zdvihu o desetinu méně, ale to je úplně šumák.
Snad jsem tě tedy moc neshodil, protože zatím to zvládáš bravůrně Ty sám, nyní se mužeš posunout o kartu auta dál a řešit další chyby v popisech a parametrech Ty jich určitě ještě najdeš spoustu.
19:39:44
02.08.2016
02.08.2016
Čokin
-> Alenka: Byl tam, už není (myslel jsem, že ještě je). Určitě visí ještě v ,,Grafy motorů" , ale ať to nemusíš hledat:
16:23:01
02.08.2016
02.08.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr Urban 02.08.16 09:19:12: Já mám pocit, že ani domluva s Čecháčkama tě moc nejde - min. na Plzeňsku máš značné rezervy... Člověk by si skoro myslel, že ten problém bude na Moravě, přesněji řečeno u tebe
-> Alenka 02.08.16 14:55:28: Graf tady byl z obou měření kde Čokin byl, stačí sledovat karty aut...
-> Alenka 02.08.16 14:55:28: Graf tady byl z obou měření kde Čokin byl, stačí sledovat karty aut...
15:50:57
02.08.2016
02.08.2016
Petr Urban
-> Dušan: a jak zareagoval ? Ja chtěl at je v popisu realita, aby sam nebyl za blbce, že neumí napsat firmu od které vše bere a jakou omáčku vytahl...
-> kraska98: nic si nehonim, neznáš mě rok vidím špatný popis, tak jsem to napsal a jde vidět jak to někteří máte v křeči a vidíte za tím Vaše uhly pohledu
-> kraska98: nic si nehonim, neznáš mě rok vidím špatný popis, tak jsem to napsal a jde vidět jak to někteří máte v křeči a vidíte za tím Vaše uhly pohledu
14:55:28
02.08.2016
02.08.2016
Alenka
-> Čokin: "viz graf". Kde je k vidění graf?
Asi jsem slepý, ale v galerii ani v popisu jsem žádný graf nenašel.
Asi jsem slepý, ale v galerii ani v popisu jsem žádný graf nenašel.
14:41:26
02.08.2016
02.08.2016
kraska98
-> Urbi: Mě příjde,že si tady akorát honíš ego.Znalosti o motorech asi máš,ale to neznamená,že se tady budeš vytahovat jak kšandy a řešit ptákoviny....
14:28:36
02.08.2016
02.08.2016
Dušan
-> Urbi: ja se ti divim. Prijdes, pichnes, pak se smejes a pritom to svadis na nej.
09:19:12
02.08.2016
02.08.2016
Petr Urban
-> Čokin: OK. Co jiného než útočnou, vyhýbavou a urážející reakci čekat. Objem motoru je 4x objem válce, jaký těsnění zase :D, k vačce to je napsané na jeho stránkách, jde to změřit posuvkou zase za pár vteřin a i on sám to k ní říká... takže to není má iniciativa s měřením, ale když si to pak někdo přečte, řekne si že to není ona z jeho stránek a má snad nějaké další... prostě zbytečně zavádějící. Zbytek tvojí omáčky není potřeba, jen tvůj mozkomíšní ejakulát nepsat k témě, ale snažit se shodit protistranu, si borec.
Začínám mít pocit že se vždy lépe domluvím s nějakým dalekým Čecháčkem na čemkoli než s Moraváky, to nepaušalizuji pro všechny, ale většinou je to tak.
Začínám mít pocit že se vždy lépe domluvím s nějakým dalekým Čecháčkem na čemkoli než s Moraváky, to nepaušalizuji pro všechny, ale většinou je to tak.
20:59:28
01.08.2016
01.08.2016
Čokin
-> Urbi: Noo kde začít...
Dneska mám docela dobrou náladu na to, že jsem vstával ve 3:00 absolvoval cestu do Prahy a před půl hodinou skončil v práci, takže Tě neodbudu lacinou vulgárnosti.
Netušil jsem, že můj popis v kartě auta muže sloužit někomu jako mustr k parametrům motoru nebo snad jeho konfiguraci a strašně nerad bych tímto ty davy mladých ,,Tuneru" uváděl v omyl. Naopak ideální by bylo veškerý popis smazat ať náhodou někdo nepostaví stejný, nekvalitní a líný motor jako mám já, viz graf.
