Hurdis / Rapid 136 Hurdis / Rapid 136

komentáře | popis | fotky | Hurdis | 01.06.17 19:09 | 239x v oblíbených
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.



Stručný popis po letmém seznámení:

Škoda Rapid 136

- motor 742.136

- vesměs původní stav




Zajímavosti:

vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !

původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita




Plány:

Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.

Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.

Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.






Nějaké ty hýbací obrázky:

hurdis R136 2x.MOV


R136 slalom HT2009 2.MPG


R136 slalom HT2009.MOV


R136 sprint HT2009




http://youtube­.com/v/fuZ _a_-oZos

http://youtube­.com/v/FwB 1vkcqFyw





Motor:

M4H00794.MP4




volnoběh:
volnoběh Ronelt


zvýšené otáčky:
tlumič Ronelt ze 3 3800 ot max


z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
tlumič Ronelt ze 2 3500 ot max




Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.

Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.

Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.



03/2011:

Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.

Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.



12/2011:

Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.



05/2012:

Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.

Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.

_________________________ __________________________ __________________________ ____________



Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:



Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.



Poděkování tedy patří:

- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))

- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc

- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí

- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel

- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))

- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav

- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav

- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)

- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude

- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů

- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND

- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl

- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž

- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce

- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.

- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.

- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.

- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.

- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.



- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.



DÍKY.





Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč

Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.



Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3







R136 2015






Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků

www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan



Hurdis / Rapid 136 - komentáře:

21:23:37
12.04.2012
Hurdis
-> havlik: Že by pro případ řešení pojistné události? 4
21:15:50
12.04.2012
Tomaso435
-> Hurdis: to se potom trochu rozepiš co to stalo a tak . . . zelenáče bych si docela taky.. připo... já připojistil teda ...
21:13:56
12.04.2012
havlik
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: a k čemu je to dobrý?
21:13:21
12.04.2012
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Hurdis: tak to je dobré, asi do toho pujdu též, sic non škoda , ale ... až to budeš mít za sebou, tak dáme řeč, co a jak
21:11:14
12.04.2012
Hurdis
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Nic tajného.

Obrátil jsem se na několik znalců s rychlým popisem situace. Žádný problém, hned bylo jasno, nakonec jsem dostal kontakt na místní znaleckou kancelář, dohoda s jednatelem v pohodě, už naceňoval i několik závodních škodovek.

Jen chce počkat, až to budu mít po STK a na číslech.
21:04:48
12.04.2012
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Hurdis: více info, kdyžtak sz, to mě zajímá
17:57:43
12.04.2012
Hurdis
Po včerejším rozhovoru s několika soudními znalci v oboru doprava silniční mám pocit, že dělat posudek na takovéhle auto je naprosto normální záležitost.
20:47:09
08.04.2012
Hurdis
Nemohl jsem si pomoci, smůla, že jsem nevyměnil baterii v krabičce na obrázky, 5sec video je na 253
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 08.04.2012 20:47:09
09:17:59
08.04.2012
maca
Hurdis 07.04.12 22:23:47 napsal:

Seřazeno, sečteno, podtrženo.



Znám výslednou cifru investice do auta.


Nic pěkného že1 3
22:26:42
07.04.2012
castrol
-> Hurdis: a podelis sa o nu
22:23:47
07.04.2012
Hurdis
Seřazeno, sečteno, podtrženo.



Znám výslednou cifru investice do auta.
21:30:14
07.04.2012
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Hurdis: paráda, velká gratulace pane
21:17:43
07.04.2012
Hurdis
-> minno: Takové detaily ještě ne.



Zítra zalezu do jámy na zakrytování, kontrolu všech spojů, definitivní porovnání všech hadic a táhel, možná radio.

Geometrie se odloží o další týden.



Momentálně si dělám hezký večer a připravuji DVD s podklady pro znalecký posudek. Třídění fotek, účtenek, faktur..
21:10:47
07.04.2012
Mantrabeach
-> Hurdis: co ta stará expanzka tam,no fuj1



A co na to říká Pavel?sem ho neviděl ani nepamatuju
21:09:56
07.04.2012
minno
-> Hurdis: vyzerá to fakt bombasticky, keď je to už v kope takto vonku na dennom svetle. Ramienka stieračov si mierne vystieral aby mohli ísť nižšie a boli v rovine?
19:37:10
07.04.2012
Hurdis
Tak vrčíme. Po prvním startu:

http://youtube.com/v/fuZ_ a_-oZos

Pak se ještě měnila AC pumpa, rozdělovač a šlo dolů víko karbu, ale pak fajnové. Maže dobře, do otáček jde krásně, chytá na brknutí. Kvalty už jdou po rozběhnutí motoru dávat v nové převodovce taky pěkně.



No a JEDEM :-) První metry. Ještě poslední věc v elektrice, ty pos*ané zpětné světlomety.

http://youtube.com/v/FwB1 vkcqFyw

upraveno 1x, naposled 07.04.2012 19:38:03
20:13:18
04.04.2012
Hurdis
-> Mantrabeach: Radio je moc dobře vidět, to musí být v přiměřeném duchu značková stylovka, ostatní už ne.
20:05:43
04.04.2012
Mantrabeach
-> Hurdis: já to teď v rapidovi vyřešil jinak.rádio se mi tu válelo panasonic na mp3 a k tomu sem připojil dva dřevěný repráky od sestavy genius ke kompu a dal sem to pod sedačky1.bohatě mi to stačí a řešit to víc nebudu.akorát ty vejšky by to chtělo na posluchače no 3
19:23:52
04.04.2012
Hurdis
No, našel jsem sadu zánovních třípásem v bakelitové pixle od Pyjonýrů za hezkou cenu, aktuálně v prodeji za 4,5k, bohužel prodejce byl ocas kalibru houfnice, tak prd.

Jeté dobovky vypadají tak neuvěřitelně odporně a nedůvěryhodně jak na netu, tak po bazarech, to jsem zavrhnul hodně brzy.



Koupil jsem teda na zkoušku za pár drobných 2ks nových krabiček na zvuky obdobných parametrů jako výše zmíněné Pio a za zadní sedačku novou skladnou bumbáckrabicivkoberci. Rozměrově to vypadá schůdně, na maskování nenáročně, do budoucí změny krmení a vylučování na kochání krajinou či noční posezení na srazu použitelně.
12:01:45
03.04.2012
U-Geen
-> Max: no prave ze to znelo tak nejake divne :) ted tam jsou Sinus Live 10iL nahulvata v puvodnim umisteni v palubce a hraje to prekvapive ok = dostatecne
Extreme Tyres