Hurdis / Rapid 136 Hurdis / Rapid 136

komentáře | popis | fotky | Hurdis | 01.06.17 19:09 | 239x v oblíbených
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.



Stručný popis po letmém seznámení:

Škoda Rapid 136

- motor 742.136

- vesměs původní stav




Zajímavosti:

vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !

původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita




Plány:

Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.

Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.

Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.






Nějaké ty hýbací obrázky:

hurdis R136 2x.MOV


R136 slalom HT2009 2.MPG


R136 slalom HT2009.MOV


R136 sprint HT2009




http://youtube­.com/v/fuZ _a_-oZos

http://youtube­.com/v/FwB 1vkcqFyw





Motor:

M4H00794.MP4




volnoběh:
volnoběh Ronelt


zvýšené otáčky:
tlumič Ronelt ze 3 3800 ot max


z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
tlumič Ronelt ze 2 3500 ot max




Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.

Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.

Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.



03/2011:

Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.

Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.



12/2011:

Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.



05/2012:

Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.

Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.

_________________________ __________________________ __________________________ ____________



Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:



Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.



Poděkování tedy patří:

- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))

- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc

- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí

- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel

- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))

- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav

- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav

- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)

- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude

- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů

- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND

- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl

- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž

- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce

- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.

- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.

- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.

- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.

- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.



- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.



DÍKY.





Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč

Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.



Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3







R136 2015






Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků

www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan



Hurdis / Rapid 136 - komentáře:

20:46:24
22.03.2012
havlik
-> Hurdis: no dej to tak aby ti nevypadla pružina
20:38:30
22.03.2012
Hurdis
Ještě přemýšlím, kolik nechat cca cm vůli na podvazcích před úplným prověšením nápravy na heveru.

Tlumiče jsou zatím standart, do další sezony pak zřejmě ze zásob tvrdší Monroe.

Na podvazky použiju nové pásky z kurty www.naradi-naradi.cz/upin aci-pasy-kurty-popruhy-2di lne-s-racnou-sirka-50mm-de lka-10m-2500–5000dan/d-728 06

šířky 30 mm, uchycení rameno/torpedo normálně dle dokumentace na M8 přes velké podložky.
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 22.03.2012 20:38:30
upraveno 2x, naposled 22.03.2012 20:39:39
20:28:21
22.03.2012
Hurdis
Jinak pro Kaprála a jiné.

Koberce kromě obou velkých částí podlahy se vejdou do pračky. Jen je třeba nastavit nízké otáčky, aby je to nerozcupovalo.

Já volil 400 ot., 30° u plstěných koberečků (zadní podběhy) a 40° u normálních (přední podběhy).

Podlahy propírat horkou vodou s přípravky na koberce, mezitím prodrbat suchou pěnou. Vana je kámoš. :-)

Výsledek velmi dobrý.
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 22.03.2012 20:28:21
upraveno 1x, naposled 22.03.2012 20:28:38
20:21:51
22.03.2012
Hurdis
-> Apple STS Chvojkovice-Brod:

No nejpozději příští víkend si dám prodlouženou na dohnání manka a rumcajs.

Čeká mne nuda s drobnými elektrospotřebiči (natahat po podlaze dvoulinky na repro, kabel k CD changeru, signalizaci světel, Eurozásuvku na 12V, zesilovač na vnitřní anténu, příprava na radio) a zamaskovat to koberci a našroubovat pásy. Dopředu zatím mimikrozně klasiku (už jsem jel na Satanici Technické Kontroly s vším možným, ale vícebody v barvě laku asi nerisknu).



Pak rozhýbat ta dvě zasr*tá ***** **** čidla na podvozku, udělat podvazky zadních ramen.



Po kontrole tlaků, mazání, Paltestu a geometrii (vše s dodávkou do domu) zbude na dokončení jen našroubovat šusplechy, rozbalit na půdě tři sady sedaček na výběr těch nejlepších a na odblešení.



