Čokin Rapid Čokin Rapid

komentáře | popis | fotky | Čokin | 01.01.22 17:02 | 360x v oblíbených


Škoda Rapid 130

rok výroby: 1985

původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová

počet majitelů předemnou: 3





Karoserie:



- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)

- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem

- všechny úchyty náprav vystuženy

- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny

- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné

- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)

- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar

- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce

- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta

- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta

- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík



Interiér:



- volant Rally (nástrojárna Kolín)

- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)

- 3 bodové pásy Sparco

- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou

- koberce lepené - šedý zátěžový koberec

- nové střešní okno

- autoradio Clarion

- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus

- kontrolka řazení od ŘJ

- otáčkoměr Stacc





Přední náprava:



- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A

- tvrdé silentbloky od Pemita

- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)

- pružiny 80kN (Tuner2)

- tlumiče GAZ schock (England)

- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF

- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)

- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky

- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil

- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm

- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá



Zadní náprava:



- vystužená dle L/A

- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka

- tlumiče GAZ schock (England)

- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF

- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda

- na ramenech udělány ,,podvěsy"





Brzdy:



- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)

- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)

- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu

- destičky Ferodo DS 2500 v předu

- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu

- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda

- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)

- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou

- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)



Převodovka:



Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička



V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.



Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT



www.vrbamotorsport.cz





- stálý převod 4,22

- nové origo synchrony

- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)

- seřízení vůlí a přetěsnění

- zaslepený náhon tachometru

- rozpěrka 3. převodového stupně

- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)

- tmel Victor Reinz

- olej Mogul PP80



Motor:



- základ Škoda Fabia 1,4 8V

- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)

- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)

- upravené ojnice na pístní čep 18mm

- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)

- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený

- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)

- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)

- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak

- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)

- vačka 304 / 304

- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D

- olejový filtr Fram PH3614

- olej Total Quartz Racing 10W60

- olejový cath tank

- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet

- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI

- rovné Alu sání ala Weber

- vstřikovací čtyřklapka

- vzduchový filtr Piepr Cross 2x

- zapalovací svíčky Denso IridiumPower

- ŘJ IgniJet

- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)

- svody omotány a výfuk omotány termo páskou

- startér Magneton 1kw s reduktorem

- alternátor Magneton 70A





Kola a pneu:



- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá

- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick





Čokin Rapid - komentáře:

21:34:42
24.06.2015
vhml
-> Vena136 - zrušená registrace 24.06.15 21:06:35: a proc by mel bejt 50km dojezd špatně ? Jezdím denne 20 do práce a 20 zpátky a na noc jsem v garáži. Kdyby ty auta nestáli nesmysl, tak už jsem si ho koupil.
21:16:50
24.06.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vena136 - zrušená registrace 24.06.15 21:06:35: Nezlob se na mě, ale umíš používat google? 40 Ujede to víc jak 50km, dneska i sériové auto Tesla S má psaný dojezd tuším 450km. Reálně a hlavně v zimně to je méně, ale i tak na běžné použití už zcela dostačující. Nicméně mě se to nelíbí, mám rád zvuk motoru a jeho průběh, elektro mě nebere...
21:06:35
24.06.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> Tuner#2: a to se jezdí závody pouze tutěch elektromobilů?Oficiální závody uznaný celosvětově?To by mě to teda uniklo i docela zajímavá věc,....ale beztak auto,co ujede 50km a musí se měnit je o ničem....stejně jako jakýkoliv jiný,...můj názor je pořád stejný,dokud se nebude jezdit s anténou na střeše jako to měl vymyšlený Tesla,je to utopie....
19:20:33
24.06.2015
mira76
Docela by mě zajímalo když si vystřídal tolik gum(pneumatik) které z nich z hlediska výdrže přilnavosti byly nejlepší.
18:53:41
24.06.2015
U-Geen
-> Tuner#2: pac je zaseklej v roce 1980? :)
17:59:15
24.06.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vena136 - zrušená registrace 24.06.15 17:52:12: Tak proc to ale komentuje suverene, ze to tu jeste 30 let nebude? Kdyz o tom nic nevim, zdrzim se komentaru...
17:52:12
24.06.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> vhml: nečet,neumím anglicky,...jenom jsem to letmo přelít,čemu rozumím.



