Hurdis / Rapid 136 Hurdis / Rapid 136

komentáře | popis | fotky | Hurdis | 01.06.17 19:09 | 239x v oblíbených
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.



Stručný popis po letmém seznámení:

Škoda Rapid 136

- motor 742.136

- vesměs původní stav




Zajímavosti:

vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !

původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita




Plány:

Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.

Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.

Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.






Nějaké ty hýbací obrázky:

hurdis R136 2x.MOV


R136 slalom HT2009 2.MPG


R136 slalom HT2009.MOV


R136 sprint HT2009




http://youtube­.com/v/fuZ _a_-oZos

http://youtube­.com/v/FwB 1vkcqFyw





Motor:

M4H00794.MP4




volnoběh:
volnoběh Ronelt


zvýšené otáčky:
tlumič Ronelt ze 3 3800 ot max


z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
tlumič Ronelt ze 2 3500 ot max




Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.

Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.

Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.



03/2011:

Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.

Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.



12/2011:

Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.



05/2012:

Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.

Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.

_________________________ __________________________ __________________________ ____________



Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:



Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.



Poděkování tedy patří:

- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))

- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc

- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí

- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel

- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))

- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav

- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav

- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)

- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude

- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů

- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND

- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl

- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž

- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce

- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.

- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.

- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.

- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.

- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.



- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.



DÍKY.





Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč

Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.



Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3







R136 2015






Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků

www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan



Hurdis / Rapid 136 - komentáře:

15:54:31
21.02.2012
Hurdis
Jelikož jsem v neděli vyhrabal ze zásob poslední pár obou ložisek do předních nábojů, omrknul jsem pár zdrojů na zásoby.

Hrozná bída. 30304ky samá USA/PRC sluníčka, PLCčko od ZVL jedno poslední.

Alespoň, že ty potřebné těsnící kroužky jsou všude.
upraveno 1x, naposled 21.02.2012 15:56:07
15:46:52
21.02.2012
Hurdis
-> havlik: Já to zas budu brát vážně, až najdu kolo, které nepůjde vystředit.

A jestli to bude zrovna tahle sada, kterou na rozdíl od těch ostatních nemám vyzkoušenou, nařknu Tě z uhranutí 1 .
15:42:36
21.02.2012
havlik
-> Hurdis: no já myslim že přesnost středový díry nemá nic společného s tim jestli jsou nakopaný nebo ne
15:38:09
21.02.2012
Hurdis
-> minno: Co se týče kol 4x130 tak bych hledal problémy plynoucí spíše z jejich stáří. S každou ukořistěnou sadou byla vždy první cesta na vyvažovačku, než jsem začal přemýšlet o dalším postupu.

To, že jsem zatím u 26 ks měl kliku a nenarazil na nakopnutý disk, považuji za velký zázrak a hlavně solidnost bývalých majitelů, kteří měli před prodejem ověřený jejich stav.
upraveno 1x, naposled 21.02.2012 15:39:06
15:20:38
21.02.2012
minno
-> Hurdis: však to ani ja nie. Ale keď už havlik o tom začal, tak som sa vyjadril1
11:30:23
21.02.2012
Hurdis
-> minno: V pohodě, já jsem rád za upozornění, ještě jsem od nikoho tahovouhle připomínku resp. problém neslyšel.
10:04:45
21.02.2012
minno
-> Hurdis 20.02.12 20:11:10: jj, veď ja som len upozornil na moju skúsenosť.
21:02:22
20.02.2012
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Hurdis: určitě , budu rád2
20:55:32
20.02.2012
Hurdis
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Všechny části spodku jsem vidět nemohl, ale jinak všechna ostatní místa ano.

Jestli chceš poslat SZ odkaz na fotky, může být.
20:42:53
20.02.2012
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Hurdis: jo to je tamtééén jak jsi říkal, tak jestli je v tom stavu kastle jak jsi popisoval, tak se rozhodně neztratí
20:11:10
20.02.2012
Hurdis
-> minno: Vím jak to myslíš, ale nesouhlasím.

Jednak když si přiložíš neupravený náboj do disku, tak není pravda, že by na těch 5 mm usazení nestředil, naopak. Pominu -li názor na křivost kol od výroby.

Dále nevidím nejmenší důvod zasahovat nejprve do kol, když nábojů je v zásobě třináct do tuctu a tato úprava eM náb na alu 4x130 je mnohem běžnější (tedy mezi lidmi co znám) než výměna za užovkové náboje, což je mnohem horší varianta a středění jen šrouby je nic moc.

