don_pepe / Šmoulík don_pepe / Šmoulík

komentáře | popis | fotky | Don_pepe | 17.01.15 21:19 | 77x v oblíbených
SHÁNÍM:

- pěkný koberce

- 113-702190 kryt brzdového válce

- 113-495800 krytka tlumiče









Koupil sem tuhle kasičku na mý úspory 06. 10. 2008 až v "daleké" Ostravě.



Nejdřív pár údajů:

Je to Rapid 136

Odstín laku č.4633 - modrá kosmická (dnes spíš ve stavu "barva stodolová")

Z fabriky vyjel koncem roku 1989, v provozu od 18. 1. 1990.

Sem už čtvrtý majitel.



Teď několik řádků úvodem:

Povoz sem koupil ještě v krásné době před EKO-výpalným, dovezl domů a rychle sme si na sebe zvykli. Není to jedinej historickej vé-hikl, kterej se mi dostává občas do spárů.

Zálibu ve Škodovkách mám v podstatě od kočárku. Narodil sem se do rodiny, kterou vozila Š 120L r.v.77, barva zeleň brčálová, tu ale tatík časem bohužel prodal a koupil tehdejší horkou novinku Feldu 1.3Mpi, do které sem dlouho sedal jen z donucení a s největším odporem, protože nahradila naše krásný autíčko...

Vždycky sem chtěl vlastní škodovku s motorem na správným místě... Dětský sny o 110R vystřídala právě užovka, se kterou svádělo o mou přízeň boj Garde. Nakonec ale vyhrála technická stránka a los padl na něco z kategorie 135/136. Sedan je sice praktičtější, ale Rapid je prostě kupé a tak, přeš tatíkův odpor ("Rapid? Fuj, hrbáč!") sem si pořídil tohle přibližovadlo. Otec se párkrát svezl, pořádně si ho prohlídl a nakonec i on uznal, že je to vlastně docela dobrý a pěkný auto.



Kalendář:



říjen 2008:

Vytečený prasátko v zadním kole, hodinová cesta domů jen s ruční brzdou není nic co bych chtěl opakovat.

listopad 2008:

Nová maska místo staré a popraskané.

Poprvé sem vezl segru a urvala sluneční clonu u spolujezdce se slovy: "Sakra! Já myslela že se to dá otočit i na boční okno!" - ta mládež....

prosinec 2008:

Pod stromeček sem dostal přední mlhovky, za dva dny už byly v provozu.

březen 2009:

První větší závada - klasicky chlazení. Takže peripetie s výměnama termostatů, která navíc nepomohla. Ukázalo se, že je to hlava, byla vyžraná už delší dobu a chytře předchozím majitelem něčím zalepená. Naštěstí hlav je zatím všude dost.

květen 2009:

"Proč to sakra nestartuje?" Ne ne, baterka je OK, ale uhlíky ve startéru K.O.

srpen 2009:

Šmoulík sloužil jako spojovací a nákupní vozidlo pro skautský tábor. Ukázal se v nejlepším světle jako úsporný stroj, 14 dní studených startů a popojíždění vyšlo u pumpy na 365Kč, kámoš vůdce nechtěl věřit že to je všechno: "Dyť vem do plné!" "Vzal sem." "Tys bral někdy benzín, nebo co? To není možný..."

září 2009:

Můj domácí "pracovní úraz" mě poslal do vánoc do špitálu a Šmoulíka tak až do jara odsoudil k azylu ve stodole. Aspoň nemusel jezdit ve sněhu a soli...

březen 2010:

I po dlouhé půlroční odstávce chytil na první pokus, doslova na drc. Způsobil tak (a ne poprvé) pár vyvalených očí a otevřených hub:o) A vystrnadil dočasně z garáže traktor.

Proběhla malá generálka osvětlení, protože svítila každá druhá žárovka.

duben 2010:

Z levýho zadního blatníku začala ve velkým opadávat barva. Původní majitel se prý netrefil do vrat a následný lakýrnický práce byly dost jemně řečeno odfláklý. Takže šmirgl a jedem. Všechno sem připravil a samotný nastříkání obstaral známej.

Nový zadní mlhovky.

květen 2010:

Vykonána technická, teda jen na 30 dní, aneb: kola - vůle v zavěšení a nějak ti ten předek na prd brzdí, kámo! Takže zas je co dělat.

červen 2010:

Levá přední brzda byla fakt zatvrdlá a blbec majitel si toho nevšiml, ale už je to rozhýbáno.

Výměna kulovýho čepu a svisláku. Tak a jedem na STK znova, to by v tom byl čert aby to neprošlo!

Tak jo, konečně mám od STK chvíli pokoj...

červenec 2010:

Zas další investice: nový a hlavně fungující rádio, hezký nový potahy (sedačky už mají dost za sebou) a Apolla, prozatím ve stádiu příprav k použití.

srpen 2010:

Apolla konečně na autě.

listopad 2010:

Garáž stojí, už nikdy nebude Šmoulík muset trpět rozmary počasí.

březen 2011:

Brzdy už brzdí, máme novou baterku, tak hurá na silnice!

duben 2011:

Vyměněno pár drobností a odstraněny špatné starty za nižších teplot: rozborka a očista karburátoru.

září 2011:

Přes prázdniny se dost jezdilo a neudržovalo, takže pár nových věcí: olej, svíčky, kabely, cívka, víčko a palec rozdělovače a hlavně odpojovač - snad opraveno.

