skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Hurdis / Rapid 136 - komentáře:
19:05:17
31.03.2012
31.03.2012
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Hurdis: však v pohodě, tak na příští víkend držím palce, at vše maká jak má
19:01:51
31.03.2012
31.03.2012
Hurdis
-> Apple STS Chvojkovice-Brod:
Momentálně jako příprava na STK neřeším detaily a beru co je skladem.
Stejně se bude průběžně měnit pár věcí, které nejsou podle představ. Namátkou okno, tapecír L dveří, mlhovka :-), zástěrky, filterbox, ramínka stěračů a jiné kraviny, které mi každý detailista při prvním setkání otluče o hlavu, ale to bych letos vůbec neměl šanci na vyjetí.
Tento víkend už to neklapne, ale na příští velikonoční je svolána seance ku snaze o první jízdu (seřízení předstihu, krmení, změření tlaků, kontrola mazání, geometrie...). Tak drž pěsti, ať to ožije.
Momentálně jako příprava na STK neřeším detaily a beru co je skladem.
Stejně se bude průběžně měnit pár věcí, které nejsou podle představ. Namátkou okno, tapecír L dveří, mlhovka :-), zástěrky, filterbox, ramínka stěračů a jiné kraviny, které mi každý detailista při prvním setkání otluče o hlavu, ale to bych letos vůbec neměl šanci na vyjetí.
Tento víkend už to neklapne, ale na příští velikonoční je svolána seance ku snaze o první jízdu (seřízení předstihu, krmení, změření tlaků, kontrola mazání, geometrie...). Tak drž pěsti, ať to ožije.
18:47:46
31.03.2012
31.03.2012
Apple STS Chvojkovice-Brod
no Honzo, co ta polská mlhovka, no fuj
18:47:35
31.03.2012
31.03.2012
castrol
nemas to este vysoke ?
18:37:57
31.03.2012
31.03.2012
minno
auto super, ale ten chvostík vzadu mi to celé kazí :(
18:31:14
31.03.2012
31.03.2012
myschaak AZNP K.Hora
good work!
18:18:25
31.03.2012
31.03.2012
maca
pecka
16:30:56
31.03.2012
31.03.2012
Vojťas
Sakra to je bomba :)
16:24:59
31.03.2012
31.03.2012
Vojťas
Sakra to je bomba :)
22:37:30
25.03.2012
25.03.2012
Apple STS Chvojkovice-Brod
no vidiš , a želiv se jede
09:39:18
23.03.2012
23.03.2012
minno
-> Hurdis: No na porazenie.
"Test těsnosti s kočkou"
"Test těsnosti s kočkou"
09:36:30
23.03.2012
23.03.2012
Hurdis
-> minno: Já jsem se posledně podíval proti světlu a zevnitř cca 20 čerstvých škrábanců v zorném poli řidiče, které tam před skládáním zaručeně nebyly.
Auto je zavřené, pod plachtami. Nepochopím.
Test těsnosti s kočkou jsem nedělal.
Ale sklo je původní, tak ho časem vezme čert. Nová jsou k dostání.
Auto je zavřené, pod plachtami. Nepochopím.
Test těsnosti s kočkou jsem nedělal.
Ale sklo je původní, tak ho časem vezme čert. Nová jsou k dostání.
09:31:32
23.03.2012
23.03.2012
minno
-> Hurdis: O tom čelnom skle mi hovor. Pred 2 rokmi nahodené nové a záhadne sa mi tam nedávno objavil asi 15 cm dlhý škrabanec z vnútra približne v strednej časti :(
09:29:11
23.03.2012
23.03.2012
Hurdis
-> minno: Na takové věci bude čas při konečném zakrytování spodku.
Stejně už je nepsaný seznam věcí, které se budou postupně zase měnit. Většina plánovaně po zajetí, některé neplánovaně.
Např. záhadně poškrábané čelní sklo mi zvedlo mandle.
Stejně už je nepsaný seznam věcí, které se budou postupně zase měnit. Většina plánovaně po zajetí, některé neplánovaně.
Např. záhadně poškrábané čelní sklo mi zvedlo mandle.
08:34:34
23.03.2012
23.03.2012
minno
-> Hurdis: podväzovať snáď len: 1. ak máš moc krátke pružiny (to nemáš), 2. ak máš "kyvkové" tlmiče bez vnútroných dorazov (neviem aké máš).
A čo ten hrdzavý brzdový štít, sa nehanbíš? :)
A čo ten hrdzavý brzdový štít, sa nehanbíš? :)
06:18:12
23.03.2012
23.03.2012
Mantrabeach
-> Hurdis: já bych to nepodvazoval.taky sem to nedělal a nikdy sem neměl problém.a že sem s tím už dělal kravin
21:17:22
22.03.2012
22.03.2012
Hurdis
-> havlik: Asi fetiš na podvazky :-)). Pohraju si na heveru a uvidíme.
-> Kaprof: Nájem platím já, navíc nemám problém s domácími pracemi a úklidem, tak co.
-> Kaprof: Nájem platím já, navíc nemám problém s domácími pracemi a úklidem, tak co.
21:07:15
22.03.2012
22.03.2012
Kaprof-Pisařík
-> Hurdis: Tak to by mě máti zabila za ty kobece ve vaně...:o) Já jsem se svým postupem také maximálně spokojen...:o)
21:03:27
22.03.2012
22.03.2012
havlik
-> Hurdis: tak pak nevim proč tam takovou věc vůbec dáváš:) patří to na garde
20:51:39
22.03.2012
22.03.2012
Hurdis
-> havlik: Víš že mi dřív jak pružina vypadne poloosa. :-)