Hurdis / Rapid 136 Hurdis / Rapid 136

komentáře | popis | fotky | Hurdis | 01.06.17 19:09 | 239x v oblíbených
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.



Stručný popis po letmém seznámení:

Škoda Rapid 136

- motor 742.136

- vesměs původní stav




Zajímavosti:

vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !

původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita




Plány:

Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.

Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.

Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.






Nějaké ty hýbací obrázky:

hurdis R136 2x.MOV


R136 slalom HT2009 2.MPG


R136 slalom HT2009.MOV


R136 sprint HT2009




http://youtube­.com/v/fuZ _a_-oZos

http://youtube­.com/v/FwB 1vkcqFyw





Motor:

M4H00794.MP4




volnoběh:
volnoběh Ronelt


zvýšené otáčky:
tlumič Ronelt ze 3 3800 ot max


z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
tlumič Ronelt ze 2 3500 ot max




Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.

Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.

Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.



03/2011:

Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.

Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.



12/2011:

Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.



05/2012:

Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.

Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.

_________________________ __________________________ __________________________ ____________



Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:



Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.



Poděkování tedy patří:

- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))

- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc

- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí

- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel

- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))

- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav

- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav

- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)

- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude

- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů

- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND

- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl

- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž

- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce

- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.

- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.

- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.

- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.

- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.



- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.



DÍKY.





Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč

Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.



Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3







R136 2015






Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků

www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan



Hurdis / Rapid 136 - komentáře:

16:30:06
15.07.2011
Voplik
-> Hurdis: je to moc pěkný6
16:10:00
15.07.2011
Hurdis
-> U-Geen: Ne, obnova původního odstínu karoserie z výroby. Je to šípek, ale už chápu, proč paní úřednice zapsala do TP oranžová.

Pokud jde o skutečný vzhled odstínu na přirozeném světle, neosvíceném bleskem, prostě na živo, zatím nemůžu sloužit.
16:08:32
15.07.2011
castrol
-> Hurdis: cokin 2 ale pekne 4
15:46:23
15.07.2011
havlik
-> Hurdis: Pěkně:)
15:40:41
15.07.2011
U-Geen
-> Hurdis: pomerančovej? vypada pekne, tahle barva se nejak rozmaha :)
11:59:39
15.07.2011
Hurdis
Jinak mimochodem v týdnu byla doskládána i převodovka, už ji jen do víkendu vyzvednout.

Takže tímto bychom měli všechny VELKÉ úkoly asi odškrtnuty.

Už zbývá jen asi třitisícešest těch malých. 21
11:55:17
15.07.2011
Hurdis
-> Pavel P..: Díky. 4 Jinak já benzín raději do nádrže.



-> VeTeV: Nějakou ochutnávku od pana mistra mám, vypadá to luxusně, musím to nejdřív vstřebat, než se podělím. 1
09:09:29
15.07.2011
VeTeV
-> Hurdis: si to pochcal a ani to nevyfotis
20:50:13
14.07.2011
Pavel P..
-> Hurdis: benzínem a zapáleno?3



jinak radio posláno na Katlov4
19:27:50
14.07.2011
Tomaso435
-> Hurdis 14.07.11 19:24:37: vodou ?3
19:24:37
14.07.2011
Hurdis
POLITO
20:44:14
09.07.2011
havlik
-> Hurdis: jo jo i mě jsi odpovídal:)
20:43:31
09.07.2011
Hurdis
-> havlik: No, tak už víš. Tedy jestli jsem odpovídal i Tobě. Nejsem si úplně jistý, ptala se mne na totéž celá horda lidí. Asi čtyři. 3 1
19:47:26
18.06.2011
Petuli
-> havlik: taky by mě zajímalo:-)
19:03:39
18.06.2011
havlik
-> Hurdis: Jaká bude barva?
20:05:39
16.06.2011
Hurdis
-> Lubes: Uznání nepatří na mou hlavu. 4



Tam se vkládají jen cizí průsery. :-)
19:53:39
16.06.2011
Lubes - zrušená registrace
-> Hurdis: ideš naozaj krásne 4 ....mňa čaká lakovačka na zimu2
18:54:43
14.05.2011
Hurdis
Fakturky k novému motoru.
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 14.05.2011 18:54:43
17:05:07
08.05.2011
Hurdis
Jinak nový motor doskládán, složen zcela nový karburátor SEDR 3223 a nová vodní pumpa. Zbývají zítra nové štefty na sací a výfukové do hlavy a jest hotovo.

V úterý bude nové srdíčko s veškerým příslušenstvím připraveno.



Jen cena za díly co jsem pořídil už byla astronomická, ještě se dopočítá práce a další ND a možná budu potřebovat taky nové srdíčko.
16:58:53
08.05.2011
Hurdis
-> andyrs: Díky, docela zvláštní číst v uvedeném spojení slovo "nadšenec". :-) To je asi prvně.



Co se týče karoserie a všech jejích částí, je v plánu zcela seriový stav, bez úprav.

Totéž se týká agregátů, jež budou / skoro jsou / po totální GO.

Interiér by měl být rovněž bez větších zásahů, snad jen volant a tříbodové pásy.

Pokud jde o podvozek, úpravami lze nazvat pouze použití sportovních pružin, L/A výztuh a zatím nedořešených tlumičů, jinak serie.

Celek by mělo oživit pouze pár dobových doplňků, převážně vývoz a odpovídající dvojice (trojce) sad kol KN engineering.
Extreme Tyres