Ale jasně, asi to chápu, s autem se jezdí, sem tam se objeví nějaká fotka i nějaký ten sraz navštívím, takže se klidně může stát, že někdo kdo se chystá učinit nějakou tu investici do svého vozu bude hledat inspiraci a případné info i v této kartě.
Najednou se zde dočte, že vrtání dělal nějaký pan Chovanec a dokonce i vačku a částečně i hlavu. No z toho přeci Ti ostatní motoráři nemůžou v noci ani spát........ to by mě taky štvalo.
Ty hodnoty jsou zavádějcí a nikdo na tom zakládat nebude...... 1509 nebo 1514 co těsnění ? Já to neřeším mám to na ježdění né na fyzikální výpočty. To že jsem zkomolil název Zdeňkovi firmy je jen moje ostuda .....
Vačky máš přeměřené, máš přeměřené i žárovky jestli mají opravdu 55W a né 54 ? Co když to vážně není německý Osram, ale kopie z číny.
Vypadáto, že zase nemáš tolik práce a kšeftu když stíháš kontrolovat popisy v kartách.....a zrovna náhodou i v té mé.
Dneska mám docela dobrou náladu na to, že jsem vstával ve 3:00 absolvoval cestu do Prahy a před půl hodinou skončil v práci, takže Tě neodbudu lacinou vulgárnosti.
Netušil jsem, že můj popis v kartě auta muže sloužit někomu jako mustr k parametrům motoru nebo snad jeho konfiguraci a strašně nerad bych tímto ty davy mladých ,,Tuneru" uváděl v omyl. Naopak ideální by bylo veškerý popis smazat ať náhodou někdo nepostaví stejný, nekvalitní a líný motor jako mám já, viz graf.
Ale jasně, asi to chápu, s autem se jezdí, sem tam se objeví nějaká fotka i nějaký ten sraz navštívím, takže se klidně může stát, že někdo kdo se chystá učinit nějakou tu investici do svého vozu bude hledat inspiraci a případné info i v této kartě.
Najednou se zde dočte, že vrtání dělal nějaký pan Chovanec a dokonce i vačku a částečně i hlavu. No z toho přeci Ti ostatní motoráři nemůžou v noci ani spát........ to by mě taky štvalo.
Ty hodnoty jsou zavádějcí a nikdo na tom zakládat nebude...... 1509 nebo 1514 co těsnění ? Já to neřeším mám to na ježdění né na fyzikální výpočty. To že jsem zkomolil název Zdeňkovi firmy je jen moje ostuda .....
Vačky máš přeměřené, máš přeměřené i žárovky jestli mají opravdu 55W a né 54 ? Co když to vážně není německý Osram, ale kopie z číny.
Vypadáto, že zase nemáš tolik práce a kšeftu když stíháš kontrolovat popisy v kartách.....a zrovna náhodou i v té mé.
14:53:42
01.08.2016
01.08.2016
Petr Urban
prosimtě proč máš k popisu motoru :
- 78,6 x 78 mm zdvih je objem 1514ccm, né 1509 (kalkulačka 30 vteřin) a není to žádná tréningová sada kit car, to může říct o čemkoli kdokoli, mate to pak místní mladé tunery a mistifikuje
- firma u chovance se jmenuje Engitec, né EnginTec
- vačka 278/270 má zdvih 7,0 sání a 6,6 výfuk, vačka česana
... kdyby si to chtěl mít napsané jak je to reálné...
- 78,6 x 78 mm zdvih je objem 1514ccm, né 1509 (kalkulačka 30 vteřin) a není to žádná tréningová sada kit car, to může říct o čemkoli kdokoli, mate to pak místní mladé tunery a mistifikuje
- firma u chovance se jmenuje Engitec, né EnginTec
- vačka 278/270 má zdvih 7,0 sání a 6,6 výfuk, vačka česana
... kdyby si to chtěl mít napsané jak je to reálné...
21:02:53
03.05.2016
03.05.2016
Čokin
-> Polyš: No značku spreje už Ti nepovím je to skoro 6 let. Ale šel na to základ na plasty a pak chrom barva ve spreji, kupováno v Hornbachu.
19:20:31
02.05.2016
02.05.2016
Polyš
Jakým chromem máš stříknuté ty spodky skupinových svítilen?A drží to?Většinou prý ty spreje nic moc kvalita.