Konečně máme GL poličku a trochu zaflekovaný PZ blatník.

listopad 2011

Výměna spojkové lamely.

prosinec 2011:

Hodně drobnějších věcí hotovo: pásy z feldy, tředový panel ne úplně, chybějící plasty v interiéru dodány, výměna plováku v nádrži, konečně máme světlý zadní tapecy, new vzpěra zadní kapoty.

leden 2012:

Konečně dodělán středový panel s voltmetrem a tlakem oleje, taky el. stahování oken a denní svícení.

březen 2012:

Karbec a motor seštelovanej od profíka, konečně to trochu jede! Výměna za kulatý budíky, ty na rozdíl od hranatých aspoň ukážou víc než engine on/off...

duben 2012:

Novej ventilátor, konečně se nemusím bát uvaření.

červen 2012:

Výměna protikusů pásů, Trochu rozleštěný lak, nový olejový víčko.

červenec 2012:

Motor po veeelkým zásahu a odstranění "zadementování" . Výměna manžet řízení.

září 2012:

PZ blatník - oprava lemu, nástřik (zas odstranění blbosti bývalých majitelů)

říjen 2012:

Zkulturnění brzd. bubnů, výměna tlačítek na okna, geometrie, výměna ručky, TECHNICKÁ.

listopad 2012:

Výměna fofrklacku (chudák se odporoučel).

prosinec 2012:

MPI hlava, snad to vydrží... a o den později, 5. prosince sem to kokos rozflák...

únor 2014:

Konečně sehnaná kastle, zachraňovat se bude!

duben 2014:

Válí se v autonemocnici

srpen 2014:

Dovařeno, kopa práce zbývá!

don_pepe / Šmoulík - komentáře:

16:46:19
05.12.2012
Don_pepe
16:45:29
05.12.2012
afro100
no to je fpici 8
16:41:22
05.12.2012
Mirda
A kurva, ....
16:38:23
05.12.2012
Induktor
Co se stalo?9 Budeš to opravovat, nebo konečná?8
16:24:02
04.12.2012
Don_pepe
tak ať už je to v cajku...
zvětšit don_pepe / Šmoulík - obrázek od Don_pepe vložen 04.12.2012 16:24:02
21:51:45
02.12.2012
Don_pepe
Tak zítra se ukáže!
18:42:10
01.12.2012
Don_pepe
-> su.tech: Nejhorší je že já to svěřil "odborníkovi" a ještě otcovu kamarádovi, svině jedna! No teď na tom pracujem s pánem kterej spravoval auta v dobách kdy Spartak byl nový auto... a to je pane precizní práce!
02:50:12
01.12.2012
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Don_pepe: Tak to projednou udělej nebo svěř opravdovému odborníkovi ať ti to udělá pořádně a máš klid.
01:17:51
01.12.2012
Don_pepe
-> afro100: Když je křivá hlava, může tam být těsnění z nebes a je to fuk...
01:16:24
01.12.2012
afro100
-> Don_pepe: tak tam daj lepsie tesnenie nez temac, napr. victor reinz

BTW. toto cierne tesnenie od temacu bolo problemove .. dokonca je tu aj tema o tom, sedy temac OK, cierny zahodit ...
18:47:09
30.11.2012
Don_pepe
Myslím že netřeba dalšího komentáře...
zvětšit don_pepe / Šmoulík - obrázek od Don_pepe vložen 30.11.2012 18:47:09
00:17:34
30.11.2012
krtik
-> Don_pepe: to ti věřím 6
00:10:43
30.11.2012
Don_pepe
-> krtik: Hned bych šel do učení3
00:06:37
30.11.2012
krtik
-> Don_pepe: 6
00:04:51
30.11.2012
Don_pepe
-> krtik: Ano, pan mistr... 50 let praxe je 50 let praxe3
upraveno 1x, naposled 30.11.2012 00:05:28
21:49:10
29.11.2012
krtik
-> Don_pepe: To píšeš o tomto pánovi, žejo? 6

img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../4_104_7095__2012 -10-12_19-32-46_26.jpg
21:47:38
29.11.2012
Don_pepe
-> krtik: Tadyta MPI hlava je jak nová, až mě pan mistr pochválil jak sem dobře koupil, zítra na to vlítnem, dnes nebyl čas, sme likvidovali Opla Omegu, skládali sekačku a ještě sem mu ladil satelit3
21:08:23
29.11.2012
krtik
-> Don_pepe: tak pokud je problém v té hlavě, tak za to nemůže ani jeden z vás (ani auto ani ty). To pravda nic nemění na tom, že to je na prd...
19:25:19
29.11.2012
Don_pepe
-> afro100: Pán má bod! :D

-> krtik: To není optimizmus, to je pragmatizmus, už sem v tom krámu prodrbal peněz že si je musí odsloužit! No ale tak na hlavě byl "ten správnej" domek termostatu, takže bonus navíc...
19:17:36
29.11.2012
krtik
-> afro100: noja, vidiš, to mě ani nenapadlo 1
Extreme Tyres