skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
SHÁNÍM:
- pěkný koberce
- 113-702190 kryt brzdového válce
- 113-495800 krytka tlumiče
Koupil sem tuhle kasičku na mý úspory 06. 10. 2008 až v "daleké" Ostravě.
Nejdřív pár údajů:
Je to Rapid 136
Odstín laku č.4633 - modrá kosmická (dnes spíš ve stavu "barva stodolová")
Z fabriky vyjel koncem roku 1989, v provozu od 18. 1. 1990.
Sem už čtvrtý majitel.
Teď několik řádků úvodem:
Povoz sem koupil ještě v krásné době před EKO-výpalným, dovezl domů a rychle sme si na sebe zvykli. Není to jedinej historickej vé-hikl, kterej se mi dostává občas do spárů.
Zálibu ve Škodovkách mám v podstatě od kočárku. Narodil sem se do rodiny, kterou vozila Š 120L r.v.77, barva zeleň brčálová, tu ale tatík časem bohužel prodal a koupil tehdejší horkou novinku Feldu 1.3Mpi, do které sem dlouho sedal jen z donucení a s největším odporem, protože nahradila naše krásný autíčko...
Vždycky sem chtěl vlastní škodovku s motorem na správným místě... Dětský sny o 110R vystřídala právě užovka, se kterou svádělo o mou přízeň boj Garde. Nakonec ale vyhrála technická stránka a los padl na něco z kategorie 135/136. Sedan je sice praktičtější, ale Rapid je prostě kupé a tak, přeš tatíkův odpor ("Rapid? Fuj, hrbáč!") sem si pořídil tohle přibližovadlo. Otec se párkrát svezl, pořádně si ho prohlídl a nakonec i on uznal, že je to vlastně docela dobrý a pěkný auto.
Kalendář:
říjen 2008:
Vytečený prasátko v zadním kole, hodinová cesta domů jen s ruční brzdou není nic co bych chtěl opakovat.
listopad 2008:
Nová maska místo staré a popraskané.
Poprvé sem vezl segru a urvala sluneční clonu u spolujezdce se slovy: "Sakra! Já myslela že se to dá otočit i na boční okno!" - ta mládež....
prosinec 2008:
Pod stromeček sem dostal přední mlhovky, za dva dny už byly v provozu.
březen 2009:
První větší závada - klasicky chlazení. Takže peripetie s výměnama termostatů, která navíc nepomohla. Ukázalo se, že je to hlava, byla vyžraná už delší dobu a chytře předchozím majitelem něčím zalepená. Naštěstí hlav je zatím všude dost.
květen 2009:
"Proč to sakra nestartuje?" Ne ne, baterka je OK, ale uhlíky ve startéru K.O.
srpen 2009:
Šmoulík sloužil jako spojovací a nákupní vozidlo pro skautský tábor. Ukázal se v nejlepším světle jako úsporný stroj, 14 dní studených startů a popojíždění vyšlo u pumpy na 365Kč, kámoš vůdce nechtěl věřit že to je všechno: "Dyť vem do plné!" "Vzal sem." "Tys bral někdy benzín, nebo co? To není možný..."
září 2009:
Můj domácí "pracovní úraz" mě poslal do vánoc do špitálu a Šmoulíka tak až do jara odsoudil k azylu ve stodole. Aspoň nemusel jezdit ve sněhu a soli...
březen 2010:
I po dlouhé půlroční odstávce chytil na první pokus, doslova na drc. Způsobil tak (a ne poprvé) pár vyvalených očí a otevřených hub:o) A vystrnadil dočasně z garáže traktor.
Proběhla malá generálka osvětlení, protože svítila každá druhá žárovka.
duben 2010:
Z levýho zadního blatníku začala ve velkým opadávat barva. Původní majitel se prý netrefil do vrat a následný lakýrnický práce byly dost jemně řečeno odfláklý. Takže šmirgl a jedem. Všechno sem připravil a samotný nastříkání obstaral známej.
Nový zadní mlhovky.
květen 2010:
Vykonána technická, teda jen na 30 dní, aneb: kola - vůle v zavěšení a nějak ti ten předek na prd brzdí, kámo! Takže zas je co dělat.
červen 2010:
Levá přední brzda byla fakt zatvrdlá a blbec majitel si toho nevšiml, ale už je to rozhýbáno.
