don_pepe / Šmoulík don_pepe / Šmoulík

komentáře | popis | fotky | Don_pepe | 17.01.15 21:19 | 77x v oblíbených
SHÁNÍM:

- pěkný koberce

- 113-702190 kryt brzdového válce

- 113-495800 krytka tlumiče









Koupil sem tuhle kasičku na mý úspory 06. 10. 2008 až v "daleké" Ostravě.



Nejdřív pár údajů:

Je to Rapid 136

Odstín laku č.4633 - modrá kosmická (dnes spíš ve stavu "barva stodolová")

Z fabriky vyjel koncem roku 1989, v provozu od 18. 1. 1990.

Sem už čtvrtý majitel.



Teď několik řádků úvodem:

Povoz sem koupil ještě v krásné době před EKO-výpalným, dovezl domů a rychle sme si na sebe zvykli. Není to jedinej historickej vé-hikl, kterej se mi dostává občas do spárů.

Zálibu ve Škodovkách mám v podstatě od kočárku. Narodil sem se do rodiny, kterou vozila Š 120L r.v.77, barva zeleň brčálová, tu ale tatík časem bohužel prodal a koupil tehdejší horkou novinku Feldu 1.3Mpi, do které sem dlouho sedal jen z donucení a s největším odporem, protože nahradila naše krásný autíčko...

Vždycky sem chtěl vlastní škodovku s motorem na správným místě... Dětský sny o 110R vystřídala právě užovka, se kterou svádělo o mou přízeň boj Garde. Nakonec ale vyhrála technická stránka a los padl na něco z kategorie 135/136. Sedan je sice praktičtější, ale Rapid je prostě kupé a tak, přeš tatíkův odpor ("Rapid? Fuj, hrbáč!") sem si pořídil tohle přibližovadlo. Otec se párkrát svezl, pořádně si ho prohlídl a nakonec i on uznal, že je to vlastně docela dobrý a pěkný auto.



Kalendář:



říjen 2008:

Vytečený prasátko v zadním kole, hodinová cesta domů jen s ruční brzdou není nic co bych chtěl opakovat.

listopad 2008:

Nová maska místo staré a popraskané.

Poprvé sem vezl segru a urvala sluneční clonu u spolujezdce se slovy: "Sakra! Já myslela že se to dá otočit i na boční okno!" - ta mládež....

prosinec 2008:

Pod stromeček sem dostal přední mlhovky, za dva dny už byly v provozu.

březen 2009:

První větší závada - klasicky chlazení. Takže peripetie s výměnama termostatů, která navíc nepomohla. Ukázalo se, že je to hlava, byla vyžraná už delší dobu a chytře předchozím majitelem něčím zalepená. Naštěstí hlav je zatím všude dost.

květen 2009:

"Proč to sakra nestartuje?" Ne ne, baterka je OK, ale uhlíky ve startéru K.O.

srpen 2009:

Šmoulík sloužil jako spojovací a nákupní vozidlo pro skautský tábor. Ukázal se v nejlepším světle jako úsporný stroj, 14 dní studených startů a popojíždění vyšlo u pumpy na 365Kč, kámoš vůdce nechtěl věřit že to je všechno: "Dyť vem do plné!" "Vzal sem." "Tys bral někdy benzín, nebo co? To není možný..."

září 2009:

Můj domácí "pracovní úraz" mě poslal do vánoc do špitálu a Šmoulíka tak až do jara odsoudil k azylu ve stodole. Aspoň nemusel jezdit ve sněhu a soli...

březen 2010:

I po dlouhé půlroční odstávce chytil na první pokus, doslova na drc. Způsobil tak (a ne poprvé) pár vyvalených očí a otevřených hub:o) A vystrnadil dočasně z garáže traktor.

Proběhla malá generálka osvětlení, protože svítila každá druhá žárovka.

duben 2010:

Z levýho zadního blatníku začala ve velkým opadávat barva. Původní majitel se prý netrefil do vrat a následný lakýrnický práce byly dost jemně řečeno odfláklý. Takže šmirgl a jedem. Všechno sem připravil a samotný nastříkání obstaral známej.

Nový zadní mlhovky.

květen 2010:

Vykonána technická, teda jen na 30 dní, aneb: kola - vůle v zavěšení a nějak ti ten předek na prd brzdí, kámo! Takže zas je co dělat.

červen 2010:

Levá přední brzda byla fakt zatvrdlá a blbec majitel si toho nevšiml, ale už je to rozhýbáno.

Výměna kulovýho čepu a svisláku. Tak a jedem na STK znova, to by v tom byl čert aby to neprošlo!

Tak jo, konečně mám od STK chvíli pokoj...

