Pozrel som všetky obrázky, a - vyzerá to byť na ozaj poctivú robotu. Si naozaj nadšenec, pustiť sa do takejto časovo aj finančne náročnej renovácii auta, a popri tom ešte sa aj hrať s užovkou, ktorá je mimochodom veľmi pekná.
V karte rapida som ale nezistil akým smerom s ním máš plány - či sériový stav ako ked vyšla s fabriky alebo aj nejaké úpravy.
Môj názor je jednoznačne ten sériový stav, už len preto aká náročná a rozsiahla bola iba klampiarina, to sa proste potom prieči na tom aute niečo akože upravovať. Zvlášť rapid.
Teším sa na daľšie obrázky a postup, sledujem. Zatiaľ je to super.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Hurdis / Rapid 136 - komentáře:
19:32:09
05.05.2011
05.05.2011
andyrs
18:20:51
03.05.2011
03.05.2011
vhml
-> Hurdis: jo
19:07:10
30.04.2011
30.04.2011
Mantrabeach
-> Hurdis: a kolik máš rozpočet?
20:59:36
29.04.2011
29.04.2011
Hurdis
Aktuálně:
Klempířské práce uzavřeny.
Přesun do lakovny.
Probíhá dokončování stavby zcela nového motoru.
Průběžné repasování dalších drobných ND ke skládání.
Spočítány reálné konečné náklady na stavbu, rozpočet přesažen o cca 50%.
Klempířské práce uzavřeny.
Přesun do lakovny.
Probíhá dokončování stavby zcela nového motoru.
Průběžné repasování dalších drobných ND ke skládání.
Spočítány reálné konečné náklady na stavbu, rozpočet přesažen o cca 50%.
18:21:52
24.04.2011
24.04.2011
Hurdis
No, tak vačku ze 781.136B bych měl na světě.
Škoda toho motoru, vědět před rozborkou, že je v tak pěkném stavu a udělán v náhradním bloku, mohl jezdit v jedné spotřební 120LPG místo huntování klasiky 742.136. Ale když už tak dlouho ležel v rohu stodoly...
Škoda toho motoru, vědět před rozborkou, že je v tak pěkném stavu a udělán v náhradním bloku, mohl jezdit v jedné spotřební 120LPG místo huntování klasiky 742.136. Ale když už tak dlouho ležel v rohu stodoly...
19:26:44
23.04.2011
23.04.2011
Hurdis
-> vhml: Takže bys dal MPi vložky a písty do jinak seriové 742.136?
Mám více možností, asi dám téma do diskuze.
Mám více možností, asi dám téma do diskuze.
17:41:05
23.04.2011
23.04.2011
vhml
-> Hurdis: a kde je problém? aspoň budeš mít vyšší kompresi
17:34:13
23.04.2011
23.04.2011
Hurdis
Při skládání motoru zjištěno, že GO sada koupená pro motor Rapid (nebo Fa) je ve skutečnosti na MPi. Tj. o 3 desetiny vyšší.
Nutné vyřešit hned.
Do pr..
Nutné vyřešit hned.
Do pr..
22:40:48
22.04.2011
22.04.2011
Mantrabeach
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: mi neříkej že je to až tak hrozný oproti Hurdisovýmu?Ano,přiznávám
,je to tak blbě bouraný v kufru že jen tak doma to opravit nepůjde.Jinak neboj,kastle už je zamluvená,uvidíme kdy bude doma
22:09:31
22.04.2011
22.04.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Mantrabeach: ty woe, ric je zmaštěnej takovym způsobem, že bej tebou se modlim za dobrou jinou kastli,a nevedu takovéto řeči,nic ve zlym, ale musel sem
21:50:22
22.04.2011
22.04.2011
Mantrabeach
-> Hurdis: ne však v klidu,to já počítal s tím že jeden podběh-ten špatnej by se vyřízl a dal novej.Co se týče vaření běžných míst tak to sem nepočítal.myslel sem spíš to rovnání
20:01:50
22.04.2011
22.04.2011
Hurdis
-> Mantrabeach: Je mi to celkem šumák a nechci to dál rozebírat, ale skončil bys u odřezání celého předku před A sloupky a pak postupně vyvařením celé ohnilé boudy. Toť můj zanedbatelný názor amatéra. Dál bych to tu nerozváděl.
19:08:06
22.04.2011
22.04.2011
Mantrabeach
-> Hurdis: no jen nech bejt strejdo.u mě je v prdeli spodek kufru a kousek u mezistěny.pravda,po bouračce by se musel měnit minimálně jeden blatník zadní
17:29:33
22.04.2011
22.04.2011
Hurdis
-> Mantrabeach: Myslím že ne, Time.
08:58:21
22.04.2011
22.04.2011
Mantrabeach
-> Mantrabeach: no možná to bude menší harmonika než ta tvoje co byla
08:25:39
22.04.2011
22.04.2011
Hurdis
-> Mantrabeach: Tahací harmoniky nebrat.
21:25:20
21.04.2011
21.04.2011
Mantrabeach
-> Hurdis: tak a po dokončení můžeš auto převézt k mantrovi a ten ti za to dá jinou kastli kterou si můžeš dát taky opravit
20:09:54
21.04.2011
21.04.2011
myschaak AZNP K.Hora
-> Hurdis: jen jsem o tom slyšel ale vidět to je mazec!
16:39:14
21.04.2011
21.04.2011
MOLSO
tak to uz hej krasna praca - klaniam sa
15:43:27
21.04.2011
21.04.2011
minno
-> Hurdis: čo dodať, profi práca.