Hurdis / Rapid 136 Hurdis / Rapid 136

komentáře | popis | fotky | Hurdis | 01.06.17 19:09 | 239x v oblíbených
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.



Stručný popis po letmém seznámení:

Škoda Rapid 136

- motor 742.136

- vesměs původní stav




Zajímavosti:

vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !

původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita




Plány:

Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.

Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.

Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.






Nějaké ty hýbací obrázky:

hurdis R136 2x.MOV


R136 slalom HT2009 2.MPG


R136 slalom HT2009.MOV


R136 sprint HT2009




http://youtube­.com/v/fuZ _a_-oZos

http://youtube­.com/v/FwB 1vkcqFyw





Motor:

M4H00794.MP4




volnoběh:
volnoběh Ronelt


zvýšené otáčky:
tlumič Ronelt ze 3 3800 ot max


z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
tlumič Ronelt ze 2 3500 ot max




Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.

Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.

Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.



03/2011:

Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.

Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.



12/2011:

Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.



05/2012:

Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.

Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.

_________________________ __________________________ __________________________ ____________



Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:



Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.



Poděkování tedy patří:

- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))

- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc

- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí

- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel

- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))

- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav

- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav

- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)

- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude

- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů

- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND

- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl

- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž

- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce

- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.

- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.

- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.

- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.

- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.



- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.



DÍKY.





Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč

Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.



Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3







R136 2015






Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků

www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan



Hurdis / Rapid 136 - komentáře:

19:02:53
10.05.2012
disco_punk
-> Pavel P..: tak tak..pravdu vravíš 1
19:00:48
10.05.2012
Pavel P..
vypadá to velmi dobře.... jen bych smazal ty bílý nápisy na gumách1
18:50:32
10.05.2012
bajou
-> Hurdis: Nádhera! Prostě parádní práce... 32
17:56:50
10.05.2012
Hurdis
Ze zkušební pětistovky ukrojeno prvních 60 km. Zatím jen do nějakých 2500 ot./min. Na 500 km vyměním olej, filtr, přetáhnou se spoje a pak začnu pozvolna zvyšovat zátěž.
19:45:43
06.05.2012
Hurdis
-> minno: Nestraš, převodovka a poloosy se zbytkem motoru těsní dobře, to by mne už kosila zubatá násadou po zádech. S výskytem nějakých závad se při zkušebním provozu jinak počítá, doufám, že budou co nejbanálnější.
19:42:26
06.05.2012
minno
-> Hurdis: to uronenie slzy sa mi tak nejako v hlave pridelilo pre prevodovku :) Neviem prečo. Tak preto som sa čudoval, že čo robí tá AC pumpa vo vzduchu :))
19:37:31
06.05.2012
Hurdis
-> minno: Čítaj Milan, vole :-) Byla přistižena při ukápnutí oleje. Tak spodek dole a těsnění znovu.
19:33:09
06.05.2012
minno
-> Hurdis: čo tá AC pumpa vo vzduchu?3
19:30:23
06.05.2012
Vena
-> Hurdis: Velká gratulace,krásné auto! Je vidět spousty hodin poctivé práce!4
19:04:48
06.05.2012
Hurdis
Jestli to dneska vůbec někdo pochopí jinak než jako recesi. A přitom je to vážná věc 1 .
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 06.05.2012 19:04:48
22:14:39
04.05.2012
Hurdis
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Nejspíš ne. Nejdřív zvýšit záběh nad 10 km a 2 mth. Jinak květnový program ruším, na úkor domácího budování v souladu se včera získanými povoleními.



Co se týče účasti na stanici technické kontroly, prý to bylo docela zábavné pozdvižení a atrakce. Bohužel jsem u toho nebyl.
22:01:02
04.05.2012
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Hurdis: gratulace, taže želiv ano
21:30:20
04.05.2012
Hurdis
Máme novou STK + E. Po víkendu pojistit a dojít si vyzvednout RZ. 108
20:11:00
23.04.2012
Mantrabeach
-> Hurdis: tak to je fajn.já budu muset asi taky co nejdřív na technickou s rapidem bo se začíná srát felina a Šárka musí mít náhradní auto kdyžtak
18:23:46
22.04.2012
Hurdis
-> Mantrabeach: Tak jasně, přeci se to někam nepoveze, když je možnost udělat to "doma". Nějak jsme se nemohli stále potkat s termínem, ale hotovo, šlo to dobře.
15:23:51
22.04.2012
Mantrabeach
-> Hurdis: koukám Jenda se stavil s geometrií
19:26:01
21.04.2012
Hurdis
Připraveno na STK.
19:39:07
15.04.2012
Hurdis
Není-li problematicky sehnatelná originální záslepka, naprosto přesně pasuje krytka sloupku systémového oplocení. :-)
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 15.04.2012 19:39:07
17:36:15
13.04.2012
Hurdis
-> Tomaso435: Nemyslím, že by to u Fa mělo zatím efekt.

Pokud jde o ceny, tak posudek obvykle 1500-2500 a nějaký náklad na dopravu osobním vozidlem, cca 6-7 Kč/km.

Připojištění amortizace u pojišťovacího ústavu (možnost nabídky zatím nalezena jen u dvou na trhu) cca 1400 Kč/ rok.
21:29:38
12.04.2012
Milan 136
-> Tomaso435: vždyť jsi říkal, že te pojistili při zápisu3
Extreme Tyres