skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 130
rok výroby: 1985
původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová
počet majitelů předemnou: 3
Karoserie:
- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)
- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem
- všechny úchyty náprav vystuženy
- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny
- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné
- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)
- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar
- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce
- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta
- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta
- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík
Interiér:
- volant Rally (nástrojárna Kolín)
- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)
- 3 bodové pásy Sparco
- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou
- koberce lepené - šedý zátěžový koberec
- nové střešní okno
- autoradio Clarion
- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus
- kontrolka řazení od ŘJ
- otáčkoměr Stacc
Přední náprava:
- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A
- tvrdé silentbloky od Pemita
- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)
- pružiny 80kN (Tuner2)
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)
- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky
- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil
- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm
- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá
Zadní náprava:
- vystužená dle L/A
- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda
- na ramenech udělány ,,podvěsy"
Brzdy:
- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)
- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)
- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu
- destičky Ferodo DS 2500 v předu
- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu
- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda
- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)
- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou
- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)
Převodovka:
Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička
V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.
Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT
www.vrbamotorsport.cz
- stálý převod 4,22
- nové origo synchrony
- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)
- seřízení vůlí a přetěsnění
- zaslepený náhon tachometru
- rozpěrka 3. převodového stupně
- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)
- tmel Victor Reinz
- olej Mogul PP80
Motor:
- základ Škoda Fabia 1,4 8V
- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)
- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)
- upravené ojnice na pístní čep 18mm
- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)
- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený
- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)
- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)
- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak
- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)
- vačka 304 / 304
- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D
- olejový filtr Fram PH3614
- olej Total Quartz Racing 10W60
- olejový cath tank
- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI
- rovné Alu sání ala Weber
- vstřikovací čtyřklapka
- vzduchový filtr Piepr Cross 2x
- zapalovací svíčky Denso IridiumPower
- ŘJ IgniJet
- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)
- svody omotány a výfuk omotány termo páskou
- startér Magneton 1kw s reduktorem
- alternátor Magneton 70A
Kola a pneu:
- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá
- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick
Čokin Rapid - komentáře:
16:11:10
05.12.2014
05.12.2014
Čokin
-> ŠKODA 120 GLS: Jestli myslíš tu převodovku co teď chystám...........tak ano
22:08:46
04.12.2014
04.12.2014
vhml
-> ŠKODA 120 GLS 04.12.14 22:06:27: 1 = 2,92
22:06:27
04.12.2014
04.12.2014
ŠKODA 120 GLS
-> Čokin: Sp = 4,44 ?
20:49:06
02.12.2014
02.12.2014
Čokin
19:35:19
27.09.2014
27.09.2014
Čokin
-> Luky: Mam nastavenou shift control asi 200ot. pred omezovac...zacne blikat pak se rozsviti a radim....omezovac brkne jen z lehka a to ve fazi kdy uz motor skoro netahne. Je to na citu a zvyku.
22:20:13
26.09.2014
26.09.2014
Luky
-> T: Já šel do omezovače teda jen asi v jenom autě (Renault Clio Sport 2.0 a 200 koní - skvělé svezení) a vždycky jsem si ji skoro dal hlavou o volant, fakt to brzdilo dost. Ale možná když se to nastaví nějak rozumně jak tady kluci řeší, že to pak není tak hrozný?
20:11:01
26.09.2014
26.09.2014
T
-> Luky: takhle bych to taky pochopil......
10:51:50
26.09.2014
26.09.2014
darabos
-> Eidy: vacsinou sa to riesi tak, ze striedavo sa vynechavaju iskry, aby sa nemohlo stat, ze jedna sa premokne a potom nepali. Pocet vynechanych iskier napriklad 3 z 5 je pevne urcene, alebo dynamicky, ked stale rastu otacky viac a viac iskier ubere. Lebo co staci na 3. stupen nestaci na neutral a podobne. U vstrekovani zas uberu palivo, mozno u Teba prave to nastavujes, ale to neviem .
10:39:58
26.09.2014
26.09.2014
Luky
-> minno 25.09.14 21:58:22: to je ale spíš špatně, ne? Mně rozum a chabé zkušenosti radí řadit těsně před omezovačem, jakmile ten sepne, dost do brzdí
10:18:48
26.09.2014
26.09.2014
Eidy
-> Vrba: Teď nevím. Musím se podívat doma. Ale mám pocit, že tam jsou desítky ms. Ale je to jen pocit. Je tam samozřejmě fabrická hodnota, ale poměr výkonu a váhy je teď úplně jinde, proto se na to ptám.
10:14:02
26.09.2014
26.09.2014
Vrba
-> Eidy: To nevim,...kolik máš ted? Volil bych něco krátkého,...stovky milisekund,pokud mám dobrý odhad.
10:06:33
26.09.2014
26.09.2014
Eidy
-> Vrba: V mojí mapě jdou nastavit i ms a nevím, kolik tam dát, aby to jelo rozumně i v omezovači. Myslím aby to neškubalo a jelo relativně hladce.
10:04:04
26.09.2014
26.09.2014
Vrba
-> Eidy: Aha,jsem myslel,že to byl překlep,....to je pevná hodnota. Cím jsou ty otáčky větší,tím je ta prodleva kratší,..bud je to dané setrvačností motoru a nebo je tam nějaká nenastavitelná proměnná hodnota.
10:00:15
26.09.2014
26.09.2014
Eidy
-> Vrba: To si nemyslím. Ptám se na milisekundy Jedna věc je nastavit otáčky, druhá věc je nastavit v ms na jak dlouho se má motor vypnout. Ale třeba to u vaší ECU nastavit nejde. Pokud ano, rád se přiučím.
09:57:56
26.09.2014
26.09.2014
Vrba
-> Eidy: tuším,že jsem tam naposled dával 6800
22:00:07
25.09.2014
25.09.2014
Eidy
-> Vrba: Na kolik ms je nastavenej omezovač otáček?
21:58:22
25.09.2014
25.09.2014
minno
-> Vrba: každý kvalt až do obmedzovača
20:48:20
25.09.2014
25.09.2014
Vrba
17:41:53
22.09.2014
22.09.2014
Antony - zrušená registrace
-> Čokin 22.09.14 11:09:38: gratulace
12:17:40
22.09.2014
22.09.2014
castrol
-> Čokin: bodaj by nie keď to mas v perfektnej technike