Čokin Rapid Čokin Rapid

komentáře | popis | fotky | Čokin | 01.01.22 17:02 | 360x v oblíbených


Škoda Rapid 130

rok výroby: 1985

původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová

počet majitelů předemnou: 3





Karoserie:



- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)

- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem

- všechny úchyty náprav vystuženy

- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny

- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné

- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)

- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar

- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce

- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta

- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta

- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík



Interiér:



- volant Rally (nástrojárna Kolín)

- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)

- 3 bodové pásy Sparco

- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou

- koberce lepené - šedý zátěžový koberec

- nové střešní okno

- autoradio Clarion

- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus

- kontrolka řazení od ŘJ

- otáčkoměr Stacc





Přední náprava:



- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A

- tvrdé silentbloky od Pemita

- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)

- pružiny 80kN (Tuner2)

- tlumiče GAZ schock (England)

- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF

- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)

- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky

- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil

- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm

- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá



Zadní náprava:



- vystužená dle L/A

- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka

- tlumiče GAZ schock (England)

- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF

- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda

- na ramenech udělány ,,podvěsy"





Brzdy:



- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)

- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)

- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu

- destičky Ferodo DS 2500 v předu

- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu

- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda

- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)

- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou

- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)



Převodovka:



Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička



V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.



Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT



www.vrbamotorsport.cz





- stálý převod 4,22

- nové origo synchrony

- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)

- seřízení vůlí a přetěsnění

- zaslepený náhon tachometru

- rozpěrka 3. převodového stupně

- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)

- tmel Victor Reinz

- olej Mogul PP80



Motor:



- základ Škoda Fabia 1,4 8V

- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)

- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)

- upravené ojnice na pístní čep 18mm

- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)

- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený

- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)

- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)

- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak

- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)

- vačka 304 / 304

- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D

- olejový filtr Fram PH3614

- olej Total Quartz Racing 10W60

- olejový cath tank

- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet

- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI

- rovné Alu sání ala Weber

- vstřikovací čtyřklapka

- vzduchový filtr Piepr Cross 2x

- zapalovací svíčky Denso IridiumPower

- ŘJ IgniJet

- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)

- svody omotány a výfuk omotány termo páskou

- startér Magneton 1kw s reduktorem

- alternátor Magneton 70A





Kola a pneu:



- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá

- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick





Čokin Rapid - komentáře:

07:29:54
21.09.2015
Vrba
-> Urbi: frajer přes motory tady o sobe tvrdíš jen ty,..pokud víme. Tak se zdrž blbých keců a neustálých útoků na mě. Nebo začnu také a nebude se to líbit ani tobe,ani pár dalším lidem.
upraveno 1x, naposled 21.09.2015 07:31:16
00:15:54
21.09.2015
castrol
-> Urbi: si to nejak osekal :) ale pohoda 4
00:11:55
21.09.2015
ŠKODA 120 GLS
-> Čokin: tipl bych si špatné měření 4
00:04:29
21.09.2015
Petr Urban
-> Čokin: Takže už se věří mému tvrzení o skutečnosti KP ? A kdy to konečně změříte... dá se i teď na motoru. Ten krouťák na 1514ccm je fakt malý a krouťák vačky 278/270 má začínat silně už od 3000ot. Tato vačka umí i 100Nm na 1000ccm na SEDRU. Tímto se nevysmívám jak máte s Vrbou ve zvyku, ale dívím se že to takový frajer přes motory jak tvrdí dal tak slabo do kupy.... kde je problém ?

Že by to bylo tak moc špatné měření, že chybí 20-30 Nm...
20:48:26
20.09.2015
Ultim
-> Čokin 20.09.15 16:25:09: Nebo muzes zkusit v Kyjove SOS Automobilni. Nejakej p. Berka, meriva tam i auta klukum na vrchy a je dost zapaleny nasi veci 4
20:31:47
20.09.2015
Vrba
-> Alenka: otackomer s chybou 400 ot
16:42:23
20.09.2015
Alenka
-> Čokin: jaké všechny parametry tam borec nastavoval?