Konkrétně tyto disky mají okraj středové díry souměrný s okrajem dosedací plochy, nevím, kam až by muselo sahat vyosení.

Ale možné je všechno, může nastat nějaký problém, na to jsme přeci zvyklý na celém autě, ne? 4
upraveno 1x, naposled 20.02.2012 20:14:22
14:22:03
20.02.2012
minno
-> Hurdis: Ohľadom tých KN kolies a toho, čo písal havlik. Moje Apolla, keď som ich kúpil, boli tiež ten starší typ bez otvoru na strediaci nákružok. Kolesá som si nechal upraviť, a čiže zahĺbiť v nich tie stredové otvory, aby pasovali na eM náboje. Neviem ako to robili, ale predpokladám že tak, aby "nové" otvory boli presne v strede disku. Po tejto úprave však tie nové zahĺbenia stredných otvorov úplne presne na všetkých diskoch nelícovali s tými pôvodnými otvormi - niektoré boli málinko akoby vyosené (o desatinky mm - bolo vidieť na pohľad aj po prejdení hrany nechtom).

Tu je foto, ako to vyzeralo po osústružení otvorov:

skoda120.inetbox.sk/!img/ .../24.jpg



Proste buď tie otvory neboli úplne presne v strede od výroby kolies, alebo ich neupravili presne dokonale v tej mojej strojárskej firme. Na kolesách však jazdím už 5 rokov a všetko bez problému. Takže skôr predpokladám, že tie otvory neboli presne v strede už od výroby. Čo by znamenalo, že ak ty si disky nechal tak, a nechal stočiť len nákružky na nábojoch, aby boli nižšie na výšku a zapadli do kolies, je možné, že tie disky budeš mať na nábojoch máličko vyosené. Teoreticky.



Tie otvory tam boli pokiaľ viem len na to, aby sa tam mohli nasadiť tie AL pukličky, strediaci efekt tie otvory nemali mať. A ty si teraz spravil vlastne stredenie na nestrediaci nepresný otvor.
upraveno 3x, naposled 20.02.2012 14:28:12
22:21:19
19.02.2012
Hurdis
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Černá, nedokončená stavba, motor MPi - nechci, bude bez motoru. Důvodem je náhradní karoserie.
21:22:33
19.02.2012
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Hurdis: skvělé, nějaké bližší info? barva, stav, motorizace?
19:44:08
19.02.2012
Hurdis
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Ještě včera jsme si plácli. Rapid dostane dalšího bratříčka, pokud si vyřeší dva předchozí majitelé mezi sebou papíry.
19:38:46
19.02.2012
Hurdis
Jinak asi takhle předělám i jednu sadu nábojů pro užovku na Meteory a Apolla. Ta 1-2 hodinky práce za to stojí. Loňskou sezonu jsem měl se středěním disků na náboji bez kroužku 2x problém.
19:25:44
19.02.2012
Hurdis
-> havlik: Lícovali jsme to s disky. Sedí to naprosto přesně. Snad nebude problém.



Jestli máš nějaké zkušenosti přímo ohledně Jupiteru, dokud to nemám nahozené, mohl bych to koneckonců dát na vyvažovačku i s nábojem.
upraveno 1x, naposled 19.02.2012 19:28:16
19:23:19
19.02.2012
havlik
-> Hurdis: a ses si jistej ze to bude uplne OK? protože tyhle jupíky bez středový díry jen tak odlitý nemaj ty středy uplně přesný měl sem to tak na Apollech a bylo to krivy jak prase
19:20:39
19.02.2012
Hurdis
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: To že jsme dávali provizorně původní staré náboje s kotouči víš. Tohle byl důvod, moje nedůvěra v kompatibilitu.



Zális na Jupíky má pro středící kroužek hloubku 5mm, na náboji je klasicky nějakých 11,5-8 mm. Takže kolo skoro o 7 mm nedosedá na plochu náboje. Což je jednak vidět (podél lemu blatníku, a na nedostatečně zašroubovaných matkách) a jednak to není mechanicky úplně košér. Takže jsem vyhrabal jeden ze záložních párů nábojů, uzpůsobili jsme je naprosto přesně na dosednutí KN alu.

Při té příležitosti jsem namontoval na náboj rovnou nové kotouče (sic z archivních zásob), našly se i nové štefty a vybral jsem z krabice i nějaká ložiska. Jen ty těsnící kroužky jsem ani se psem nevyčmuchal. Takže to složím později a s pořádnou vazelínou.
19:11:57
19.02.2012
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Hurdis: hmmmm, jupíci mu slušej moc, co jest problémem vepředu?
Extreme Tyres