Výměna kulovýho čepu a svisláku. Tak a jedem na STK znova, to by v tom byl čert aby to neprošlo!
Tak jo, konečně mám od STK chvíli pokoj...
červenec 2010:
Zas další investice: nový a hlavně fungující rádio, hezký nový potahy (sedačky už mají dost za sebou) a Apolla, prozatím ve stádiu příprav k použití.
srpen 2010:
Apolla konečně na autě.
listopad 2010:
Garáž stojí, už nikdy nebude Šmoulík muset trpět rozmary počasí.
březen 2011:
Brzdy už brzdí, máme novou baterku, tak hurá na silnice!
duben 2011:
Vyměněno pár drobností a odstraněny špatné starty za nižších teplot: rozborka a očista karburátoru.
září 2011:
Přes prázdniny se dost jezdilo a neudržovalo, takže pár nových věcí: olej, svíčky, kabely, cívka, víčko a palec rozdělovače a hlavně odpojovač - snad opraveno.
Konečně máme GL poličku a trochu zaflekovaný PZ blatník.
listopad 2011
Výměna spojkové lamely.
prosinec 2011:
Hodně drobnějších věcí hotovo: pásy z feldy, tředový panel ne úplně, chybějící plasty v interiéru dodány, výměna plováku v nádrži, konečně máme světlý zadní tapecy, new vzpěra zadní kapoty.
leden 2012:
Konečně dodělán středový panel s voltmetrem a tlakem oleje, taky el. stahování oken a denní svícení.
březen 2012:
Karbec a motor seštelovanej od profíka, konečně to trochu jede! Výměna za kulatý budíky, ty na rozdíl od hranatých aspoň ukážou víc než engine on/off...
duben 2012:
Novej ventilátor, konečně se nemusím bát uvaření.
červen 2012:
Výměna protikusů pásů, Trochu rozleštěný lak, nový olejový víčko.
červenec 2012:
Motor po veeelkým zásahu a odstranění "zadementování" . Výměna manžet řízení.
září 2012:
PZ blatník - oprava lemu, nástřik (zas odstranění blbosti bývalých majitelů)
říjen 2012:
Zkulturnění brzd. bubnů, výměna tlačítek na okna, geometrie, výměna ručky, TECHNICKÁ.
listopad 2012:
Výměna fofrklacku (chudák se odporoučel).
prosinec 2012:
MPI hlava, snad to vydrží... a o den později, 5. prosince sem to kokos rozflák...
únor 2014:
Konečně sehnaná kastle, zachraňovat se bude!
duben 2014:
Válí se v autonemocnici
srpen 2014:
Dovařeno, kopa práce zbývá!
- pěkný koberce
- 113-702190 kryt brzdového válce
- 113-495800 krytka tlumiče
Koupil sem tuhle kasičku na mý úspory 06. 10. 2008 až v "daleké" Ostravě.
Nejdřív pár údajů:
Je to Rapid 136
Odstín laku č.4633 - modrá kosmická (dnes spíš ve stavu "barva stodolová")
Z fabriky vyjel koncem roku 1989, v provozu od 18. 1. 1990.
Sem už čtvrtý majitel.
Teď několik řádků úvodem:
Povoz sem koupil ještě v krásné době před EKO-výpalným, dovezl domů a rychle sme si na sebe zvykli. Není to jedinej historickej vé-hikl, kterej se mi dostává občas do spárů.
Zálibu ve Škodovkách mám v podstatě od kočárku. Narodil sem se do rodiny, kterou vozila Š 120L r.v.77, barva zeleň brčálová, tu ale tatík časem bohužel prodal a koupil tehdejší horkou novinku Feldu 1.3Mpi, do které sem dlouho sedal jen z donucení a s největším odporem, protože nahradila naše krásný autíčko...
Vždycky sem chtěl vlastní škodovku s motorem na správným místě... Dětský sny o 110R vystřídala právě užovka, se kterou svádělo o mou přízeň boj Garde. Nakonec ale vyhrála technická stránka a los padl na něco z kategorie 135/136. Sedan je sice praktičtější, ale Rapid je prostě kupé a tak, přeš tatíkův odpor ("Rapid? Fuj, hrbáč!") sem si pořídil tohle přibližovadlo. Otec se párkrát svezl, pořádně si ho prohlídl a nakonec i on uznal, že je to vlastně docela dobrý a pěkný auto.
