skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Hurdis / Rapid 136 - komentáře:
15:39:26
21.04.2011
21.04.2011
Hurdis
Vloženo foto od Katky z pomalu končících klempířských prací.
09:15:04
21.04.2011
21.04.2011
Hurdis
-> ondie: Mám k dispozici na rozebrání celý motor 781.136B, uvidím co z toho vyndám.
22:34:57
20.04.2011
20.04.2011
ondie
-> Hurdis: ..nejlepší z těch "seriových" bys měl najít v prvních FE MPI 50kw,ty měly ještě malé uložení do určitého roku (zřejmě ještě se starou tváří).
20:05:36
19.04.2011
19.04.2011
Hurdis
Druhý motor (původní z tohoto vozu) rozebrán a připraven na GO. Dle skladatelů stav 1A. Pouze jeden horší kroužek, zbytek luxus.
Z toho vzešla otázka zda nepoužít lehce ostřejší vačku.
Přemýšlím tedy, zda má smysl standart 240/230 zaměnit třeba za 254/254?
Na dlouhé shánění není čas, motor se bude hned skládat a varianta nad 260° je pro v podstatě sériový nový motor (max. líznutá hlava 0,2-0,4) nesmysl.
Tedy z Fa/Fe 136 BMM? To má ještě shodné uložení, že.
Vyhledáváním stokrát probraného se samozřejmě probírám, jen pro ujasnění.
Z toho vzešla otázka zda nepoužít lehce ostřejší vačku.
Přemýšlím tedy, zda má smysl standart 240/230 zaměnit třeba za 254/254?
Na dlouhé shánění není čas, motor se bude hned skládat a varianta nad 260° je pro v podstatě sériový nový motor (max. líznutá hlava 0,2-0,4) nesmysl.
Tedy z Fa/Fe 136 BMM? To má ještě shodné uložení, že.
Vyhledáváním stokrát probraného se samozřejmě probírám, jen pro ujasnění.
21:05:11
14.04.2011
14.04.2011
tunerlada
-> Hurdis: tý jo super prácička to vyvařování skláním se nad tím kdo to tak dělá krásně
21:01:49
14.04.2011
14.04.2011
Hurdis
Tak můžu říci, že už jsem pár šílených klempířských úkonů viděl v postupně přesunovaných dílnách fordever klubu, posléze autoklinik Bílovice, posléze Zákolany a nyní zde.
vh-autoservis.webnode.cz/ sluzby/.../ukazka-nasich-p raci
BTW, jeden z těch červených escortů na foto byl můj a projekt Cortina jsem viděl u vzniku, nejstarší Transit v Evropě po dokončení.
Takže můžu s klidným svědomím prohlásit, že Katka a spol. jsou opravdu talentovaní machři ve svém oboru a nezbývá, než se těšit na výsledek.
vh-autoservis.webnode.cz/ sluzby/.../ukazka-nasich-p raci
BTW, jeden z těch červených escortů na foto byl můj a projekt Cortina jsem viděl u vzniku, nejstarší Transit v Evropě po dokončení.
Takže můžu s klidným svědomím prohlásit, že Katka a spol. jsou opravdu talentovaní machři ve svém oboru a nezbývá, než se těšit na výsledek.
20:43:02
14.04.2011
14.04.2011
kachník
-> doly120: Ačkovej sloupek se střechou byl trochu jinde, než má být a podlaha s B sloupkem byla trochu smrsklá tohle byl nejlepší způsob, jak to všechno dát na správnou míru a povedlo se
-> Vyspu: děkuji
-> Vyspu: děkuji
19:05:17
14.04.2011
14.04.2011
Hurdis
-> doly120: Dle dokumentů, které mám k dispozici, auto bylo někdy v prvním pololetí roku 2001 bourané na bok (27.8.2001 zapsán celolak) a špatně opraveno.
Vyspu 14.04.11 18:44:31 napsal:
→ kachník: nádherná práce
To rozhodně ano.
Vyspu 14.04.11 18:44:31 napsal:
→ kachník: nádherná práce
To rozhodně ano.
