det2
Takže do auta se připravím motor, který tam byl od výroby, tam snad podobné překvápko nečeká.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Hurdis / Rapid 136 - komentáře:
17:24:03
09.04.2011
09.04.2011
Hurdis
Každá díra jiný průměr, pokusy o vložkování závitů, praskliny.
V Olomouci dostal motor asi řádnou péči.
V Olomouci dostal motor asi řádnou péči.
17:22:35
09.04.2011
09.04.2011
Hurdis
Důvod?
Prasklá hlava, zprasený blok.
Prasklá hlava, zprasený blok.
17:21:20
09.04.2011
09.04.2011
Hurdis
Deja vu?
Ne, po dvou týdnech stejný obrázek. Opět vezeme 136ku na GO. Tentokráte jiný kousek.
Ne, po dvou týdnech stejný obrázek. Opět vezeme 136ku na GO. Tentokráte jiný kousek.
17:48:07
08.04.2011
08.04.2011
Hurdis
-> Pavel P.. 07.04.11 20:25:35: Já jsem se k prvním fotkám dostal až teď.
Z toho nejhoršího je vevnitř.
Katku čeká bohužel hodně práce, takhle moc jí zaměstnat jsem v plánu rozhodně neměl. Ale není cesty zpět.
Z toho nejhoršího je vevnitř.
Katku čeká bohužel hodně práce, takhle moc jí zaměstnat jsem v plánu rozhodně neměl. Ale není cesty zpět.
22:08:00
07.04.2011
07.04.2011
Pavel P..
-> Mantrabeach: no ale taky už to je pokřtěný
22:03:44
07.04.2011
07.04.2011
Mantrabeach
-> Pavel P..: no tys to měl šťouchanec ale já mám posunutou chladičovku a srolovanej rošt.a o ricovi nemluvím,to je něco hroznýho
21:44:39
07.04.2011
07.04.2011
Pavel P..
-> Mantrabeach: já taky ale neni to znát skoro
21:43:05
07.04.2011
07.04.2011
Mantrabeach
-> Pavel P..: každej to má bořený,to je hrozný,i já tu novou kastli.taky z ní vyříznu pár vcí a jde do šrotu a místo ní přijde jiná
21:38:49
07.04.2011
07.04.2011
Pavel P..
-> Mantrabeach: asi to bylo bořený na levej bok.
21:37:23
07.04.2011
07.04.2011
Mantrabeach
-> Pavel P..: copak je na tom tak zrychtovanýho?
20:25:35
07.04.2011
07.04.2011
Pavel P..
-> Hurdis: Ta kastle je teda pěkně zrychtovaná...dneska jsem na ní koukal, pač pani mistrová potřebovala oměřit na mém vehiklu nějaké míry podlahy.
19:18:55
07.04.2011
07.04.2011
Hurdis
No, takže záložní motor, který se projevoval v dárci velmi bídnou kondicí si po sundání hlavy škrtáme.
Takže na GO nakonec půjde původní motor, který byl v autě od "narození".
Kdyby někdo chtěl blok 742.136 na pokusy....
Takže na GO nakonec půjde původní motor, který byl v autě od "narození".
Kdyby někdo chtěl blok 742.136 na pokusy....
10:54:04
01.04.2011
01.04.2011
Mantrabeach
copak se tu děje?
21:25:12
31.03.2011
31.03.2011
Hurdis
-> Apple STS Chvojkovice-Brod:
Varianty jsou tři, všechny do několika desítek hodin reálné, pouze cena a aktuální stav je ve hvězdách.
V každém případě není nutné to řešit na tak extrémně profesionální úrovni, kterou jste mne opravdu velmi příjemně překvapili.
Pokud by mi šlo o skutečně originální stav muzejního Rapida, lze volit nákup skutečné uloženky s původem.
Díky ztrátě původní identity tohoto kusu jsem se historickou hodnotou dávno rozloučil, proto jsou i ty vyztužené nápravy (bohužel v kolotočářských barvách) do budoucna po aktuálně probíhající stavbě motoru 742.136 možná 742,136-1,4 (po dnešku asi později :-)) atd. atd.
Takže úmyslem je auto pro volný čas, se vzhledem originálu, veteránská budoucnost či zakládání na historii apod. není vůbec v plánu.
Ne u tohoto auta.
Varianty jsou tři, všechny do několika desítek hodin reálné, pouze cena a aktuální stav je ve hvězdách.
V každém případě není nutné to řešit na tak extrémně profesionální úrovni, kterou jste mne opravdu velmi příjemně překvapili.
Pokud by mi šlo o skutečně originální stav muzejního Rapida, lze volit nákup skutečné uloženky s původem.
Díky ztrátě původní identity tohoto kusu jsem se historickou hodnotou dávno rozloučil, proto jsou i ty vyztužené nápravy (bohužel v kolotočářských barvách) do budoucna po aktuálně probíhající stavbě motoru 742.136 možná 742,136-1,4 (po dnešku asi později :-)) atd. atd.
Takže úmyslem je auto pro volný čas, se vzhledem originálu, veteránská budoucnost či zakládání na historii apod. není vůbec v plánu.
Ne u tohoto auta.
21:10:42
31.03.2011
31.03.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Hurdis: však to nějak vyřešíme, tak i tak by měl vzniknout pěkný rapid
21:05:42
31.03.2011
31.03.2011
Hurdis
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Smůla, tank jsem mohl koupit v pondělí.
20:56:37
31.03.2011
31.03.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Hurdis: bohužel