Kalendář:
říjen 2008:
Vytečený prasátko v zadním kole, hodinová cesta domů jen s ruční brzdou není nic co bych chtěl opakovat.
listopad 2008:
Nová maska místo staré a popraskané.
Poprvé sem vezl segru a urvala sluneční clonu u spolujezdce se slovy: "Sakra! Já myslela že se to dá otočit i na boční okno!" - ta mládež....
prosinec 2008:
Pod stromeček sem dostal přední mlhovky, za dva dny už byly v provozu.
březen 2009:
První větší závada - klasicky chlazení. Takže peripetie s výměnama termostatů, která navíc nepomohla. Ukázalo se, že je to hlava, byla vyžraná už delší dobu a chytře předchozím majitelem něčím zalepená. Naštěstí hlav je zatím všude dost.
květen 2009:
"Proč to sakra nestartuje?" Ne ne, baterka je OK, ale uhlíky ve startéru K.O.
srpen 2009:
Šmoulík sloužil jako spojovací a nákupní vozidlo pro skautský tábor. Ukázal se v nejlepším světle jako úsporný stroj, 14 dní studených startů a popojíždění vyšlo u pumpy na 365Kč, kámoš vůdce nechtěl věřit že to je všechno: "Dyť vem do plné!" "Vzal sem." "Tys bral někdy benzín, nebo co? To není možný..."
září 2009:
Můj domácí "pracovní úraz" mě poslal do vánoc do špitálu a Šmoulíka tak až do jara odsoudil k azylu ve stodole. Aspoň nemusel jezdit ve sněhu a soli...
březen 2010:
I po dlouhé půlroční odstávce chytil na první pokus, doslova na drc. Způsobil tak (a ne poprvé) pár vyvalených očí a otevřených hub:o) A vystrnadil dočasně z garáže traktor.
Proběhla malá generálka osvětlení, protože svítila každá druhá žárovka.
duben 2010:
Z levýho zadního blatníku začala ve velkým opadávat barva. Původní majitel se prý netrefil do vrat a následný lakýrnický práce byly dost jemně řečeno odfláklý. Takže šmirgl a jedem. Všechno sem připravil a samotný nastříkání obstaral známej.
Nový zadní mlhovky.
květen 2010:
Vykonána technická, teda jen na 30 dní, aneb: kola - vůle v zavěšení a nějak ti ten předek na prd brzdí, kámo! Takže zas je co dělat.
červen 2010:
Levá přední brzda byla fakt zatvrdlá a blbec majitel si toho nevšiml, ale už je to rozhýbáno.
Výměna kulovýho čepu a svisláku. Tak a jedem na STK znova, to by v tom byl čert aby to neprošlo!
Tak jo, konečně mám od STK chvíli pokoj...
červenec 2010:
Zas další investice: nový a hlavně fungující rádio, hezký nový potahy (sedačky už mají dost za sebou) a Apolla, prozatím ve stádiu příprav k použití.
srpen 2010:
Apolla konečně na autě.
listopad 2010:
Garáž stojí, už nikdy nebude Šmoulík muset trpět rozmary počasí.
březen 2011:
Brzdy už brzdí, máme novou baterku, tak hurá na silnice!
duben 2011:
Vyměněno pár drobností a odstraněny špatné starty za nižších teplot: rozborka a očista karburátoru.
září 2011:
Přes prázdniny se dost jezdilo a neudržovalo, takže pár nových věcí: olej, svíčky, kabely, cívka, víčko a palec rozdělovače a hlavně odpojovač - snad opraveno.
Konečně máme GL poličku a trochu zaflekovaný PZ blatník.
listopad 2011
Výměna spojkové lamely.
prosinec 2011:
Hodně drobnějších věcí hotovo: pásy z feldy, tředový panel ne úplně, chybějící plasty v interiéru dodány, výměna plováku v nádrži, konečně máme světlý zadní tapecy, new vzpěra zadní kapoty.
leden 2012:
Konečně dodělán středový panel s voltmetrem a tlakem oleje, taky el. stahování oken a denní svícení.
březen 2012:
Karbec a motor seštelovanej od profíka, konečně to trochu jede! Výměna za kulatý budíky, ty na rozdíl od hranatých aspoň ukážou víc než engine on/off...
duben 2012:
Novej ventilátor, konečně se nemusím bát uvaření.