18:44:31
14.04.2011
14.04.2011
Vyspu
Tak tohle je masakr -> kachník: nádherná práce
18:20:39
14.04.2011
14.04.2011
doly120
-> kachník: za lempla se určitě nepovažuj :)
Můžu vědět proč je ten bok tak očesaný? :)
Můžu vědět proč je ten bok tak očesaný? :)
07:41:16
12.04.2011
12.04.2011
Hurdis
-> kachník: Díky za foto, teď už to je pořádně odlehčené, skoro jako příprava na bok ve stylu Mazdy RX8.
Tak tedy dnes držím pěsti.
Tak tedy dnes držím pěsti.
20:57:22
11.04.2011
11.04.2011
kachník
-> Mantrabeach: viděla jsem ho určitě, ale už si nepamatuju
doly120 11.04.11 20:47:07 napsal: → kachník: Hezká práce Už budeš mít asi hodně praxe co? :) až budu umět z rovnýho plechu vyklepat blatník na Aerovku, tak budu mít hodně praxe za sebou a můžu se považovat za karosáře. Ale nepovažuju se za uplnýho lemplabaví mě to a živí mě to
doly120 11.04.11 20:47:07 napsal: → kachník: Hezká práce Už budeš mít asi hodně praxe co? :) až budu umět z rovnýho plechu vyklepat blatník na Aerovku, tak budu mít hodně praxe za sebou a můžu se považovat za karosáře. Ale nepovažuju se za uplnýho lemplabaví mě to a živí mě to
20:47:07
11.04.2011
11.04.2011
doly120
-> kachník: Hezká práce Už budeš mít asi hodně praxe co? :)
20:41:45
11.04.2011
11.04.2011
Mantrabeach
-> kachník: tak pokud si viděla RICe od Dalleho tak asi budeš vědět.je to bořený zrovna na podlahu kufru,pedálovou konzolu a něco se najde u nádobky na ostřikovače.já jestli to mám hodit do šrotu a nebo si to nechat do budoucna na zálohu.taky jde o cenu kolik by to stálo
20:16:09
11.04.2011
11.04.2011
Hurdis
-> kachník: Pravda, to bude přeci jen praktičtější.
19:54:44
11.04.2011
11.04.2011
kachník
-> Hurdis: ..já myslela, že z toho chceš pickupa, lícuju to s laminátovou boudou
19:50:25
11.04.2011
11.04.2011
Hurdis
-> kachník 11.04.11 19:43:46:
Aj, takže na jakou střechu mám shánět střih? Lux, standart nebo MTX?
Aj, takže na jakou střechu mám shánět střih? Lux, standart nebo MTX?
19:43:46
11.04.2011
11.04.2011
kachník
Hurdis 08.04.11 17:48:07 napsal: → Pavel P.. 07.04.11 20:25:35: Já jsem se k prvním fotkám dostal až teď.
Z toho nejhoršího je vevnitř.
Katku čeká bohužel hodně práce, takhle moc jí zaměstnat jsem v plánu rozhodně neměl. Ale není cesty zpět. Náhodou si to užívám
Z toho nejhoršího je vevnitř.
Katku čeká bohužel hodně práce, takhle moc jí zaměstnat jsem v plánu rozhodně neměl. Ale není cesty zpět. Náhodou si to užívám
19:38:12
11.04.2011
11.04.2011
kachník
-> Mantrabeach: Bořený to bylo na celý levý bok, pak tomu dali ještě naprdel ty, kdo to opravovali, rozpínali to o tunel, kterej zkřivili a o druhou stranu, kterou zevnitř promačkali taky. teď už Rapid nemá bočnici a stahuje se střecha o 1cm dolejš. Prahy jsou už zpátky na své míře . Jinak auto po bouračce zvládnu, pokud neni zralý na rovnací rám, takže když bude do rohliku, tak to bohužel neumím
19:59:03
09.04.2011
09.04.2011
Mantrabeach
-> Hurdis: ty kráso tys to měl asi hezky bořený.a docela dost se vaří,to sem myslel že budeš míň.Hele a slečna aplová umí rovnat i po bouračce jo?to by mohla bejt i kastle na rice jednou opravena