Pokud je to klasický akcelerační dynamometr, tak jediné, co se nastavuje, je moment setrvačnosti, který se ale nastaví jen jednou a pak už zůstane stejný a potom převodový poměr.

Jak se měřily otáčky? Jen odečet z otáčkoměru, nebo měli nějaký sofistikovanější systém?
16:31:17
20.09.2015
Dušan
-> Čokin: tam kde jsi meril si stezuje kazdy takze overeni na jine brzde urcite uvitam 5
16:25:09
20.09.2015
Čokin
-> Alenka: KP je pretazene pocitam ze bude okolo 11,5:1 musim diky tomu jezdit 100oktan. V planu je bud vysi tesneni nebo probrat vice spalovak. Spis si uplne nejsem jisty merenim. Byl na te brzde novy borec a parametry nastaveni cucal z tabulek. Premyslim ze jeste zkusim brzdu v Tesine u p. Hajka. Tohle mereni bylo za 500,- takze pohoda.
12:40:18
20.09.2015
Alenka
-> Tuner#2: kolik má Čokin KP a na jaký benzín to má naladěné?

Pokud nemá pod 10:1 a neměřil to na nějaký 91 oktanový speciál, tak to tím nebude, protože 20 Nm je trochu příliš na to, aby to způsobily jen tyhle dvě věci.
12:32:57
20.09.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Alenka 20.09.15 11:49:21: Naprosto jednoduse. Podstatne vetsi KP a k tomu jine palivo...



Jinak za me celkem zklamani, cekal jsem opravdu hlavne kroutak vetsi min. jako Jindas. U 1,5l je tohle fakt malo...
11:49:21
20.09.2015
Alenka
-> ŠKODA 120 GLS: pokud je problém délka sání a karburátor, jak vysvětlíš, že mám na stejném sání, skoro stejném karburátoru a o decku menším objemu o 20 Nm víc?
18:24:17
19.09.2015
Čokin
-> ŠKODA 120 GLS: A spotřeba zustane?
15:36:13
19.09.2015
ŠKODA 120 GLS
-> Čokin: Jiný krmení, delší sací potrubí a krouťák by měl taky stoupnout.
07:49:49
19.09.2015
Dušan
kroutaku bych se tak nebal. hlavni je jak to jede a co to dokaze vyhrat
06:28:04
19.09.2015
MISCHO
-> Čokin: Pekny vykon ,gratulujem. Len skoda toho krutaku 7
19:48:46
18.09.2015
Čokin
-> Alenka: V pohode beru to s usmevem. Kroutak me taky zarazil, mam na zimu v planu par uprav. Aspon me to ukazalo jak si motor stoji. Aspon je kam jit dal.
19:07:05
18.09.2015
Alenka
-> Čokin: nemyslel jsem to nijak zle, jen jsem si chtěl šťouchnout do kolegy tuningáře :)



Výkon docela pěkný, jen mě zaráží ten relativně nízký krouťák. Vzhledem k tomu, že nedávno se měřil podobný motor, který dopadl skoro stejně -výkon Ok, chybí krouťák-, tak pokud to není mizerně naladěné, možná bych se zkusil zaměřit na výfuk, resp. svody.



Já vyzkoušel několik svodů 4-1 od renomovaných výrobců a všechny fungovaly na hovno, tak jestli by nestálo za to hodit zpátky starou dobrou litinu a zkusit, co to udělá.
upraveno 1x, naposled 18.09.2015 19:07:46
18:13:34
18.09.2015
Čokin
-> Alenka: Foto jsem nahrával na virt z mobilu, sken opravdu v kapse nevozím a kvalita tištěného grafu není zrovna ideální na ofocení. Nemám čas řešit malichernosti, takže naskenuji až večer u přítelkyně.



Jinak pro všechny nedočkavce to klidně napíšu. Ano pro 99% virtu to bude málo, ale moje očekávání to splnilo je tam 101 poníků. Naměřeno 74,5 kW a 122 Nm. Podotýkám, že na to moje ježdění pro rohlíky a do Chorvatska na dovolenou to stačí. Možná raději beru tuto hodnotu jako reálnou než kdyby ta čísla byli na poměry virtu nezvykle vysoko a strhla se tady debata o ničom.
Extreme Tyres