Hurdis / Rapid 136 Hurdis / Rapid 136

komentáře | popis | fotky | Hurdis | 01.06.17 19:09 | 239x v oblíbených
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.



Stručný popis po letmém seznámení:

Škoda Rapid 136

- motor 742.136

- vesměs původní stav




Zajímavosti:

vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !

původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita




Plány:

Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.

Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.

Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.






Nějaké ty hýbací obrázky:

hurdis R136 2x.MOV


R136 slalom HT2009 2.MPG


R136 slalom HT2009.MOV


R136 sprint HT2009




http://youtube­.com/v/fuZ _a_-oZos

http://youtube­.com/v/FwB 1vkcqFyw





Motor:

M4H00794.MP4




volnoběh:
volnoběh Ronelt


zvýšené otáčky:
tlumič Ronelt ze 3 3800 ot max


z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
tlumič Ronelt ze 2 3500 ot max




Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.

Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.

Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.



03/2011:

Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.

Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.



12/2011:

Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.



05/2012:

Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.

Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.

_________________________ __________________________ __________________________ ____________



Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:



Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.



Poděkování tedy patří:

- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))

- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc

- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí

- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel

- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))

- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav

- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav

- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)

- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude

- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů

- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND

- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl

- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž

- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce

- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.

- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.

- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.

- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.

- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.



- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.



DÍKY.





Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč

Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.



Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3







R136 2015






Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků

www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan



Hurdis / Rapid 136 - komentáře:

17:25:23
09.04.2011
Hurdis
det2

Takže do auta se připravím motor, který tam byl od výroby, tam snad podobné překvápko nečeká.
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 09.04.2011 17:25:23
17:24:25
09.04.2011
Hurdis
17:24:03
09.04.2011
Hurdis
Každá díra jiný průměr, pokusy o vložkování závitů, praskliny.

V Olomouci dostal motor asi řádnou péči.
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 09.04.2011 17:24:03
17:22:35
09.04.2011
Hurdis
Důvod?

Prasklá hlava, zprasený blok.
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 09.04.2011 17:22:35
upraveno 2x, naposled 09.04.2011 17:26:25
17:22:03
09.04.2011
Hurdis
První pokus skončil takto.
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 09.04.2011 17:22:03
17:21:20
09.04.2011
Hurdis
Deja vu?

Ne, po dvou týdnech stejný obrázek. Opět vezeme 136ku na GO. Tentokráte jiný kousek.
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 09.04.2011 17:21:20
17:48:07
08.04.2011
Hurdis
-> Pavel P.. 07.04.11 20:25:35: Já jsem se k prvním fotkám dostal až teď.

Z toho nejhoršího je vevnitř. 1



Katku čeká bohužel hodně práce, takhle moc jí zaměstnat jsem v plánu rozhodně neměl. Ale není cesty zpět.
22:08:00
07.04.2011
Pavel P..
-> Mantrabeach: no ale taky už to je pokřtěný1
22:03:44
07.04.2011
Mantrabeach
-> Pavel P..: no tys to měl šťouchanec ale já mám posunutou chladičovku a srolovanej rošt.a o ricovi nemluvím,to je něco hroznýho
21:44:39
07.04.2011
Pavel P..
-> Mantrabeach: já taky ale neni to znát skoro5
21:43:05
07.04.2011
Mantrabeach
-> Pavel P..: 3každej to má bořený,to je hrozný,i já tu novou kastli.taky z ní vyříznu pár vcí a jde do šrotu a místo ní přijde jiná
21:38:49
07.04.2011
Pavel P..
-> Mantrabeach: asi to bylo bořený na levej bok.
21:37:23
07.04.2011
Mantrabeach
-> Pavel P..: copak je na tom tak zrychtovanýho?1
20:25:35
07.04.2011
Pavel P..
-> Hurdis: Ta kastle je teda pěkně zrychtovaná...dneska jsem na ní koukal, pač pani mistrová potřebovala oměřit na mém vehiklu nějaké míry podlahy.1
19:18:55
07.04.2011
Hurdis
No, takže záložní motor, který se projevoval v dárci velmi bídnou kondicí si po sundání hlavy škrtáme.

Takže na GO nakonec půjde původní motor, který byl v autě od "narození".



Kdyby někdo chtěl blok 742.136 na pokusy....
10:54:04
01.04.2011
Mantrabeach
copak se tu děje?1
21:25:12
31.03.2011
Hurdis
-> Apple STS Chvojkovice-Brod:

Varianty jsou tři, všechny do několika desítek hodin reálné, pouze cena a aktuální stav je ve hvězdách.



V každém případě není nutné to řešit na tak extrémně profesionální úrovni, kterou jste mne opravdu velmi příjemně překvapili.



Pokud by mi šlo o skutečně originální stav muzejního Rapida, lze volit nákup skutečné uloženky s původem.



Díky ztrátě původní identity tohoto kusu jsem se historickou hodnotou dávno rozloučil, proto jsou i ty vyztužené nápravy (bohužel v kolotočářských barvách) do budoucna po aktuálně probíhající stavbě motoru 742.136 možná 742,136-1,4 (po dnešku asi později :-)) atd. atd.

Takže úmyslem je auto pro volný čas, se vzhledem originálu, veteránská budoucnost či zakládání na historii apod. není vůbec v plánu.

Ne u tohoto auta.
21:10:42
31.03.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Hurdis: však to nějak vyřešíme, tak i tak by měl vzniknout pěkný rapid4
21:05:42
31.03.2011
Hurdis
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Smůla, tank jsem mohl koupit v pondělí.
20:56:37
31.03.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Hurdis: bohužel 10
Extreme Tyres