Pak víkend někam stranou mimo kontrolované pozemní komunikace na testování, následně si vzít den volna a dojet těch cca 1100m na STK.



Poté znalecký posudek, pojistka, depozit.



No a to bude listopad, takže Fridex, odvzdušnění, zazimování.....3 3 3
upraveno 1x, naposled 22.03.2012 23:37:47
20:10:22
22.03.2012
Apple STS Chvojkovice-Brod
nádhera, opravdu fešák
15:01:56
22.03.2012
Hurdis
Dík. Mít tak možnost konečně začít něco dělat, ještě pár dní budu muset vydržet.

Naštěstí pošťák pravidelně nosí drobnosti, kterými se můžu zabývat i doma u TV.

Nápad nechat si dovést domů ty dvě sady koberců na vyprání a výběr nejlepších kousků byl taky vynikající :-)) (ne tedy z pohledu ženy, ale co, alespoň nějaký posun vpřed).
15:00:33
22.03.2012
minno
-> Hurdis: zvyšujem hodnotenie na 10 bodov1
14:59:49
22.03.2012
castrol
-> Hurdis: pane moderatore mas to pekne
14:33:58
22.03.2012
Tomaso435
tož dobre to vyzerá :-O
13:38:43
22.03.2012
Pavel P..
vypadá to parádně 1 kola bych teda radši viděl v origo černoleštěné kombinaci ale i takhle je to pěkný4
12:17:02
22.03.2012
Hurdis
-> DEKODOVAC: Není ještě po geometrii. 4
10:14:44
22.03.2012
kozel 130 GL
-> Hurdis: dáváš tomu sušáku pěkně zabrat 3 3 ať se práce daří dál, máš to nádherné pane! 4
09:11:04
22.03.2012
DEKODOVAC
-> Hurdis: počuj neviem či len na fotke sa to zda že je na tom prednom lavom kolese je odklon spravne nastelovany vypada to divne 6
20:25:28
15.03.2012
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Hurdis: ach tak, mrzuté, těšil sem se že bude v řadě o kupé více10
20:59:46
14.03.2012
Hurdis
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Ze zdravotních důvodů čtvrtý týden bez odpracované hodiny.

Letošní rok už mám teď v podstatě naplánován až do Vánoc. A když bych to měl napsat slušně, je mi z té vyhlídky na zvracení.



Práce na Rapidu budou normálně pokračovat dál, (když nemůžu dělat, alespoň jsem posháněl chybějící nedostatkové drobnosti), ale pochybuji, že bude v květnu stát na značkách.

Ještě jsem ani neprobudil bílou ze zimního spánku, tam je naštěstí příprava na sezonu jednoduchá, pokud tedy za 3 měsíce nikde nic neprasklo nebo nezatuhlo.
upraveno 1x, naposled 14.03.2012 21:01:50
20:10:21
14.03.2012
Apple STS Chvojkovice-Brod
nepřipadá v ůvahu4
22:33:41
12.03.2012
Hurdis
Při pohledu do kalendáře odpískávám možnost účasti auta jarní Želiv.
16:10:50
21.02.2012
Hurdis
-> Zeke-ten šestý: Díky pane, taky sleduji vývoj tmavšího dvojníka.

Ale vleče se to. Pracovní sezona začíná za dva týdny, srazová sezona už se taky blíží, takže začnu vypouštět nepodstatné detaily a drobnosti, což se zřejmě u některých hnidopichů neobejde bez kritiky. Na ladění maličkostí bude pak celý rok.

Dost možná, že kvůli STK interiér a některé díly nahodím jen "na oko".



Nezvládám zatím časově zorganizovat víkend na zapůjčení geometrických a "PALtestových" nástrojů, rostu z posledních dvou nefunkčních kousků kabeláže a celkově mne demoralizuje práce, žena, počasí a věci kolem bydlení.

Ideální by bylo zavřít se na týden do dílny se zásobou letošní odleželé slivovice.
15:58:09
21.02.2012
Zeke-ten šestý
Máte to pěkné pane6
Extreme Tyres