-> Tuner#2: hele v bedně to nedávají a už ani na tu nečumím,...na CT4 sport ne,na kabelovce možná.Tohle jde tak nějak mimo mě 6 Ale tak přesedání do druhýho auta,...to je jak ty udušený výfuky v F1...jinak to jsem neviděl asi 2-roky taky,...
17:39:34
24.06.2015
vhml
-> Čokin 24.06.15 00:11:54: a nemáš při startu nějakej předstih při kterým by se to ,,zakopávalo" ?
17:36:38
24.06.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vena136 - zrušená registrace 24.06.15 17:28:12: S tim starterem souhlas, ale jinak by to chtelo mit vetsi vseobecny prehled... Formule E davno zavodi: f1sport.autorevue.cz/clan ek/zive-formule-e-dnes-zav odi-v-monte-carlu
17:31:56
24.06.2015
vhml
-> Vena136 - zrušená registrace 24.06.15 17:28:12: vole četl sis to? Vždyť se v tom jezdí mistrovství světa :-D



Pravda, že namísto tankování přesedají do druhýho, nabitýho auta
17:28:12
24.06.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> vhml: hezký,ale tohle závodit neuvidíme ještě tak 30let,dokud nedojde ropa 5 A tak jsou elektromobily sportovní,ale tak zatím nějak pokulhává zdroj energie a i když jí je všude kolem miliony megawat,tak jí nějak neumíme využít a baterky jsou utopie,ať jsou sebelepší...8
09:45:45
24.06.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> Čokin: tak jasný,...nějaký rozdíl tam bude v těch motorech a může ten startér už mít víc práce,ale jak řikáš,regální s bůhví jakym vnitřkem.Jinak si uvědom,že roztáčíš výkonem něco málo přes 1-koně výkon třeba 120-koní.Ale zase ten 1-kůň tam je už v 1ot/min a těch 120koní třeba v 6000ot/min teprve 2 Elektromotory jsou dobrá věc,škoda,že by to na 100kW motor potřebovalo troleje 3 Ale to by šlo aplikovat na okruhách a bylo by to jako autíčka na autodromu 3
00:11:54
24.06.2015
Čokin
-> Vena136: No já si to myslel hlavně proto, že 13ku to startovalo normálně a s 15kou se to při startu jakoby po půlotáčce motoru zasekne na 0,5 s a pak ihned chytne..... jinak je to startér vytažený z regálu ani jsem ho nečistil prostě šup do auta......startuje to tak dobrý,.... Takže věřím, že v úplné kondici fakt není, ale zatím to vždy roztočil4
20:56:09
23.06.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> Eidy: no bože jsem to napsal hovorově a ne podle slovníku...8 No nic raději rozvíjet nebudu,...



-> radekp: tady nejde o třecí ztráty,ale celkový výkon startéru vs. to co musí startovat..."rychlob ěžka" je jenom o tom,že to má převody a nastartuje i blbě chytající motor (většinou "závodní" 3).Jinak to je chcípák....na náklaďáku máš dneska startér jak na škodovce obyč a porovnej to třeba se startérem ze 148-ky 2 Ale tam si mohl točit 5-min a ani se neohřál,nemluvě kdyby si zastartoval do motoru,dneska se to rozlítne na sračku.



Takže když někomu netočí startér (ne nestartuje motor),tak to neni motorem,ale buď kostrou,proud má každý většinou zapojený dobře a nebo podělaným startérem 3



No prostě jsem chtěl napsat názor na to,že se tu zase řeší bludy,protože se s tímto jevem setkávám dost často,každý mění baterky,kabely,alternátor y,ale startér ne,přece to startuje,tak to tím být nemůže.Tak aby neskončil na někoho rady takle i Čokin,ale asi to bylo zase špatně 5 Jak jinak,je tu spousta chytrých hlaviček přeci 2
14:23:27
23.06.2015
radekp
-> Vena136: neříkej, že tření kliky a kroužků (převodovku snad můžeme zanedbat) je větší než kompresní tlak...
12:14:26
23.06.2015
Milan 136
-> Eidy: 3
12:08:25
23.06.2015
Eidy
-> Vena136: A co je to ten silemblok?
12:04:23
23.06.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> Čokin: to neni baterkou ani motorem,....to je startérem 4 Nevím,kdo to kdy vymyslel,že startér nemůže převalit motor s větší kompresí.Kdybys tam měl 15:1,tak to ten startér vůbec nepozná.Teď u mě byl taky jeden nejmenovaný zdejší člen,co se dělal nový motor a že to nemůže nastartovat,to je tou kompresí....tak se nahodil provizorně orezlý startér co neměl prošlehnutou kotvičku a motor by se utrhnul ze silembloků 3 Pokud máš tu poslední verzi a nebo klasiku 120-ku a nepoužíváš zrovna třeba ze stovky,tak máš někde nějakou zradu,pokud to "nechce" točit 8
11:37:25
23.06.2015
minno
-> Čokin: Tak áno, ale zvuk pri štartovaní je asi jediná "výhoda". Ale tak každému podľa chuti :-)
Extreme Tyres