červenec 2010:

Zas další investice: nový a hlavně fungující rádio, hezký nový potahy (sedačky už mají dost za sebou) a Apolla, prozatím ve stádiu příprav k použití.

srpen 2010:

Apolla konečně na autě.

listopad 2010:

Garáž stojí, už nikdy nebude Šmoulík muset trpět rozmary počasí.

březen 2011:

Brzdy už brzdí, máme novou baterku, tak hurá na silnice!

duben 2011:

Vyměněno pár drobností a odstraněny špatné starty za nižších teplot: rozborka a očista karburátoru.

září 2011:

Přes prázdniny se dost jezdilo a neudržovalo, takže pár nových věcí: olej, svíčky, kabely, cívka, víčko a palec rozdělovače a hlavně odpojovač - snad opraveno.

Konečně máme GL poličku a trochu zaflekovaný PZ blatník.

listopad 2011

Výměna spojkové lamely.

prosinec 2011:

Hodně drobnějších věcí hotovo: pásy z feldy, tředový panel ne úplně, chybějící plasty v interiéru dodány, výměna plováku v nádrži, konečně máme světlý zadní tapecy, new vzpěra zadní kapoty.

leden 2012:

Konečně dodělán středový panel s voltmetrem a tlakem oleje, taky el. stahování oken a denní svícení.

březen 2012:

Karbec a motor seštelovanej od profíka, konečně to trochu jede! Výměna za kulatý budíky, ty na rozdíl od hranatých aspoň ukážou víc než engine on/off...

duben 2012:

Novej ventilátor, konečně se nemusím bát uvaření.

červen 2012:

Výměna protikusů pásů, Trochu rozleštěný lak, nový olejový víčko.

červenec 2012:

Motor po veeelkým zásahu a odstranění "zadementování" . Výměna manžet řízení.

září 2012:

PZ blatník - oprava lemu, nástřik (zas odstranění blbosti bývalých majitelů)

říjen 2012:

Zkulturnění brzd. bubnů, výměna tlačítek na okna, geometrie, výměna ručky, TECHNICKÁ.

listopad 2012:

Výměna fofrklacku (chudák se odporoučel).

prosinec 2012:

MPI hlava, snad to vydrží... a o den později, 5. prosince sem to kokos rozflák...

únor 2014:

Konečně sehnaná kastle, zachraňovat se bude!

duben 2014:

Válí se v autonemocnici

srpen 2014:

Dovařeno, kopa práce zbývá!

don_pepe / Šmoulík - komentáře:

18:14:42
05.12.2012
Jawák - zrušená registrace
-> Don_pepe: a sakra8 dufam že sa ho aspon pokusiš opraviť aj keď neviem či to ešte má zmysel8
18:09:03
05.12.2012
Deacon
-> Don_pepe: Ty bláho! 10 No buď rád, že jsi celej. Tohle bylo těsný. Snad se to dá do cajku, ikdyž jestli to má smysl.. 8
18:03:52
05.12.2012
Don_pepe
Viz obrázek... hezká cesta, jen v zatáčce led jak sklo...
zvětšit don_pepe / Šmoulík - obrázek od Don_pepe vložen 05.12.2012 18:03:52
17:57:29
05.12.2012
bajou
No do háje zelenýho 9 8
17:56:52
05.12.2012
Arnold
-> Don_pepe: no tak to mě teda mrzí,ale rozhodně bych zatím nic nelisoval a zkusil to opravit 4 jinak držím palce při případné opravě 4
upraveno 1x, naposled 05.12.2012 17:57:26
17:55:26
05.12.2012
Lubes - zrušená registrace
no do p...8
17:44:27
05.12.2012
Jindas
Ty kráááso 21 Se s tím sereš,aby to jelo a takhle to dopadne 51



Nikomu nic?
17:37:51
05.12.2012
Jurdaj
ajajajajááááj10
17:32:33
05.12.2012
Pavell
to zamrzí7
17:26:20
05.12.2012
SexyStroj
Souhlas...zatím nic nelisovat! ...6
17:23:49
05.12.2012
SexyStroj
Tak za zeptání nic nedáš4
17:22:43
05.12.2012
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Don_pepe: možná by se to dalo natáhnout na stolici a pak vyměnit ty poškozený díly, zkusím se ti taky poptat. Na vrakáč to každopádně nedávej, to by byla škoda, oni to hned lisknou do šrotu a nic se z toho nezachová...
17:18:07
05.12.2012
Don_pepe
No seženu nějakýho klempíře ať se na to aspoň mrkne... Ale nevím nevím, no...
17:10:37
05.12.2012
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Don_pepe: ty voe 9 to je zlý.... kdybys to rušil, měl bych zájem o nádrž, převodovku a zadní nápravu ...
16:57:57
05.12.2012
Don_pepe
Stromeček, no... Tak to asi odtáhnu na vrakáč...
16:52:17
05.12.2012
SexyStroj
Ale néééé?!8
16:51:17
05.12.2012
Alex41
Do píči, tohle néééé :-( :-( Ještě napiš, že ti nedalapřednost slečna v SUV, ať je to jako většina škodováckejch hrobečků :-( Ale tohle vypadá spíš na strom, ne? Co budeš dělat?
16:50:18
05.12.2012
TT_daniel
-> Don_pepe: mrzi ma to
16:48:51
05.12.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Don_pepe 05.12.12 16:46:19: A sakra 8
Extreme Tyres