červen 2012:
Výměna protikusů pásů, Trochu rozleštěný lak, nový olejový víčko.
červenec 2012:
Motor po veeelkým zásahu a odstranění "zadementování" . Výměna manžet řízení.
září 2012:
PZ blatník - oprava lemu, nástřik (zas odstranění blbosti bývalých majitelů)
říjen 2012:
Zkulturnění brzd. bubnů, výměna tlačítek na okna, geometrie, výměna ručky, TECHNICKÁ.
listopad 2012:
Výměna fofrklacku (chudák se odporoučel).
prosinec 2012:
MPI hlava, snad to vydrží... a o den později, 5. prosince sem to kokos rozflák...
únor 2014:
Konečně sehnaná kastle, zachraňovat se bude!
duben 2014:
Válí se v autonemocnici
srpen 2014:
Dovařeno, kopa práce zbývá!
don_pepe / Šmoulík - komentáře:
16:45:29
05.12.2012
05.12.2012
afro100
no to je fpici
16:41:22
05.12.2012
05.12.2012
Mirda
A kurva, ....
16:38:23
05.12.2012
05.12.2012
Induktor
Co se stalo? Budeš to opravovat, nebo konečná?
21:51:45
02.12.2012
02.12.2012
Don_pepe
Tak zítra se ukáže!
18:42:10
01.12.2012
01.12.2012
Don_pepe
-> su.tech: Nejhorší je že já to svěřil "odborníkovi" a ještě otcovu kamarádovi, svině jedna! No teď na tom pracujem s pánem kterej spravoval auta v dobách kdy Spartak byl nový auto... a to je pane precizní práce!
02:50:12
01.12.2012
01.12.2012
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Don_pepe: Tak to projednou udělej nebo svěř opravdovému odborníkovi ať ti to udělá pořádně a máš klid.
01:17:51
01.12.2012
01.12.2012
Don_pepe
-> afro100: Když je křivá hlava, může tam být těsnění z nebes a je to fuk...
01:16:24
01.12.2012
01.12.2012
afro100
-> Don_pepe: tak tam daj lepsie tesnenie nez temac, napr. victor reinz
BTW. toto cierne tesnenie od temacu bolo problemove .. dokonca je tu aj tema o tom, sedy temac OK, cierny zahodit ...
BTW. toto cierne tesnenie od temacu bolo problemove .. dokonca je tu aj tema o tom, sedy temac OK, cierny zahodit ...
00:17:34
30.11.2012
30.11.2012
krtik
-> Don_pepe: to ti věřím
00:10:43
30.11.2012
30.11.2012
Don_pepe
-> krtik: Hned bych šel do učení
00:06:37
30.11.2012
30.11.2012
krtik
-> Don_pepe:
00:04:51
30.11.2012
30.11.2012
Don_pepe
-> krtik: Ano, pan mistr... 50 let praxe je 50 let praxe
21:49:10
29.11.2012
29.11.2012
krtik
-> Don_pepe: To píšeš o tomto pánovi, žejo?
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../4_104_7095__2012 -10-12_19-32-46_26.jpg
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../4_104_7095__2012 -10-12_19-32-46_26.jpg
21:47:38
29.11.2012
29.11.2012
Don_pepe
-> krtik: Tadyta MPI hlava je jak nová, až mě pan mistr pochválil jak sem dobře koupil, zítra na to vlítnem, dnes nebyl čas, sme likvidovali Opla Omegu, skládali sekačku a ještě sem mu ladil satelit
21:08:23
29.11.2012
29.11.2012
krtik
-> Don_pepe: tak pokud je problém v té hlavě, tak za to nemůže ani jeden z vás (ani auto ani ty). To pravda nic nemění na tom, že to je na prd...
19:25:19
29.11.2012
29.11.2012
Don_pepe
-> afro100: Pán má bod! :D
-> krtik: To není optimizmus, to je pragmatizmus, už sem v tom krámu prodrbal peněz že si je musí odsloužit! No ale tak na hlavě byl "ten správnej" domek termostatu, takže bonus navíc...
-> krtik: To není optimizmus, to je pragmatizmus, už sem v tom krámu prodrbal peněz že si je musí odsloužit! No ale tak na hlavě byl "ten správnej" domek termostatu, takže bonus navíc...
19:17:36
29.11.2012
29.11.2012
krtik
-> afro100: noja, vidiš, to mě ani nenapadlo